استانی 12:19 - 24 خرداد 1400
ایسنا/قم مدیر کل امور زنان استانداری گفت: اطلاع رسانی و ایجاد فرهنگ عمومی مهم‌ترین عامل در افزایش مشارکت بانوان در اهدای خون است.

اطلاع رسانی راه حل مشارکت پایین بانوان در اهدای خون

صدیقه صدیق‌تقی‌زاده مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری استان قم امروز در جمع خبرنگاران گفت: بهترین نمونه مواسات، همدلی، کمک رسانی و خدمت اهدای خون است که جایگزین دیگری ندارد و عده‌ی زیادی هم نیازمند خون است. اهدای خون امری ضروری است. از پیشگامان در این عرصه سپاسگذارم.

وی افزود: در فرهنگ عمومی ما اهدای خون برای بانوان جا نیفتاده است. به علت از دست دادن خون منظم و زایمان تصور می‌شود که بانوان میزان خون کمی دارند. علت بعدی عدم آگاهی نسبت به فواید اهدای خون و شبهاتی نسبت مضرات آن است. تصور می‌شود با اهدای خون ضعف و بیماری که گاهی اوقات در طول سال رخ می‌دهد مضاعف می‌شود.

صدیق تقی زاده بیان کرد: انگیزه خانم‌ها در کارهای خیر زیاد است. بانوان زیادی کارت اهدای عضو دارند و در کمک و خدمت رسانی پیش قدم هستند. نیاز به اطلاع رسانی داریم. همانطور که حجامت راهکاری برای سلامتی ارائه شده و خانم و آقا انجام می‌دهند. تصویر درستی ایجادشده که حجامت نه تنها مضرات ندارد بلکه فواید زیادی دارد. اگر در بحث اهدای خون هم این اطلاع رسانی صورت گیرد، مشارکت افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی افزود: این روزها در استان قم در درمان‌های سنتی‌ پیگیری می‌شود و علاقه‌مندان زیادی دارد. می‌توان با ایجاد پیوندی بین حجامت و اهدای خون، بیان نکات مشترک این دو و بیان اینکه با اهدای خون هم به سلامت خود و هم دیگری کمک می‌شود اما در حجامت فقط یک نفر سود می‌برد؛ درصد مشارکت را افزایش داد.

مدیر کل امور زنان عنوان کرد: بخشی از وظیفه اطلاع رسانی بر دوش برنامه‌های تلویزیونی و فضای مجازی  است. باید برنامه‌هایی اختصاصی با موضوع بانوان تولید شود. بخشی هم بر عهده‌ی نهادهای غیر دولتی و سازمان‌های مردم نهاد است. باید در مناسبت‌های مختلف و با برنامه‌های مختلف اهدای خون تبلیغ شود. به خصوص در مناسبت‌های مذهبی که خیلی استقبال می‌شود.

وی تصریح کرد: دفعه اول برای افراد سخت است و ترس از بی‌حالی و بیماری وجود دارد. دفعات بعد افراد با اشتیاق می‌آیند. می‌شود با اجرای طرح‌های مختلف افراد را ترغیب به اهدای خون برای بار اول کنیم تا خود آن‌ها مبلغ اهدای خون شوند.

صدیق تقی زاده در تشریح برنامه‌های نهاد امور زنان گفت: برنامه‌ای با نام رویدادهای بانوان با محوریت مصاحبه با بانوان فعال در عرصه‌های مختلف تولید می‌کنیم و در فضای مجازی پخش منتشر می‌شود. می‌توان در این برنامه بانوان فعال در عرصه اهدای خون را دعوت کرد و چرایی تصمیمشان، انگیزه‌شان از این کار، تاثیراتش در زندگی و سلامتشان و علت ادامه دار بودنش از زبان خودشان مطرح شود.

وی ادادمه داد: در تجلیل‌هایی که از برترین‌های استان صورت می‌گیرد، می‌شود از بانوان فعال در زمینه اهدای خون هم تقدیر کرد. مصاحبه‌های مکتوب با بانوان فعال نیز اکر موجود باشد می‌شود به مناسبت این روز در رسانه‌های خودمان قرار بدهیم.

مدیر کل امور زنان بیان کرد: یک ماه آینده که محدودیت‌های کرونا کمتر باشد نیز می‌توان در جلسه‌ای دیگر برای مشاوره امور بانوان در محضر شما و دوستان دیگر باشیم.

انتهای پیام


11104573
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است