علمی فناوری 11:20 - 25 شهریور 1400
یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از نانو ورقه‌های اکسید گرافن در رنگ‌ها، مقاومت خوردگی سطوح مختلف را افزایش داده و موفق به تولید رنگ آلکیدی ضدخوردگی شده است.

نانو رنگ‌های ضدخوردگی راهکاری برای محافظت از سازه‌های فلزی

به گزارش ایسنا، تجهیزات فلزی فاقد هرگونه عامل و پوشش ضدخوردگی، ممکن است از داخل و خارج دچار زنگ‌زدگی شود و روش‌های متعددی برای جلوگیری از خوردگی وجود دارد که مؤثرترین آن‌ها روش رنگ‌آمیزی سطوح است.

در این روش رنگ‌های ضدخوردگی به عنوان یک‌مانع عمل کرده و از تماس بین ترکیبات شیمیایی و مواد خورنده با فلز میزبان جلوگیری می‌کنند. فناوری نانو فرصت ایجاد پوشش‌هایی با خواص بالا را با اضافه کردن مقدار کمی از نانومواد فراهم کرده است.

می‌توان با استفاده از نانوذرات، روکش‌های مقاوم در برابر خوردگی تولید کرد. به‌عنوان‌مثال، می‌توان این نانوذرات را در یک بستر آلی وارد کرده و مقاومت رنگ حاصل را افزایش داد.

بر این اساس یکی از شرکت‌های فناور توانسته با بهره‌گیری از فناوری نانو، رنگ آلکیدی ضدخوردگی را در مقیاس صنعتی تولید و به بازار عرضه کند. این محصول برای پوشش سطوح مختلف در کاربردهای داخل ساختمان و صنعتی به کار می‌رود.

بادوام و مقاوم در برابر آب، روغن و هوا، چسبندگی بالای رنگ، قیمت مناسب و مقاوم در برابر خوردگی از مزایای این رنگ ضد خوردگی است.

این شرکت با هدف تولید محصولاتی نوین و کارآمد در عرصه رنگ‌ها و پوشش‌ها و با بهره‌گیری از پشتوانه دانش و تجربه علمی و صنعتی متخصصان و پژوهشگران داخلی، پا به عرصه صنعت کشور گذارده است و درصدد است با استفاده از فناوری نانو، کیفیت انواع پوشش‌های صنعتی، ساختمانی، دریایی و اتومبیلی را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد و حتی خواص نوینی در این پوشش‌ها ایجاد کند.

به نقل از ستاد نانو، قابلیت‌هایی مانند افزایش مقاومت به خوردگی، خاصیت ضدحریق، ضدخش، ضدجلبک و آنتی‌باکتریال بودن و افزایش مقاومت به اشعه ماوراء بنفش را می‌توان بنا به نیاز، توسط علم و فناوری نانو در انواع پوشش‌ها تقویت کرد.

انتهای پیام


11230942
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی باعث ایجاد عدالت آموزشی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: در سطح کشور ۴۰۰ فارغ التحصیل دکترای تخصصی فیزیوتراپی داریم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: کود‌های بیولوژیک را می‌توان به صورت مستقیم و یا مخلوط با بقایای گیاه مزرعه مصرف کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فضانوردان قرار است تلسکوپ «نایسر» ناسا را طی یک پیاده‌روی فضایی در اواخر سال جاری تعمیر کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فعلی سازمان سنجش گفت: رئیس جدید سازمان سنجش بعد از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است