اقتصادی 19:19 - 06 تیر 1403
وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن به بیان جزئیات مصوبات این جلسه پرداخت.

متوسط سقف اجاره بها ۲۵ درصد شد

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن به بیان جزئیات مصوبات این جلسه پرداخت و گفت: این جلسه که به نوعی آخرین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم بود، متوسط سقف اجاره بها با رقم ۲۵ درصد بود به تصویب رسید.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: براساس ماده ۷ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها دولت مکلف شده تا در استان‌هایی که تورم بالای ۳۰ درصد است، نرخ رشد اجاره‌بها را تعیین کند. بر همین اساس پیشنهادات شورای مسکن استان‌ها در خصوص این نرخ گردآوری شد که در این جلسه بررسی شد و به تصویب رسید.

بذرپاش با بیان اینکه این ارقام ظرف روزهای آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود، افزود: امیدواریم با این تصمیم بازار اجاره به شکل بهتری کنترل شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به مصوبه مهم دیگر هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن اشاره کرد و گفت: وام ساخت نهضت ملی مسکن که در سال گذشته به ۵۵۰ میلیون تومان رسیده بود در جلسه امروز به ۸۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد افزایش یافت.

امروز چهارشنبه ۶ تیر هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و سایر اعضای شورای عالی مسکن در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

منبع: وزارت راه و شهرسازی 


12067486
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس هواشناسی کشور گفت: هشدار هواشناسی برای بارش‌های سیل آسا و بروز سیلاب در ۵استان شمالی کشور صادر شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک کشور گفت: تجارت ۶۱میلیارد دلاری با ۱۵ کشور همسایه انجام شده که ظرفیت افزایش سه برابری دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور وزیر جهاد گفت: بنابر آمار ۲۶۰ هزارتن بذر اصلاح شده برای کشت گندم در سال زراعی آینده از کشاورزان خریداری شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از حذف چک کاغذی تا ۳ سال آینده خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار سالانه ۶۰ تا ۷۰ تن زعفران در کشور مصرف می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن گفت: یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ متقاضی به بانک‌های عامل برای تسهیلات ودیعه معرفی شده‌اند که این وام به ۴۹۸ هزار و ۸۶۴ نفر پرداخت شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: بنابر آمار سالانه ۱.۵ میلیون تن شیرخام پس از تبدیل به فرآورده‌های لبنی به بازار‌های هدف صادر می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل هوشمندسازی توانیر گفت: افراد حقیقی و حقوقی به ازای معرفی هر ماینر غیرمجاز رمزارز یک میلیون تومان و تا سقف ۲۵ میلیون تومان پاداش خواهند گرفت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رسانه های خارجی متعددی انتخابات ریاست جمهوری را پوشش دادند که با شیطنت برخی رسانه ها نیز همراه بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سه استان تهران، خوزستان و فارس رکورددار تعرض اراضی و زمین‌خواری در کشور شده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است