استانی 17:05 - 07 تیر 1401

کاهش ۲۱ درصدی پرونده‌های ورودی در انزلی

به گزارش خبرنگار مهر، نادر اکبری بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به اینکه عدالت، محوری ترین رکن دستگاه قضا و نظام است، اظهار کرد: الکترونیکی کردن خدمات قضائی به مردم علاوه بر کاهش هزینه‌ها و زمان دادرسی، دسترسی آسان‌تر به روند رسیدگی پرونده‌ها را برای مردم در تمام مدت شبانه روز فراهم ساخته است.

وی با اشاره به اینکه ۹۴ درصد اخطارها و ابلاغ پرونده‌ها از طریق سامانه سنا انجام شده است، افزود: پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت المال همواره در دستور کار بوده و رفع تصرف و دست درازی‌ها به اراضی ملی و حریم سواحل از جمله اقدامات در این راستا است.

اکبری با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی پرونده‌های ورودی به محاکم قضائی انزلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: مدت رسیدگی به پرونده‌ها کاهش یافته است.

رئیس دادگستری انزلی به کاهش ۳۰ درصدی زندانیان انزلی نسبت به سال گذشته اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر ۲۵۵ زندانی در زندان انزلی وجود دارد که بر اساس آمارها ۱۳۰ نفر نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

اکبری با بیان اینکه زندانی بلاتکلیف در زندان انزلی وجود ندارد، گفت: دادگستری انزلی پیگیر مراقبت بعد از خروج زندانی از زندان است و اشتغال زندانیان را به عنوان مهمترین اولویت برای زندانیان آزاد شده از بند، در دستور کار است.

وی به رسیدگی بیش از ۱۱ هزار پرونده در شعب شوراهای حل اختلاف شهرستان انزلی در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: بیشترین میزان جرایم رخ داده در بین مردم بر اثر درگیری‌های کلامی، فیزیکی و حمل و توزیع مواد مخدر بوده و انتظار می‌رود مردم آستانه تحمل خود را بالا ببرند.


11608194
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است