استانی 19:00 - 31 اردیبهشت 1401

عملیات محلول پاشی جنگل های زاگرس آذربایجان غربی آغاز شد

قربانعلی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عملیات محلول پاشی امسال به صورت زمینی و در راستای مقابله با آفت جوانه خوار و برگ خوار بلوط در جنگل‌های زاگرس واقع در دو شهرستان جنوبی استان، پیرانشهر و سردشت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این عملیات با سه تیم در سه منطقه این دو شهرستان با استفاده از ۹ دستگاه تراکتور مجهز به تانکر سمپاشی انجام می‌گیرد، بیان کرد: این عملیات با اعتبار ۴ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی اجرایی می‌شود که به دلیل توپوگرافی و صعب العبور بودن منطقه عملیات تا یک ماه ادامه خواهد داشت.

ابراهیمی اظهار کرد: آفت جوانه خوار بلوط یک آفت تک نسلی است که هر سال با توجه به وضعیت جوی از اواسط فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این آفت در مرحله لاروی از جوانه برگ‌های درختان بلوط تغذیه می‌کند که در نهایت باعث ورود خسارت به درختان و در صورت شدت آن می‌تواند باعث خشکیدگی درختان شود.

ابراهیمی بیان کرد: برای از بین بردن و مقابله با این آفت از محلول بیولوژیکی استفاده می‌شود که این محلول هیچ گونه ضرری به سایر موجودات و پرندگان نمی‌رساند و مختص این آفت می‌باشد.

وی تصریح کرد: رشد این آفت با تغذیه از این برگ‌هایی که در اثر این محلول پاشی آلوده می‌شوند و در نهایت باعث تلف شدن این حشره در مرحله لاروی می‌شود.


11568703
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است