استانی 08:58 - 02 خرداد 1401

جوانان دربرابر تهاجم دشمنان ایستادگی کنند

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه یکشنبه آئین اختتامیه اولین جشنواره جوان موفق خرمشهر با حضور «عبدالرضا سیفی» سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان، «نادر عمیدزاده» فرماندار ویژه و «حجت الاسلام محمدجواد عادل پور» امام جمعه خرمشهر، «حجت‌الاسلام عادل فریحی» معاون فرهنگی منطقه آزاد اروند و سایر مسئولان در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در این مراسم با اشاره به مشکلات خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر گفت: مسئولان از این مشکلات اطلاع دارند و در دولت کنونی همه تلاش بر این است که قسمت اعظم آن مشکلات رفع شود.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: مشکلات در این استان کم نیست و بعضی از آنها چندین دهه وجود دارند.

وی در ادامه با تاکید بر تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت به جوانان، بیان کرد: بر این اساس امروزه می‌بینیم که در مناصب دولتی مهم از جوانان استفاده می‌شود و این امر در دولت کنونی تسری پیدا کرده است.

سیفی با اشاره به مؤلفه جوانان موفق گفت: معنویت، علم، بصیرت، انقلابی گری، اثرگذاری، عدالت خواهی و اخلاق مداری از مهمترین شاخص‌های جوانان موفق در جامعه است.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان ابراز امیدواری که در سال آینده جشنواره جوان موفق در خوزستان برگزار و جوانان موفق استان معرفی شوند.

فرماندار خرمشهر در این مراسم تاکید کرد: جوانان دهه ۶۰ آن زمان با ایستادگی و مقاومت جلوی دشمن موفقیت خود را ثابت کردند و جوانان امروز نیز باید با توانمندی و ظرفیت‌هایی که دارند نسبت به اقدامات تهاجمی دشمنان ایستادگی و مسئولان را در مدیریت کشور کمک کنند.

عمیدزاده بیان کرد: جوانان خرمشهری در همه حوزه‌های اقتصادی، ورزشی، ادبی، فرهنگی، اجتماعی و… حضور دارند که کمتر کسی آنها را می‌شناخت و استفاده از این ظرفیت در خرمشهر به دست فراموشی سپرده شده است.

فرماندار خرمشهر گفت: امید است از جوانان موفق در سطح این شهرستان و به منظور ارتقای فرهنگ، عمران و… در همه ادارات و نهادهای شهرستان استفاده کرد.

معاون فرهنگی منطقه آزاد اروند در این مراسم، جشنواره «جوان موفق خرمشهر» را طرح موفقی دانست و افزود: امید می‌رود که دبیرخانه‌ای برای این جشنواره تشکیل شود و برنامه ثابتی در برنامه‌های فرهنگی منطقه آزاد اروند بماند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران که متنبی بر جوانان نوشته و ابلاغ شده است، بیان کرد: جوان موفق جوانی است که دارای یک افق بلند و آرمان باشد.

معاون فرهنگی منطقه آزاد اروند گفت: جوان نماد امیدواری و سرزندگی در جامعه است و جوان موفق باید اینها را به جامعه تزریق کند؛ البته صبر، پشتکاری، ایمان، دشمن شناسی و دشمن ستیزی از دیگر شاخص‌های جوان موفق است

حجت‌الاسلام فریحی با تاکید بر لزوم استفاده از هوشیاری جوانان در راستای مقابله با دشمنان یادآور شد: دشمنان با ترفندهای مختلف سعی دارند تا حواس مردم به سمت حوادث حقیقی معطوف نشود که جوانان باید هوشیاری خود نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

امام جمعه خرمشهر در این مراسم «شهدا» را جوانان موفق همه ادوار دانست و اظهار کرد: شهدا با حماسه آفرینی و ایثار خود و بهترین الگو برای جوانان امروزی هستند.

حجت الاسلام عادل پور افزود: جوانان امروزی با مطالعه و آشنایی با تفکر و وصیت نامه شهدا می‌توانند راه آنها را در جامعه ادامه دهند.

وی گفت: جوانی که می‌گوید «نمی‌توانم» جوان نیست بلکه آدم پیری است در حالی که جامعه امروز ما نیازمند جوانان توانا و خلاقی است که بتوانند تحول عظیمی را در عرصه‌های مختلف ایجاد کنند.

به گزارش مهر، در این مراسم از «مصطفی آل علی» خبرنگار مهر در حوزه هنرهای نمایشی به عنوان جوان موفق خرمشهری تقدیر شد.


11570193
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است