استانی 23:27 - 04 بهمن 1401

حفاظت ۳۷۰۰ محیط‌بان از ۱۱ درصد از خاک کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، نورالله مرادی در آئین افتتاح خانه محیط زیست و تشکلهای زیست محیطی بروجرد، اظهار داشت:: خانه‌های محیط زیست یکی از بسترهای مهم برای مردمی سازی و مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست هستند.

وی، گفت: سیاست سازمان محیط زیست در دولت سیزدهم مردمی شدن و مشارکت و همراهی مردم در فعالیت‌ها محیط زیستی است.

معاون سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، اظهار داشت: تعداد محیط بانان سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به گستره حفاظتی اندک است به طوری که با سه هزار و ۷۰۰ محیط بان باید ۱۱ درصد خاک کشور را حفاظت کنیم و به همین منظور همراهی مردم برای حفاظت از محیط زیست ضروری است.

مرادی، بیان داشت: بنا بر سیاست مردمی سازی، کمک گرفتن از مردم مهم‌ترین برنامه ما است و این امر حاصل نمی‌شود مگر اینکه همراهی و همکاری مردم را داشته باشیم.

وی، اظهار داشت: ما باید مبتنی بر آموزه‌های دینی، اخلاقی و فرهنگی به بسط دانش، آگاهی، هوش و سواد زیست محیطی بپردازیم که این امر با تأسیس خانه‌های محیط زیست که محلی برای گسترش دانش محیط زیست و پاسخ گویی مسئولان است محقق می‌شود.

معاون سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، افزود: شهر بروجرد به عنوان پایلوت می‌تواند در حوزه محیط زیست پیشتاز باشد و این ارزش مضاعف به این شهر خواهد بخشید.

مرادی، اظهار داشت: هر چه تعداد خانه‌های محیط زیست بیشتر باشد مسئولیت و در حقیقت بار مالی شهرداری کاهش پیدا می‌کند زیرا در خانه‌های محیط زیست به مردم آموزش داده می‌شود که چگونه با رعایت مباحث زیست محیطی و شهروندی به اقتصاد خانواده کمک خواهد شد.

وی با اشاره به این موضوع که باید به طور ملموس اقتصاد محیط زیست و صرفه جویی ناشی از رعایت مسائل محیط زیستی را برای مردم تشریح کنیم، گفت: مردم وقتی منافع ملموس خود را در مشارکت زیست محیطی مشاهده کنند همراهی آنان مضاعف می‌شود.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست کشور، گفت: توجه ویژه به مشارکت‌های مردمی، مسئولیت اجتماعی یاری گر ما در پیشبرد اهداف محیط زیستی دولت مردمی است.


11794769
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است