بین‌الملل 22:53 - 14 تیر 1403
یک منبع صهیونیست ادعا می‌کند احتمال توافق در خصوص آتش‌بس و تبادل اسرا جدی است، اما همزمان امکان کارشکنی نتانیاهو نیز وجود دارد.

یک مقام صهیونیست مدعی احتمال «زیاد» حصول توافق در خصوص غزه شد

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مقامات گروه مذاکره‌کننده صهیونیست می‌گوید آخرین پاسخ حماس به پیشنهاد آتش‌بس «پیشرفت قابل توجهی» داشته است و این بار یک «احتمال جدی» برای توافق وجود دارد.

به گزارش رویترز، این مقام که نامش فاش نشده در عین حال تاکید کرد که همچنان مسئله حصول توافق به پذیرش نتانیاهو بستگی دارد. 

ساعاتی پیش نیز «گادی آیزنکوت» عضو سابق کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت که مذاکرات برای برقراری آتش بس در غزه و بازگرداندن اسرای صهیونیست، بیش از هر زمان دیگری به اتمام نزدیک شده است. این مقام هم تاکید کرد که «بقای سیاسی» نتانیاهو در ادامه جنگ است بنابراین دیدن پذیرش توافق از سوی او اندکی دشوار به نظر می‌رسد. 

گفته می‌شود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امشب با بنیامین نتانیاهو در خصوص تحولات مربوط به توافق آتش‌بس گفتگو کرده است. یک مقام کاخ سفید می‌گوید کامالا هریس، معاون بایدن نیز به این تماس پیوسته است. 

جنبش حماس اخیرا پاسخی به چارچوب آتش‌بس داده و آن را به میانجی‌های قطری و مصری ارائه کرده است. شبکه المیادین به نقل از منابع خود می‌گوید حماس همچنان بر سر مواضع پیشین خود ایستاده است و خواستار آتش‌بس «دائمی»، خروج کامل اشغالگران از نوار غزه و بازگشت آوارگان فلسطینی است. با توجه به اظهارات منتشر شده و همچنین گزارش رسانه‌های عبری، به نظر می‌رسد سران رژیم صهیونیستی مانند گذشته در خصوص این توافق اختلاف نظر شدید دارند.

 روزنامه یدیعوت آحارانوت امروز (پنجشنبه) فاش کرد که مقامات ارشد نهاد‌های امنیتی اسرائیل به شدت از تلاش‌های نتانیاهو، نزدیکان او و وزرای کابینه صهیونیستی برای خنثی کردن هرگونه توافقی که ممکن است حاصل شود، خشمگین هستند.

مترجم: زهرا نجفی


12070037
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت روس اتم اعلام کرد آمریکا با هدف قرار دادن سیستم تسویه حساب مالی سعی در سنگ‌اندازی در ساخت نیروگاه آق‌قویو ترکیه را دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به نوشته روزنامه ایندیپندنت نتیجه دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه هر چه که باشد نوید کاهش کمک به اوکراین را می‌دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ترکیه گفت که پوتین در حال بررسی گزینه مذاکره برای عادی سازی روابط بین آنکارا و دمشق در ترکیه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه اردن حمله اسرائیل به پناهگاه‌های سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در غزه را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کهنه سربازان آمریکایی از بایدن به دلیل دروغ‌هایش در مورد خدمت در ارتش این کشور انتقاد کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ورود یک کشتی بزرگ چینی به منطقه مورد مناقشه با فیلیپین در دریای چین جنوبی جنجال به پا کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه‌ای از افزایش شمار شهدای جنگ در غزه به بیش از ۳۸ هزار نفر خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده حزب الله در پارلمان لبنان تاکید کرد که این کشور برای مقابله با هر حمله‌ای از سوی طرف صهیونیستی آمادگی دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با خروج نیرو‌های غربی از نیجر، مالی و بورکینافاسو، سه کشور پیمان جدید برای حاکمیت بر منابع خود امضا کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه تلگراف وضعیت «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه را «متزلزل» خواند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است