علمی فناوری 17:52 - 30 شهریور 1403
سامسونگ پیش‌نمایشی از امکانات جدید گلکسی AI منتشر کرده است که نسخه ۶.۱.۱ رابط کاربری OneUI ارائه می‌شوند.

سامسونگ قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی در موبایل‌های خود را به نمایش گذاشت

سامسونگ در جدیدترین نسخه از رابط کاربری خود امکانات متعددی را در زمینه افزایش بهره‌وری با استفاده از گلکسی AI در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توانند انجام بسیاری از امور را آسان‌تر کنند. این شرکت اخیراً نحوه عملکرد ویژگی‌های مختلف را به نمایش گذاشته است.

امکانات تازه هوش‌مصنوعی گلکسی AI چیست و چه کاربردی دارند؟

شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند سعی دارند تا در به‌کارگیری قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی، از رقبای خود عقب نمانند و سامسونگ نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان، امکانات گوناگونی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ویژگی‌هایی که به‌تازگی و در قالب نسخه ۶.۱.۱ رابط کاربری OneUI در دسترس قرار گرفتند، بیشتر روی یادداشت‌برداری آسان و جستجوی سریع تمرکز دارند که می‌توانند تجربه لذت‌بخش‌تر هنگام استفاده از دستگاه‌های سری گلکسی را برای دارندگان این محصولات به ارمغان آورد.

تبدیل طرح‌های ساده به تصویر (Sketch to Image) یکی از مواردی است که سامسونگ روی آن مانور زیادی داشته و می‌تواند در زمان کوتاهی، تصاویر ساخته‌شده با هوش‌مصنوعی براساس طرح‌های اولیه و خام کاربران را ایجاد کند. طبیعی است که ویژگی مذکور در گوشی‌های سامسونگ با پشتیبانی از قلم، کاربرد بیشتری داشته باشد که ازجمله آنها می‌توان به سری گلکسی فولد و گلکسی S اولترا اشاره کرد. کاربران می‌توانند پیش از دریافت خروجی، استایل دلخواه خود را انتخاب کنند تا نتیجه‌ای نزدیک‌تر به انتظار خود در اختیار داشته باشند.

جستجوی سریع و آسان با استفاده از قابلیت Circle to Search گوگل، یکی دیگر از مواردی است که به مجموعه گلکسی AI اضافه شده است و نه‌تن‌ها روی گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ قابل استفاده است؛ بلکه دارندگان برخی دیگر از محصولات این شرکت هم می‌توانند از آن بهره ببرند. همچنین کاربرد آن تنها محدود به جستجوی تصاویر مشابه در اینترنت نیست؛ بلکه می‌توان پاسخ به سوالاتی مثل معادلات ریاضی همراه با راه‌حل را هم از طریق آن دریافت کرد. کاربر پس از باز کردن اپلیکیشن دوربین و عکس‌برداری از سؤال موردنظر، می‌تواند دور آن دایره‌ای ترسیم کند تا از طریق هوش‌مصنوعی گوگل، پاسخ خود را مشاهده کند.

قلم گوشی‌های هوشمند، ابزاری کاربردی برای یادداشت‌برداری است و اکنون سامسونگ تلاش کرده با استفاده از امکانات مبتنی‌بر هوش مصنوعی، طیف وسیع‌تری از قابلیت‌ها را برای کاربران خود ارائه کند. یکی از همین ویژگی‌ها، Note Assist نام دارد که کاربر به‌کمک آن می‌تواند اقدام به ضبط صدا در محیط اپلیکیشن یادداشت‌برداری سامسونگ کند. پس از پایان ضبط، هوش مصنوعی اقدام به تبدیل گفته‌های موجود در فایل صوتی به متن می‌کند. همچنین اگر کاربر علاقه داشته باشد، می‌تواند به‌جای متن کامل، خلاصه‌ای از نکات کلیدی موجود در متن را دریافت کند و درون یادداشت خود قرار دهد. متأسفانه ویژگی مذکور فعلاً تنها در اپ سامسونگ ارائه می‌شود و مشخص نیست که آیا در آینده شاهد به‌کارگیری آن در سایر برنامه‌ها مثل گوگل Keep نیز خواهیم بود یا خیر.

