اجتماعی 11:40 - 10 اسفند 1399

۴۲ تبصره بودجه ۱۴۰۰ شهرداری بررسی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رسولی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر که به موضوع بررسی و تصویب بودجه ۱۴۰۰ شهرداری پرداخته می‌شود با اشاره به اینکه براساس برنامه زمانبندی بودجه ۱۴۰۰ با ۳ روز تاخیر به بحث تبصره‌ها که بخش دوم بودجه هست می‌پردازیم. گفت: لایحه شهردار سرجمع درآمد هزینه‌ها برای سال ۱۴۰۰، ۴۹ هزار ۹۶۰ پیشنهاد داده بودند که به ۴۸ هزار ۸۸۰ تومان کاهش یافت.

وی ادامه داد: تبصره‌هایی که پیشنهاد شده ۳۳ مورد بوده و طی این مدت ۲۰۰ پیشنهاد از سوی اعضا و کمیسیون‌ها دریافت کرده‌ایم و از این پیشنهادها حدود ۶۵ مورد رای نیاورده و مابقی یا در بطن تبصره‌ها اضافه شده است.

رسولی با اشاره به اینکه امروز به بررسی ۴۲ تبصره پرداخته می‌شود، اظهار داشت: در بودجه امسال بر حسب تغییر مدل تمامی بار بودجه‌ای تبصره‌ها به ردیف‌های مرتبط با شهرداری انتقال یافته و بر خلاف سنوات قبل تبصره بازی وجود ندارد و قدم مهمی در جهت تکمیل اصل شفافیت است.

وی ابراز داشت: پروژه‌های کوچک مقیاس توسعه محلی مدنظر قرار گرفته و ۲ هزار ۲۷۴ میلیارد برای تکمیل پروژه‌ها شهردار پیشنهاد داده و با پیشنهاد سالاری هزار میلیارد دیگر هم به این مبلغ افزوده شد و در نهایت ۳ هزار ۲۷۴ میلیارد تامین اعتبار شد.

رسولی گفت: کارکنان قراردادی و پیمانکاری دو شرکت شهربان و حریم بان متقاضی تبدیل شدن شرایطشان به نیروی شرکتی شده‌اند، که گفتیم در تلاشیم در بودجه سال ۱۴۰۰ در ردیف‌هایی که در تامین هزینه‌های کارهای حجمی به گونه‌ای تامین منابع کنیم که مزایای ثابت در دو شرکت که حدود ۴ هزار نفر هستند با سایر نیروهای پیمانکاری خدمات شهری یکسان باشد تا به رفع تبعیض کمک کرده باشیم. اما تبدیل وضعیت این ۴ هزار نفر در کنار ۷۰ هزار نیروی پیمانکاری در توان شورای شهر و شهرداری نیست.

وی گفت: از میان ۲۰۰ پیشنهاد دریافت شده در کمیسیون تصویب شد در جلسه امروز قابل طرح است و پیشنهاد من این است که از تبصره شروع کنید.

هاشمی گفت: بنابراین کلیات تبصره‌های موجود را رای گیری می‌گذاریم. کلیات ۴۱ تبصره به رای گذاشته شد. و با ۱۶ موافق به تصویب رسید.

امانی خواندن یک به یک تبصره‌ها را زمانبر خواند و فراهانی پیشنهاد داد: تبصره‌ها بر روی برد به نمایش داده شود و اگر کسی نظری دارد اعلام کند.

حجت نظری با اشاره به اینکه هر سال تک تک تبصره‌ها به صورت مجزا بررسی می شده است، گفت: این اولین بار بود کلیات تبصره‌ها را رای گیری کرده‌ایم و هر طرحی مثل روال قبل امکان پیشنهاد حذف دارد.

رسولی گفت: طبق قانون شوراها در هنگام بررسی طرح‌ها و لوایح در مورد ماده جداگانه رای گیری می‌شود. اما روخوانی معنا ندارد ما باید به روح و محتوا رای بدهیم.

سالاری استدلال رسولی اشاره کرده و گفت: مگر در طرح‌ها و لوایح یک به یک تبصره‌ها خوانده نمی‌شود؟ تبصره‌های بودجه به گونه‌ای است که هر تبصره چطور بررسی شده و چه تبصره‌هایی در کمیسیون تلفیق اضافه یا حذف شده و در راستای شفافیت باید در صحن خوانده شود. نیاز نیست تمام صفحات خوانده شود.

رئیس شورای شهر در نهایت قرائت کامل تبصره‌ها را به رای گذاشت و اما با ۵ موافق به تصویب نرسید. تبصره‌ها بر بروی نمایشگر به نمایش گذاشته شد.

آروین درباره ردیف درآمدی برج میلاد گفت: تا زمان محدودیت‌های کرونایی اولویت‌های هزینه کرد با هزینه‌های نگه داری است و سهم شهرداری در این تبصره اولویت ندارد. اما هاشمی گفت: شما در حال حاضر نمی‌توانید به تبصره‌ها پیشنهادی را اضافه کنید.

نظری هم پیشنهاد حذف جز داشت که از نظر رئیس شورای شهر غیرقابل قبول خواند. اعضا ۱۴ موافق به حذف جز رای دادند.

جوادی یگانه معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در خصوص پیشنهاد آروین گفت: درآمد برج میلاد را حدود ۱۰ میلیارد بیان کرد که هزینه‌های آن در این مدت ۸ میلیارد بوده است، اگر قرار باشد جبران هزینه به عنوان درآمد برج حساب شود کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد و اگر تصریح شود جبران هزینه ربطی به هزینه‌های برج ندارد کمک کننده است، چون در شرایط کرونایی براساس این برنامه برج باید ۳۰۰ میلیارد درآمد داشته باشد که غیرممکن است.

وی گفت: پیشنهاد ما این است که ردیف جبران هزینه موجود باشد تا حقوق کارمندان برج را بدهیم.

رسولی پیشنهاد جوادی یگانه را به دلیل بسته شدن ردیف‌های درآمدی قابل طرح نداست و گفت: در بودجه سنوات قبل ردیفی تحت عنوان درآمد و هزینه نداشتیم و امسال در راستای شفافیت قرار داده شده است.

وی تفاوت برج با سازمان ورزش و دیگر بخش‌های شهرداری را این دانست که دیگر بخش‌ها دارای ردیف درآمد هزینه‌ای بودند و برج میلاد نبوده است.

درنهایت پیشنهاد آروین با ۱۷ رای موافق به تصویب رسید.

ادامه دارد....


10970317
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است