بین‌الملل 00:53 - 10 فروردین 1402

فقط نیمی از جنگنده‌های اف۳۵ ارتش آمریکا قابل استفاده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، براساس اعلام منابع رسمی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، تنها حدود نیمی از ناوگان جنگنده های اف -۳۵ آمریکا قابلیت ماموریت دارند. براین اساس کمتر از نیمی از جنگنده‌های اف -۳۵ آمریکا می توانند در ماموریت‌های نظامی لازم شرکت کنند که این میزان بسیار کمتر از برنامه مدیران پنتاگون برای عملیاتی کردن ۶۵ درصد از جنگنده‌های اف -۳۵ است.

به گفته ژنرال مایکل اشمیت، مدیر برنامه تولید جنگنده‌های اف -۳۵، متوسط نرخ ماهانه توان عملیاتی کردن اف -۳۵ فقط حدود ۵۳.۱ درصد است و این بدان معناست که در حال حاضر پنتاگون با استفاده از جنگنده‌های اف -۳۵ فقط می تواند حداقل برخی از ماموریت های مورد نیاز خود مانند جنگ، پروازهای نمایشی، آموزش و آزمایش را انجام دهد.

اشمیت این سخنان را در جلسه چهارشنبه کمیته هوانوردی مجلس نمایندگان آمریکا گفت و افزود: درصد هواپیماهای جنگنده اف -۳۵ که قادر به انجام تمام ماموریت های خود هستند و به اصطلاح نرخ توانایی کامل ماموریت دارند؛ کمتر از ۳۰ درصد است.

اشمیت گفت: «وضعیت فعلی غیرقابل قبول است و اولویت من حداکثر کردن آمادگی جنگنده‌های اف -۳۵ است.» اشمیت گفت هدف او افزایش حداقل ۱۰ درصدی میزان آمادگی این جنگنده‌ها در ۱۲ ماه آینده است.

مشخص نیست که کاهش میزان آمادگی جنگنده‌های اف -۳۵ موقتی است یا آغاز یک روند بلندمدت است و اظهارات اشمیت نیز دلایل این کاهش آمادگی را مشخص نمی کند، اما کمبود قطعات یدکی و همچنین شکستن قطعات و اجزای موتور برخی دلایل کاهش آمادگی جنگنده‌های اف -۳۵ برای عملیات‌های نظامی عنوان شده است. همچنین زمان طولانی تعمیر در انبار و همچنین نیاز به تعمیر یا تعویض سریعتر از حد انتظار برخی قطعات دلایل این کاهش آمادگی ناوگان اف -۳۵ عنوان شده است.

براساس گزارش‌ها، شرکت لاکهید مارتین به عنوان شرکت سازنده اف -۳۵ سال گذشته میلادی فقط ۵۰ درصد از هواپیماها را تحویل داد که بدترین نتیجه در شش سال اخیر برای این شرکت بود.

همچنین تجزیه و تحلیل عملکرد شرکت‌های مشارکت کننده در پروژه ساخت جنگنده‌های اف -۳۵ در سال ۲۰۲۲ نشان می دهد که پیمانکاران تقریباً همه موتورهای این جنگنده را با تاخیر طولانی تحویل داده اند.

در زمستان گذشته نیز رویترز گزارش داد که سقوط یک جنگنده آمریکایی اف -۳۵ ارتش آمریکا را وادار به توقف به کار گیری این جنگنده ها کرد و بنا به اعلام منابع آگاه، ارتش آمریکا در واکنش به سقوط یک جنگنده «اف -۳۵ بی» خود در ایالت تگزاس، ناوگان این نوع جنگنده ها را زمین گیر کرده است.


11851291
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی از شناسایی قطعات پهپاد متلاشی شده در نزدیکی مرز خود با اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت ژاپن اعلام کرد در حال آماده شدن برای از سرگیری کمک‌های مالی به آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه روسیه گفت: طرح صلح پیشنهادی اوکراین از آن جهت بی‌معناست که بر اساس گزینه‌های غیرقابل قبولی، چون خروج روسیه از مناطق تحت کنترلش بنا شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است