ورزشی 11:58 - 11 بهمن 1401
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: برای بازی‌های آسیایی چین کاروان کیفی ولی در عین حال رشته هایی که بتوانند برای سال های بعد آماده شوند، اعزام خواهیم کرد.

هاشمی:اگر مثل گذشته حساب کنیم باید بودجه 50 میلیون دلاری داشته باشیم/ برای بازی‌های آسیایی کاروان کیفی اعزام می‌کنیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دوازدهمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک صبح امروز سه شنبه برگزار شد و در پایان این جلسه سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه هیات اجرایی با حضور اکثریت امروز سه شنبه در کمیته ملی المپیک برگزار شد. اولین بحث ما مربوط به بودجه سال ۱۴۰۲ کمیته ملی المپیک بود و پیگیری هایی که تا الان صورت گرفته، از سازمان برنامه و بودجه و‌ عزیزان در مجلس شورای اسلامی. پیگیری هایی داشتند که این منابع کافی است یا خیر و برای چه می‌خواهید، برنامه ها را ارائه دهید. چند روز گذشته پاسخگوی تعدادی از نمایندگان مجلس در کمیسیون فرهنگی و حتی در هیات رییسه بودیم.

وی در ادامه صحبت های خود افزود: بودجه کمیته ملی المپیک سال قبل در سه ردیف بوده است که ردیف اصلی ۲۲۰ میلیارد تومان، یک ردیف در متفرقه در تبصره ۱۴ داشتیم که ۸۰ میلیارد تومان بود و یک ردیف عمرانی بوده که عددی مختصر بود. تلاش کردیم برای دو رویداد مهم سال آینده که بازی های آسیایی چین است با یک کاروان کیفی ولی در عین حال و کسب سهمیه المپیک بودجه بگیریم. برای بازی‌های آسیایی چین کاروان کیفی ولی در عین حال رشته هایی که بتوانند برای سال های بعد آماده شوند، اعزام خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: خلاصه گزارشی که با رؤسای فدراسیون‌ها داشتیم و نیازمندی‌هایی که داشتیم به سازمان برنامه در قالب مکاتبات متعدد اعلام کردیم و سه ردیف خودمان را نسبتاً برای سال آینده ارتقاء دادیم ردیف اصلی را بهتر کردند دوستان ما در لایحه بودجه دولت، ردیف متفرقه‌ای را برای بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک در نظر گرفتند هر چند عدد کافی نیست برای اینکه قانع شدند یک ردیفی را در نظر گرفتند جای شکر دارد و یک ردیف عمرانی که در مجموع این رشد حدوداً 80 و 85 درصدی نسبت به سال قبل داشتیم ولی چون به نوعی اعتبار و بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هر دو در مجموع برای کادرهای تیم‌های فنی و مسابقات بین‌المللی، استعدادیابی و اقدامات زیرساختی ما کافی نیست، طبیعتا این مقدار رشد هم در سال برگزاری رویداد عدد بزرگی نیست. ضمن اینکه سال آینده علاوه بر اینکه سال بازی‌های آسیایی است طبیعتا ما کسب سهمیه المپیک هم همزمان خواهیم داشت و عملاً دو رویداد بزرگ داریم.

وی در ادامه افزود: با توضیحاتی که در مجلس شورای اسلامی دادیم اگر ان‌شاءالله گشایشی به وجود بیاید و افزایش منابعی به وجود بیاید شاید در ردیف‌های متفرقه هم عزیزان مجلس به ما کمک بیشتری کنند تا در سال آینده دچار مشکل نشویم. شما می‌دانید که ما در بازی‌های 2010 لندن اگر بهترین شرایط را داشتیم در بازی‌های آسیایی 2010 بهترین شرایط را داشتیم به خاطر اینکه در آن مقطع 50 میلیارد تومان اعتبار بازی‌های آسیایی بود. دلار هم زیر هزار تومان بود. ما هم چون تمام اقدامات سفرمان جایزه ما و اصلا رقابت ما در عرصه بین‌المللی با ارز ریالی نیست طبیعتا بر مبنای همان دلار بخواهیم حساب کنیم ما همان 50 میلیارد تومان سال 88 را می‌خواهیم که امروز 50 میلیون دلار می‌شود چون در آن مقطع هم همین مبلغ را داشتیم اگر بخواهیم آن مبلغ را دریافت کنیم می‌شود 2 هزار میلیون تومان اعتبار. 

