فرهنگی‌هنری 13:35 - 24 مرداد 1403
رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما با اشاره به آمار مخاطبان برنامه «حسینیه معلی» اعلام کرد: بیش از ۳۰ میلیون نفر بیننده این برنامه بودند.

۳۰ میلیون نفر مخاطب «حسینیه معلی» بودند

نشست علمی برنامه «حسینیه معلی» با حضور نجم‌الدین شریعتی مجری، سید بشیر حسینی کارگردان برنامه، میلاد نوریانی مدیر گروه فرهنگ و معارف شبکه سه سیما، سعید ستودگان تهیه‌کننده، مهدی بلوکات قائم مقام شبکه سه سیما و محسن شاکری‌نژاد رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما در حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدا نجم‌الدین شریعتی ضمن تشکر از عوامل شبکه اعلام کرد که برنامه «حسینیه معلی» طبق نظرسنجی‌های اخیر یکی از برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون بوده است.

به گفته وی، چیزی که برای من جالب بود اضافه شدن بخشی از مخاطبان یعنی خردسالان به شبکه سه بود، که خیلی علاقه‌مند به برنامه «حسینیه معلی» هستند.

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما با بیان اینکه ما در عصری زندگی می‌کنیم که تعداد مخاطب تلویزیون‌های خطی در دنیا در حال کاهش است، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد حوزه برودبند مخاطبانش را به فضای مجازی واگذار می‌کند. با این همه در سال قبل میزان مخاطبان «حسینیه معلی» ۳۶ درصد بود و امسال عددی که به آن رسیدیم ۴۳ درصد بوده است.

وی ادامه داد: ویژه برنامه‌ها در ایام مختلف پخش، جداگانه نظرسنجی می‌شوند؛ به عنوان مثال یک سریال ۹۰ قسمتی چندین بار نظرسنجی می‌شود. فصل جدید «حسینیه معلی» هم با ۴۳ درصد مخاطب برآیندی دارد که ۳۰ میلیون مخاطب داشته است و در مقایسه با تراز آخرین فصل از عصر جدید که ۴۶ درصد مخاطب داشت، قابل تامل است.

شاکری‌نژاد بیان کرد: در این عصری که مخاطب برودکست ریزش دارد و با وجود این میزان تهاجم فرهنگی این میزان مخاطب برای برنامه‌ای مثل «حسینیه معلی» قابل توجه است و رکورد برنامه‌های محرمی رسانه ملی را شکسته و دلیل آن وجود تیم حرفه‌ای و کارگردانی خوب است.

وی درباره علت حدف نام عوامل از تیتراژ برنامه بیان کرد: در تیتراژ برنامه «حسینیه معلی» اسمی از عوامل برده نمی‌شود و این نشان‌دهنده اخلاص است که یکی از ویژگی‌های بازخورد بالای برنامه است.

در ادامه یکی از اساتید دانشگاه در سخنانی هشدار داد: رسانه‌ای که می‌خواهد چنین برنامه‌هایی را عالمانه نشان دهد و مرجعیت دینداری اندیشمندانه را بر عهده بگیرد، اگر می‌خواهد خوی شهامت را بالا ببرد و آتش جهل را خاموش کند، باید جنس اشک‌ها را عوض کند. آیا اشک و عاطفه خام ما را همراه خواهد کرد؟ اشکی است که بیشتر دل را می‌سوزاند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: شکوفاگران عقل در این مجلس چقدر حضور دارند و چقدر به دنبال دینداری معرفت‌اندیش هستیم؟ اگر دعوا بر سر این باشد که کدام مداح بیاید تا آغاز گرم‌تری داشته باشد و جمعیت جمع کنیم، این خیانت بر اسلام است. ما صحبت‌های معقول و اندیشمندانه را بیشتر در صحبت‌های کارشناسان برنامه دیدیم تا مداحان و نواها.

شریعتی هم گفت: هیچگاه صرفا به دنبال جذب مخاطب نبودیم و کار خودمان را کردیم. به دنبال این بودیم که از عواطف و احساسات عبور کنیم و نکاتی بگوییم که آگاهی دهنده باشد.


12082889
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» «خدا با ماست» با موضوعات مختلف سلامت هر روز قبل از اذان ظهر به مدت ۱۵ دقیقه از شبکه سلامت رسانه ملی پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با سالروز شهادت حضرت زینب(س)، سالن‌های نمایش امشب اجرا نخواهند داشت و سینما‌ها فردا تا ساعت ۱۷ تعطیل هستند.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» تماشاخانه های میزبان به علاوه فجر، محل اجرای آثار بخش دیگرگونه ها و مکان های اجرای نمایش خیابانی در چهل و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محل اجرای نمایش‌های بخش دیگرگونه‌ها، بخش خیابانی و بخش «به‌علاوه فجر» در چهل و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس بر ضرورت برنامه ریزی زودهنگام برای اربعین آینده و نیز پیگیری مشکلات حمل و نقل زائران ایرانی و خارجی تأکید کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: ایران اگر ادبیات نداشته باشد ایران نیست و همه جهان ما را با ادبیات می‌شناسند.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» آتش سوزی در لس آنجلس موجب تعطیلی و تخلیه ده ها کتابفروشی در این ایالت شده است ، تعطیلی هایی که بحران را برای صنعت نشر و کتابفروشی ها به ارمغان می آورد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر میراث‌فرهنگی و گردشگری از برنامه‌ریزی‌های گسترده برای توسعه روابط ایران با تاجیکستان در حوزه‌های گردشگری، تجاری و فرهنگی خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رامزی، عکاس جنگ روایتی از نمایشگاه «کلید‌هایی که عمرشان از اسرائیل بیشتر است» را عنوان کرد.
فرهنگی‌هنری
«خبرگزاری تسنیم» گردش مالی صنعت اسباب بازی ایران سالانه بین 300 تا 350 میلیون دلار است، تنها 30 درصد از این میزان به اسباب بازی داخلی و مابقی به کالای قاچاق اختصاص دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است