ورزشی 11:22 - 28 مرداد 1401

برخی‌ها از شکست جودو خوشحال شدند/ چراغ سبز فدراسیون جهانی

آرش میراسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نتایج تیم ملی جودو در بازی‌های کشورهای اسلامی تصریح کرد: مسابقات قونیه در بخش انفرادی و تیمی با حضور بیش از ۲۰۰ جودوکار برگزار شد که در برخی اوزان بیش از ۲۰ جودوکار حضور داشتند. این خود گویایی رقابت برخی از بهترین جودوکاران جهان در قالب تیم‌های شرکت کننده بود. در واقع مسابقات جودو به لحاظ کمی و کیفی در سطح بالایی برگزار و مبارزات جذاب و دیدنی را شاهد بودیم. البته که جودو در سطح دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و تورنمنت‌هایی متعدد و با کیفیتی در طول سال برگزار می‌شود. در حالی که برخی رشته‌ها در خطر خروج از المپیک هستند، جودو هر روز دیدنی تر شده و با جذابیت‌های بالایی برگزار می‌شود.

وی افزود: باید تشکر کنم از نگاه حمایتی مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به جودو که بعد از مطرح شدن حضور جودو در این دوره از بازی‌ها، این فرصت در اختیار تیم‌های ملی جودو قرار گرفت. اما در این دوره به لحاظ فنی یک جنگ نابرابر با رقبا داشتیم. خیلی از حریفان ما در کمپ‌های تمرینی و مسابقات معتبر حضوری مداوم داشتند. این موضوع کار را خیلی سخت کرد. ولی تمام تلاش خود را انجام دادیم تا شرایط را برای اعضای تیم مهیا کنیم. انتخابی‌ها با عدالت برگزار و اردوها منظم دنبال شد. جودوکاران ما با همین مسابقات نشان دادند که اگر میدان بیشتری دیده و تجربه کسب می‌کردند بدون شک بهتر نتیجه می‌گرفتند. وقتی فتحی پور در بخش انفرادی به قهرمان جهان در ثانیه‌های پایانی باخته و در تیمی همان جودوکار را در مدت ۳۰ ثانیه ضربه فنی می‌کند. این یعنی توانایی فنی بالا، البته انتظار ما از نفرات تیم بیشتر بود. ولی واقعاً جودوکاران ما در این چند ساله در میدان‌های معتبر و سطح بالا مبارزه نکردند. همین موضوع تأثیر منفی زیادی روی عملکرد فنی تیم داشت.

رئیس فدراسیون جودو با طرح این موضوع که نتایج جودوکاران ما در این دوره جای توجیه ندارد و از همه مردم عزیز ایران به همین منظور عذرخواهی می‌کنم اظهار داشت: همه علاقمندان به ورزش از شرایط این رشته آگاه هستند، ولی اینکه برخی به ظاهر دلسوزان در داخل و خارج از کشور از این نتایج خوشحال هستند، جای تأسف دارد. افرادی که به جودو ایران خیانت کرده و در این مدت حاشیه و مشکلات زیادی ایجاد کردند. افرادی که برای جامعه جودو شناخته شده و شرایط این روزهای جودو نتیجه عملکرد آنهاست.

برخی‌ها از شکست جودو خوشحال شدند/ چراغ سبز فدراسیون جهانی

میراسماعیلی گفت: چه افرادی که به خارج فرار کردند و هر روز به قرار گرفتن زیر پرچم یک کشور افتخار می‌کنند، چه افرادی که در داخل مشکل سازی می‌کنند. زمانی که بودند و منفعت داشتند، همه چیز خوب بود، ولی از وقتی رفتند برای جودو حاشیه سازی کردند و حالا هم از باخت جودوکاران اظهار خوشحالی می‌کنند. تکلیف این افراد مشخص است.

وی ادامه داد: در طول این مدت با خیلی از مسائلی که این افراد پیش آوردند دست به گریبان بودیم. طی این چند ساله صادقانه در خدمت جودو ایران بودم. تلاش کردم و بهترین شرایط را برای اعضای تیم ملی فراهم کردیم. متأسفانه همین حاشیه سازی ها و مطرح کردن مسئله حضور بانوان در بازی‌های کشورهای اسلامی برای فدراسیون جهانی، باعث شد تا دو روز قبل از شروع رقابت‌ها، این مشکل ساز شود که خدا را شکر با رایزنی و پیگیری‌هایی که انجام دادم و حمایت رئیس فدراسیون جهانی مجوز حضور بانوان با حجاب در این بازی‌ها طی نامه‌ای رسمی اعلام شد. در واقع این تصمیم فدراسیون جهانی چراغ سبز و اتفاق خوب برای بانوان مسلمان و محجبه جودو بود که در کنار مسابقات آسیایی، برای اولین بار با حجاب در یک دوره از بازی‌ها شرکت کنند و همین موضوع باشد تا جودوکاران چند کشور از این فرصت استفاده کنند.

رئیس فدراسیون جودو در خصوص شرایط ادامه کار تیم ملی گفت: منتظر رأی دادگاه بین المللی حکمیت ورزش در تاریخ دوم شهریورماه هستیم. اگر این رأی به نفع ما بود، شرایط به حالت عادی برگشته و برنامه‌ها کلاً تغییر می‌کند. اگر رأی دادگاه به سود ما نبود، با رایزنی‌های که انجام شده، سعی بر این است که اعضای تیم ملی مسابقات کسب سهمیه المپیک را با شرایط خاص از دست ندهند و تلاش می‌کنیم از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنند.

میراسماعیلی با اشاره به اینکه منتظر بازگشت تیم ملی از قونیه است، افزود: سعی می‌کنیم با برگزاری جلسات فنی و شنیدن صحبت اعضای کادر فنی، نتایج را تجزیه و تحلیل کنیم. ان شاءالله بتوانیم از وجود یک مربی سطح بالای خارجی استفاده کنیم. البته با یک مربی ترکیه‌ای به توافق رسیدیم و قرارداد هم بستیم اما چون کارمند کمیته المپیک بود، تصمیم گیری را موکول به اعلام رأی دادگاه کرد. به امید خدا سعی ما بر این است که یک مربی سطح بالا را به تیم اضافه کنیم.

میراسماعیلی در پایان گفت: از رؤسای هیأت‌ها تشکر کنم که در این مدت همراهی خوبی با برنامه‌های فدراسیون داشتند. ضمن اینکه از مصطفی کریمی به عنوان مدیر سازمان تیم‌های ملی که عاشقانه کنار تیم بود و ما را تنها نگذاشت و با توانمندی بالای خود خیلی به ما کمک کرد، نیز تشکر می‌کنم. خسته نباشید به اعضای کادر فنی و جودوکاران ملی پوش تیم میگویم شایستگی ما بیش از یک برنز بود که ان شاءالله در آینده به آن خواهیم رسید.


11659394
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است