استانی 12:32 - 02 خرداد 1403
مردم حسینی و ولایتمدار اردبیل در تکریم و پاسداشت رییس جمهور شهید در زیر باران عشق ورزی کردند.

تجمع بزرگ اردبیلی‌ها در سوگ رئیس جمهور شهید

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، پیش از ظهر چهارشنبه تجمع بزرگ اردبیلی‌ها در گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور شهید و همراهانش در حالی در عالی‌قاپو برگزار شد که عزاداران در زیر بارش باران بهاری عشق خالصانه خود را به خادم خدمتگزار مهربان و مجاهد به نمایش گذاشتند.

اقشار مختلف مردم در این مراسم در حالی که ترنم باران بر سر و صورت آنها روان بود جلوه‌های زیبایی از عشق و دلدادگی خود را به خدمتگزار خدوم خادم‌الرضا رئیس جمهور شهید و همراهانش نشان داده و ثابت کردند که راه خدمت بی‌منت، راه با صفایی است که در دل‌ها ماندگار می‌ماند.

در این مراسم که همراه با شعرخوانی شعرا و مداحی مادحین اهل بیت در وصف شهید رییس جمهور همراه بود، حال و هوای خاص و معنوی بر مراسم حاکم شده بود و گروه‌های مختلف عزاداری سعی می‌کردند تا اوج حزن و اندوه خود را در فقدان خدمتگزاری صدیق، باوفا و ولایتمدار نشان دهند.

در این بین برافراشته شدن پرچم‌های عزای حسینی و همچنین عکس‌هایی که برخی از شرکت‌کنندگان در دست گرفته بودند نشان از قرب و نیت خالصانه شرکت‌کنندگان در ادای احترام و تکریم به رئیس جمهور فقیدشان بود که در سانحه هوایی چند روز پیش به درجه شهادت رسید تا در تاریخ و صفحات ماندگار این کشور جاودانه و ابدی بماند.

مراسم با قرائت کلام الهی و نثار فاتحه بر روان رئیس جمهور شهید و همراهانش آغاز شد و بعد از دقایقی بارش باران شروع شد و مردم دیار سبلان در زیر باران حزن و اندوه و عزاداری خود را در سوگ شهدای خدمت نشان دادند و تا پایان مراسم در محله عالی‌قاپو و خیابان‌های همجوار حاضر شده بودند تا نشان دهند که محل خدمت صادقانه و بی‌منت خدمتگزاران حقیقی در قلب‌ها و دل‌ها است.

یکی از شعرای مطرح اردبیل در این مراسم شعری را در وصف رییس جمهور شهید قرائت کرد که در 2 بیت آن آمده است:

«بوسه زد بر خنجر سخت بال بالگر/بال زخمی گشت، بر هم ریخت حال بالگرد

هشت عاشق، هشت خادم، هشت دلبر پر زدند/شاهد پرواز یاران شاهد حال بالگرد»

نظیر این مراسم در سایر شهرها، بخش‌ها و حتی روستاهای پرجمعیت استان برگزار شد و شرکت‌کنندگان در حال هوای بارانی دیار عاشقان اهل بیت و استان ابوالفضلی و حسینی اردبیل اوج حزن و اندوه خود را در غم از دست دادن رییس جمهور شهید و همراهانش نشان داده و بر علو درجات آنها فاتحه و صلوات قرائت کردند.

انتهای پیام/131/.


12057313
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«خبرگزاری تسنیم» در حکمی از سوی رئیس ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی در کشور، ابوالقاسم علیاری به عنوان مسئول هماهنگی ستادهای مردمی علیرضا زاکانی در چهارمحال و بختیاری منصوب شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در فارس از سفر دکتر پزشکیان، کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هفته آینده به این استان خبر داد و گفت: مردم در این دوره حتما پای صندوق های رای می آیند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل دامپزشکی مازندران، گفت: در آستانه فرا رسیدن عید سعید قربان اداره کل دامپزشکی طرح های نظارتی بهداشتی و شرعی را در استانی اجرا می کند.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۲۷ خرداد را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» فرماندار چالوس گفت: با تلاش امدادگران جسد دختر 20 ساله از زیر گل و لای خارج شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل امور عشایر فارس خواستار نگاه و اقدام جدی قوانین حمایتی قوای سه گانه به جامعه عشایری در راستای تقویت این فرهنگ و ظرفیت اجتماعی شد و این قشر را نماد جامعه سبز و تولیدکنندگان کوشا در زیست بوم ایران معرفی کرد.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۲۶ خرداد را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» دادستان فیروزکوه استقرار اکیپ ویژه پلیس امنیت اقتصادی شرق استان تهران در فیروزکوه خبر داد و گفت: این اکیپ در جهت نظارت بر سلامت مالی و جلوگیری از هرگونه تخلف اداری در شهرستان مستقر شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل کمیته امداد امام استان همدان، گفت: در آستانه عید سعید قربان و در راستای مردمی کردن حمایت ها در این عید سعید پویش نذر قربانی در استان اجرا می شود.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون فرهنگی کمیته امداد استان البرز گفت: با همکاری و اقدام مشترک با معاونت نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان برای 870 نفر از خانواده های مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان دوره های آموزشی برگزار خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است