هاشمی با بیان اینکه بودجه ما یک رشد مختصری داشته است، و واقعا کافی نیست، گفت: ما در آن سال چهارم شدیم، 4 سال بعد پنجم شدیم و 4 سال بعد هم ششم. الان هم اگر بخواهیم همان نمودار را برویم باید برویم دنبال هدف هفتم و هشتم. اگر ما بخواهیم شرایط‌مان را در ششم آسیا با رتبه و رنکینگ حفظ کنیم سازمان برنامه و بودجه دولت و همچنین مجلس شورای اسلامی باید توجه بیشتری کند تا ما بتوانیم با رقبای‌مان در عرصه‌های بین‌المللی رقابت کنیم چون اینجا دیگر بحث داخل کشور نیست. همه مزایا و امکانات ورزشکاران کشورهایی که با ما رقابت می‌کنند بیشتر از ما است. طبیعی است که کار ما سخت خواهد بود برای همین خاطر ما تلاش‌مان را کردیم و گزارشاتی که از ما خواستند دادیم امیدوار هستیم که این اصلاحات صورت بگیرد اعضای هیأت اجرایی نیز انصافا همه کمک می‌کنند این اتفاق رخ دهد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد:‌ تا امروز هم به فدراسیون‌های ورزشی آنچه که مصوبه ابتدای سال 1401 بوده که حدود 80، 90 میلیارد تومان توزیع می‌کردیم ما بیش از 116 میلیارد تومان توزیع کردیم یعنی 130 تا 40 درصد به شکل متوسط به فدراسیون‌ها کمک کردیم که خودشان را ارتقاء دهند اما واقعیت این است که این اعداد و رقم‌ها امروز عددی نیست که بتواند پاسخگوی ورزش کشور و کمیته ملی المپیک باشد دوستان در جریان قرار گرفتند و قرار شد که به همدیگر کمک کنیم تا امسال خوب زیرساخت‌ها را درست کنیم که سال آینده مشکلات ان‌شاءالله نداشته باشیم. نکته دوم اینکه در جلسه هیأت اجرایی مطرح شد بحث مربوط به بازی‌های جهانی ساحلی بوده است که قرار است در اندونزی برگزار شود.مرداد ماه سال آینده این مسابقات برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: سه تیم در دستور کار ما بوده که اعزام کنیم. کاروانی حدود 35 تا 40 نفره در رشته‌های کشتی، فوتبال ساحلی و کاراته دوستان در جلسه قبلی هیأت اجرایی گفتند که بررسی بیشتری کنیم اگر فدراسیون‌های دیگر در کشور شرایطی دارند که بتوانند در بازی‌ها شرکت کنند دو هفته‌ای فرصت گذاشته‌ایم که مجددا برخی از فدراسیون‌ها را بررسی کنیم تا هم در لیست در بازی‌های ساحلی و جهانی باشند و هم ما در کشور کسب سهمیه کردیم از جمله هندبال درست است که ما نتوانستیم مدال بگیریم اما در آسیا کسب سهمیه کردیم جایگاه بالایی داریم و می‌توانیم عنوان یکی از تیم‌ها اضافه کنیم در این بازی‌ها و حتی رشته‌هایی مثل سه‌گانه و قایقرانی را بررسی می‌کنیم چون این دو رشته به عنوان رشته‌هایی هستند که در آن مسابقات حضور دارند ما امکان مدال در آن را نداریم و حتی والیبال ساحلی و جون قسمت هزینه‌ها را ioc می‌پذیرد به همین خاطر تلاش می‌کنیم یکی دو رشته را به این سه یا چهار رشته اضافه کنیم و به نوعی قبل از بازی‌های آسیایی محکی کاروان خودمان را بزنیم. همین تیمی که امروز به ما در بحث کاروان بازی‌های آسیایی به ما کمک می‌کنند همین مدیران و همین معاونین در واقع این کاروان کوچک را هم به عنوان تجربه دنبال خواهند کرد تا ما این را هم بتوانیم مدال‌هایی که در دوره‌ قبل داشتیم را به هر حال حفظ کنیم و ان‌شاءالله ارتقاء دهیم.

ادامه دارد...


11800811
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا با نتیجه ۹۰ بر ۶۵ مقابل الریاضی لبنان شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم الاتحاد کلبا امارات احتمال دارد فصل آینده پیراهن استقلال تهران را بر تن کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال مصطفی کارخانه را به عنوان مشاور عالی فنی خود و دبیر کمیته فنی این فدراسیون انتخاب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نفرات برتر پنج وزن نخست چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز مشخص شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم مس رفسنجان با پیروزی مقابل پیکان در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم فوتبال پورتو قراردادش را تا سال ۲۰۲۸ با این تیم تمدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی در حال برگزاری است، نماینده ایران در ماده تفنگ بادی ایستاده بانوان در جایگاه هشتم قرار گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح امروز پنجشنبه۶ اردیبهشت‌ماه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است