سیاسی 22:32 - 12 تیر 1403
مخبر گفت: یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده کشور بخش معادن است که پیگیری‌های شهید رئیسی باعث شد گام‌های بسیار خوبی در این زمینه برداشته شود.

با پیگیری‌های شهید رئیسی، گام خوبی در زمینه استفاده از ظرفیت‌های مغفول بخش معدن برداشته شد

محمد مخبر صبح امروز سه‌شنبه طی مراسمی و به صورت ویدئو کنفرانسی، دستور آغاز عملیات اجرایی ساخت شهرک تخصصی تکمیل زنجیره مس در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را صادر کرد.

شهرک تخصصی تکمیل زنجیره مس با راهبری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در زمینی به مساحت ۸۰۰ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، جانمایی و فعالیت تکمیل زیرساخت‌های آن برای جذب سرمایه‌گذاران از امروز و با دستور سرپرست ریاست جمهوری آغاز شد.

توسعه زنجیره ارزش صنعت مس از جمله موضوعات و مسائل مورد تاکید رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی در راستای جهش تولید و رشد اقتصادی بود که با احداث این شهرک کارخانه‌هایی برای تولید حدود ۱۲ محصول تخصصی مس ایجاد و سبب ایجاد اشتغالزایی پایدار، خلق ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی خواهد شد.

مخبر طی سخنانی در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید و همراهانش، با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل مورد تاکید شهید رئیسی از ابتدای آغاز به کار دولت، شناسایی دقیق ظرفیت‌های کشور و تلاش برای زمینه‌سازی و تسهیل‌گری در راستای بهره‌مندی مردم از این ظرفیت‌ها بود، تصریح کرد‌: یکی از این ظرفیت‌های مغفول مانده بخش معادن است که با فعال‌سازی آن، علاوه بر تامین مالی بخش قابل توجهی از نیاز‌های کشور، زمینه برای رشد اقتصادی نیز فراهم خواهد شد، لذا پیگیری‌های شهید رئیسی برای اولویت‌دهی به توسعه این بخش و نیز پیگیری‌های مکرر ایشان از مسئولان مربوطه، باعث شد طی این مدت گام‌های بسیار خوبی در این زمینه برداشته شود.

سرپرست ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به اهتمام ویژه رئیس جمهور شهید نسبت به رهنمود‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت جلوگیری از خام‌فروشی با تکمیل زنجیره ارزش گفت: امروز مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی، برای تحقق این نگاه راهبردی و با اهمیت در تلاش هستند و احداث این شهرک با هدف تکمیل زنجیره مس به عنوان یکی از با ارزش‌ترین منابع معدنی کشور نماد و نشانه اراده این دولت برای خلق ثروت و انتفاع مردم از منابع و ظرفیت‌های کشور است.

مخبر در ادامه با اشاره به برخی مباحث مبنی بر عدم امکان تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی هدف‌گذاری شده در قانون برنامه هفتم توسعه تصریح کرد‌: دولت مردمی با اتکا به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخل، رشد اقتصادی ۶ درصدی را هدفگذاری کرده بود که براساس آمار‌های بانک مرکزی، رشد اقتصادی کشور به ۵.۷ درصد تا پایان سال ۱۴۰۲ رسیده است.

سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی کشور‌های برخوردار از منابع معدنی، بعضا تا ۳۰ درصد از تولید ناخالص خود را از همین بخش کسب می‌کنند، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته از سوی دولت در راستای تسهیل‌گری و زمینه‌سازی برای مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تحولی در صنعت مس ایجاد شده و امیداریم با استمرار و تداوم این مسیر به زودی شاهد رشد چشم‌گیر در توسعه صنعت مس کشور باشیم.


12069457
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای با تأکید بر ضرورت روشن شدن سرنوشت ۴ دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان، خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد انتخابات کشور به تشریح فرآیند دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسلامی به تشریح فرآیند دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسلامی به تشریح فرآیند دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسلامی به تشریح فرآیند دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: فردا راس ساعت ۸ صبح فرایند رای‌گیری آغاز می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ریاست جمهوری پس از بازگشت از اجلاس سران شانگهای در قزاقستان، دستاورد‌ها و نتایج سفر خود را تشریح کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه بر مشارکت حداکثری در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بیانات رهبر معظم انقلاب درباره حاج احمد متوسلیان را در دیدار با خانواده شهدای همراه حاج قاسم سلیمانی مشاهده می‌کنید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ریاست جمهوری از مردم برای حضور در انتخابات، دعوت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است