درنهایت قابلیت ترجمه سریع، از دیگر مواردی است که به لطف هوش مصنوعی در گوشی‌های سری گلکسی امکان‌پذیر شده است. ترجمه تماس‌های صوتی یا ترجمه هم‌زمان از کاربرد‌های این قابلیت هستند؛ اما در رابط کاربری جدید OneUI می‌توان به آسانی در اسناد PDF هم به آن دسترسی داشت. این ویژگی که تحت عنوان PDF Overlay Translation ارائه می‌شود، از طریق اپلیکیشن یادداشت‌برداری سامسونگ در دسترس قرار دارد و تنها کافیست تا کاربر، اقدام به باز کردن فایل موردنظر خود با استفاده از اپ مدیریت فایل My File کند که به‌شکل پیش‌فرض روی گوشی‌های سامسونگ نصب شده است.

قابلیت‌های هوش‌مصنوعی سامسونگ روی چه گوشی‌هایی ارائه می‌شود؟

آخرین نسل از گوشی‌های هوشمند تاشوی سامسونگ شامل گلکسی فولد ۶ و گلکسی فلیپ ۶ به‌شکل پیش‌فرض به نسخه ۶.۱.۱ رابط کاربری OneUI مجهز هستند؛ درنتیجه دارندگان این محصولات می‌توانند بدون نیاز به نصب بسته‌های به‌روزرسانی، از امکانات هوش مصنوعی گفته شده در بالا بهره ببرند. این به‌روزرسانی برای سایر پرچم‌داران سامسونگ ازجمله سری گلکسی S24 و S23 در کنار گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ هم منتشر شده است و حتی پرچم‌داران سال ۲۰۲۲ هم آن را دریافت می‌کنند. همچنین برخی از دستگاه‌های میان‌رده منتخب مثل گلکسی A55 و A35 هم پذیرای قابلیت‌های متنوع گلکسی AI خواهند بود. سامسونگ در نظر دارد تا امکانات متنوع هوش مصنوعی را روی بیش از ۲۰۰ میلیون از دستگاه‌ها در اختیار کاربران خود قرار دهد.

منبع: دیجیاتو


12094642
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» حدود 100مورد از مواد شناسایی‌شده، برای سلامت انسان مضر هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مطالعه‌ای که به تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد که بیش از ۳۶۰۰ ماده شیمیایی مورد استفاده در بسته‌بندی یا آماده‌سازی مواد غذایی در بدن انسان شناسایی شده است که برخی از آنها برای سلامتی خطرناک هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تا سال ۲۰۵۰، بیش از ۳۹ میلیون نفر بر اثر عفونت‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک جان خود را از دست خواهند داد. مقابله با این بحران نیازمند مداخلات جهانی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت، زمان مصاحبه و گزینش داوطلبان رشته‌های تحصیلی بورسیه و دارای شرایط خاص آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ اعلام شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ پیش‌نمایشی از امکانات جدید گلکسی AI منتشر کرده است که نسخه ۶.۱.۱ رابط کاربری OneUI ارائه می‌شوند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این گزارش به بررسی وضعیت امنیت سایبری کشور‌ها بر اساس شاخص جهانی امنیت سایبری (GCI) ۲۰۲۴ می‌پردازد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ستاره‌شناسان بزرگترین فواره‌هایی که تاکنون دیده شده‌اند را با طول ۲۳ میلیون سال نوری شناسایی کرده‌اند؛ فواره‌های عظیمی که کهکشان راه شیری در مقابل آنها مانند یک نقطه کوچک است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» هرچند ایکس هنوز در برزیل از فیلتر درنیامده، اما با این آپدیت که در آن از برنامه Cloudflare استفاده می‌شود، دوباره دردسترس قرار گرفته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان غذا و دارو از آمادگی ارسال دارو و تجهیزات در صورت اعلام نیاز مسئولان لبنانی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از واردات داروی دسموپرسین بیماران دیابتی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است