سیاسی 21:25 - 23 فروردین 1400
نماینده ایران در آژانس گفت: آژانس باید اقدام صورت گرفته در نطنز را محکوم کند و این موضوع در نشست های آژانس مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

غریب‌آبادی:  آژانس باید در رابطه با حادثه نطنز به مسوولیت‌های خود عمل کند

به گزارش ایسنا، کاظم غریب آبادی در سخنانی با بیان اینکه بعد از حادثه روز یکشنبه در نطنز، من هم به مدیرکل آژانس و هم معاون وی اطلاع دادم که از نظر ما این اقدام "خرابکاری" است و نقش و مسوولیت رژیم صهیونیستی در این حادثه کاملا بارز است گفت: آژانس باید در این رابطه به مسوولیت های خودش عمل کند و این اقدام را محکوم کند و در نشست های آژانس مورد بحث و بررسی قرار گیرد. هم چنین روز سه شنبه نیز نامه ای را در این رابطه تنظیم می کنیم و برای مدیرکل می فرستیم.

وی ادامه داد: برابر قطعنامه های مختلف که کنفرانس عمومی بین‌المللی آژانس تصویب کرده و چندین قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل بر آن صحه گذاشته است، هرگونه حمله یا تهدید به حمله به تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز مغایر منشور ملل متحد، حقوق بین الملل و اساسنامه آژانس است که حتی در برخی از موارد متضمن ورود شورای امنیت به این مسایل است. مسوولیت آژانس هم در این‌باره سنگین است اما متاسفانه سازمان‌های بین‌المللی وابسته هستند و در قبال ایران به مسوولیت خود عمل نمی‌کنند، اما این نافی آن نیست که از آنها طلبکار نباشیم و مسوولیت هایشان را یادآوری نکنیم. در این رابطه هم پیگری می‌کنیم و هر تصمیمی کشور بگیرد طبعا باید پیگیری کنیم.

نماینده ایران در آژانس خاطرنشان کرد: حتما این حادثه از نوع خرابکاری است و مستقیما بر عهده رژیم صهیونیستی آن را می دانیم. از نظر ما هدف آنها تضعیف روحیه و تلاش دانشمندان در این عرصه است، اما تجربه به ما نشان داده است که ایران اسلامی هرگاه با این فشارها رو به رو شده قوی ظاهر شده است و در این حادثه هم بلافاصله فرایند جایگزینی ماشین های آسیب دیده فراهم شد و ماشین های IR-1 که یک سو دارند با ماشین هایی از این نوع با پنجاه درصد قدرت بیشتر جایگزین خواهند شد. این یک تصمیم فنی است و این کار الان شروع شده و ماشین های جدید در نطنز بلافاصله نصب می شود.

وی تاکید کرد که فرایند غنی سازی در نطنز متوقف نشده است.

غریب آبادی گفت: هم چنین ایران چندین اقدام فنی دیگر هم برنامه ریزی کرده است که ظرف هفته جاری اعلام می‌شوند. ما هم در عرصه فنی و هم توسط دستگاه های ذی‌ربط اقدامات متقابل دیگر را در دستورکار قرار خواهیم داد.

انتهای پیام


11022923
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است