سیاسی 22:20 - 14 تیر 1403
اسلامی به تشریح فرآیند دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری صبح شنبه اعلام می‌شود

محسن اسلامی  سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت و گوی ویژه خبری که به موضوع فرآیند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اختصاص داشت اظهار کرد: باتوجه به تجربه دور اول و اقدامات خوب ستاد انتخابات برای دور دوم آماده شده ایم.

وی افزود: برخی از پیامرسان ها همکاری کردند علاوه بر این پیوندی را در سایت وزارت کشور فراهم کردیم. و دو پیامرسان ایتا و بله در این زمینه مارا همراهی میکنند. 

اسلامی متذکر شد: حدود ۶۱ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند. ستاد امنیت انتخابات را در وزارت کشور فراهم کردیم جلسات بسیار زیادی داشتیم و شاهد بودیم در انتخابات مجلس هیچ مشکل امنیتی وجود نداشت. در دور اول هم صرفا یک مورد بود که به شهادت دو تن از ماموران شعب منجر شد اما در حدود ۵۹ هزار شعبه امنیت کامل فراهم بود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان کرد: مجموعه زیادی در تلاش برای صیانت از رای مردم هستند. ماده واحده ای وجود دارد که می‌گوید نامزدها می‌توانند در هر شعبه نماینده داشته باشند که جمعا ۵۹ هزار نماینده میشود، ما برای این افراد کارت صادر کردیم وآنها بدون دخالت در رای گیری می‌توانند  در شعب حاضر باشند.این افراد تا باز کردن صندوق ها حاضر هستند. البته حق فیلمبرداری از شمارش آرا  را ندارند. سه نفر نماینده هر نامزد در ستاد هستند که  ناظر فرآیندهای اجرایی انتخابات هستند. 

وی در باره مناظره انتخابات گفت :همه فرآیند ها در بازه پنجاه روزه شکل گرفت. معتقدم همه دیدگاه ها در پنج و دو مناظره تجلی یافت. همه اینها نشانگر این بود که برنامه ها در بازه کمی تبیین شد.

اسلامی افزود: احراز هویت به صورت الکترونیکی است،درباره صندوق ها نتوانستیم از صندوق الکترونیکی استفاده کنیم زیرا محدودیت قانونی داشتیم، تعرفه کاغذی وجود داشت، طراحی جدید شکل گرفت و در دو مرحله هم تعرفه داریم. کد ها و شناسه  نامزدها هم همان شناسه های دور اول هست.

وی ادامه داد: اقدامات نو آورانه صدا و سیما منجر به این شد که فضای جدیدی شکل بگیرد. ۳۴۴ شعبه اخذ رای در خارج از کشور داریم که مانند دور اول است و آدرس همه شعب درسایت وزارت کشور وجود دارد.

 اسلامی متذکر شد: در این دوره نیز شناسنامه و کارت ملی مبنای رای گیری خواهد بود. همکاران ما در ثبت احوال در دسترس هستند تا داده های شناسنامه های قدیمی را به دست بیاورند. مرحله دوم رقابت ها سنگین تر است  و در همه شهرستان ها شور انتخاباتی را شاهد هستیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: زحمت نظارت و اجرای انتخابات در خارج از کشور برعهده وزارت خارجه است. هشت صبح فرآیند اخذ رای در داخل کشور محیا میشود. در خارج از کشور نیز مطابق وقت محلی فرآیند اخذ رای از هشت صبح به مدت ده ساعت ادامه خواهد داشت .

وی در پایان گفت: احتمالا روز شنبه حدود ۹ تا ۱۰ صبح نتیجه رای گیری اعلام خواهد شد.

خبرنگار: فاطمه تورانلو 

 


12070043
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سلیمی گفت: رئیس جمهور منتخب نیازی به استعفا از مجلس شورای اسلامی ندارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: شورای نگهبان صحت مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را در کلیه استان‌ها و شهرستان‌های کشور تایید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد انتخابات کشور آمار و میزان آرای نامزدها در مرحله نخست انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را منتشر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ریاست‌جمهوری گفت: با وجود فرصت کم برای برگزاری انتخابات، این کارزار سیاسی بدون هیچ‌گونه مشکل و یا اعتراضی با موفقیت به پایان رسید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زرآبادی گفت: گزارش‌های واصله از صدور احکام بی‌رویه، بدون‌ضابطه و خلاف بخش‌نامه مذکور در دستگاه‌های اجرایی و زیر‌مجموعه‌های آن خبر می‌دهد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» هادی طحان نظیف گفت: صحت انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به تایید شورای نگهبان رسید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طی حکمی از سوی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سید محسن دهنوی رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» تیتر اول روزنامه ریاض به تبریک پادشاه عربستان و ولیعهد این کشور به رییس جمهور منتخب ایران اختصاص داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» در پی ادعا‌های بی‌اساس اتحادیه کشور‌های عربی علیه جمهوری اسلامی ایران، نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد نامه‌ای خطاب به شورای امنیت ارسال کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ریاست جمهوری با حضور در دفتر رئیس‌جمهور منتخب، ضمن دیدار با وی گزارشی از آخرین وضعیت مسائل اجرایی و امور جاری کشور به وی ارائه کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است