اقتصادی 12:29 - 19 اردیبهشت 1400
در شرایطی که مسوولان برقی هشدار در مورد تامین برق را از هم اکنون شروع کردند و شاهد تعدیل روشنایی در مسیرهای شهری هستیم، بیلبوردهای بزرگ و کوچک تبلیغاتی با پروژکتورهای چشم نواز به جان روشنایی کشور افتادند.

پول تبلیغات بلای جان روشنایی کشور

به گزارش ایسنا، برای گذر از پیک برق در استان تهران و دور زدن خاموشی نیازمند حدود ۶۰۰ مگاوات کاهش مصرف هستیم که وزارت نیرو برای این مساله ابزارهای مختلف تشویقی و بازدارنده در نظر گرفته اما به نظر می رسد که تاکنون زورش به شهرداری نرسیده است چراکه میزان مصرف برق توسط شهرداری ها نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش نیز داشته است.

با شروع فصل گرما صنعت برق برای مدیریت مصرف اقدام به تعدیل روشنایی معابر و مسیرهای شهری کرد، هرچند که این موضوع با انتقادهای فراوانی روبرو شد اما روشنایی مسیرها در ساعاتی از شبانه روز جای خود را به روشنایی کشور در کل روز داد. البته این در شرایطی است که بیلبوردهای تبلیغاتی شهرداری در تمام شهر با پروژکتورهای بزرگ و کوچک رخ نمایی می کند.

به عنوان نمونه اگر به تازگی مسیرتان در تاریکی شب به اتوبان حکیم خورده باشد مشاهده میکنید که در همین شرایط هشدار تعداد بیلبوردهای تبلیغاتی با سایزهای غول پیکر و پرژکتورهای بزرگتر اضافه شده که بی شک هر کدام از آن ها نور زیادی را مصرف می کنند، آن هم در شرایطی که تهران به طور جدی نیازمند مدیریت مصرف و توجه به این مهم است.

ظاهرا اینطور به نظر می رسد که شهرداری پول تبلیغات را بر روشنایی ترجیح داده اما باید این نهاد عمومی غیر دولتی کمی منفعت شهر را بر منفعت اقتصادی خود اولویت بدهد  و همانطور که از مردم انتظار همراهی می رود، دستگاه های اجرایی دیگر نیز همراه صنعت برق باشند تا بتوانیم تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق در رابطه با اقداماتی که برای مقابله با استفاده بیش از حد از برق در این موارد صورت می گیرد، به ایسنا گفت: برای گذر موفق و بدون خاموشی از پیک بار، تعدیل روشنایی بزرگراه ها را اجرایی کردیم و برای این مساله نیز تدابیر زیادی در نطر گرفته شده است و هدف این بوده که بتوانیم میزان مصرف برق را در ساعاتی که میزان تردد کمتر است مدیریت کنیم.

وی با اشاره به بیلبوردهای تبلیغاتی موجود در اتوبان ها و بزرگراه های تهران و مصرف بالای برق آن ها، اظهار کرد:  بیلبوردهای تبلیغاتی در صورتی که از چراغ های فوق کم مصرف  بهره بگیرند، روشن ماندن آنها مانعی نخواهد داشت اما اگر این روشنایی ها خارج از کیفیت مصرف متعارف باشد و یا استفاده از لامپ هایی که مصرف بالایی دارند، تذکرات داده و برخورد لازم صورت می گیرد.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه  براساس هماهنگی صورت گرفته، بازدیدهای دوره ای از وضعیت روشنایی بیلبوردهای تبلیغاتی انجام خواهد شد، اظهار کرد: در این موارد با شهرداری همکاری خواهیم داشت تا این موضوع مدیریت شود.

این صحبت ها در شرایطی است که حسین صبوری-  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به تازگی اعلام کرد که در سال جاری با توجه به بارندگی‌های اندک و گرمای زودرس هوا و همچنین تغییر معادلات ناشی از شیوع بیماری کرونا پیش‌بینی می‌کنیم میزان مصرف برق، شیب افزایشی به خود بگیرد که این مسئله با توجه به ایجاد محدودیت تولید در نیروگاه‌های برق‌آبی، نگران کننده است. به همین دلیل از سال گذشته، طرح‌های مدیریت بار این شرکت در بخش‌های مختلف با شدتی دو چندان آغاز شده و در این زمینه، تفاهم‌نامه‌های همکاری با مشترکان بزرگ اداری، صنعتی و تجاری نیز امضا شده است.

به گفته وی  مدیریت موفق بار در سال گذشته منجر به جلوگیری از وقوع خاموشی در پایتخت شد،  در سال جاری برای اطمینان از تامین برق پایتخت در ساعات اوج بار نیازمند حدود ۶۰۰ مگاوات کاهش در مصرف برق در ساعات پرباری هستیم که اگرچه تمام توان فنی و اجرایی خود را برای این مهم به‌کار گرفته‌ایم، اما برای دستیابی به این هدف، نیازمند همراهی همه مشترکان تهرانی هستیم.

انتهای پیام


11058547
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر آمار‌های اعلامی سالانه ۲۰ درصد خروج ارز مربوط به واردات کالا‌های اساسی است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم کشت قراردادی و خودکفایی محصولات اساسی، میزان واردات کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: صدور پروانه های ساختمانی در متوسط مدت زمان ۶ماه صادر می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: ایران در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است