اجتماعی 16:49 - 01 اردیبهشت 1400
دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا خطاب به استانداران:
دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور خواستار انعکاس گزارش اقدامات انجام شده استانداران به‌صورت روزانه به کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد و قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا شد.

متخلفان و ناقضان پروتکل‌ها برای برخورد قانونی معرفی شوند

به گزارش ایسنا بابک دین پرست در نامه‌ای به استانداران سراسر کشور با اشاره به ابلاغیه‌های وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا بر مهمترین محورهای مصرح در ابلاغیه‌های مذکور تاکید کرد و گفت: از جمله این موارد اینکه ستادهای استانی درچارچوب طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها مصوب ستاد ملی، کلیه اقدامات و محدودیت ها را متناسب با وضعیت تعیین شده، عملیاتی و اجرایی کنند. بدیهی است درصورت هرگونه تغییر، مراتب پس از تصویب درستاد ملی ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: متخلفان و ناقضان پروتکل ها و دستورالعمل های ابلاغی به منظور برخورد قانونی به مراجع ذیربط پیش بینی شده درمصوبات ستاد ملی و مراجع قضایی معرفی شوند. ضمن نظارت بر اجرای اعمال محدودیت ها، هرگونه نارسایی به فوریت مرتفع وکنترل ها قاطعانه اعمال شود.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا افزود: تا زمان عادی شدن شرایط شهرهای قرمز و نارنجی جلسات ستاد استانی روزانه برگزار تا ضمن رصد آخرین وضعیت نسبت به اجرای قاطعانه و کامل طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها اقدام شود.

وی تاکید کرد: با پشتیبانی همه جانبه از نیروی انتظامی استان منع تردد از و به شهرستان های دارای ممنوعیت قرمز و نارنجی با اتخاذ تدابیر ویژه تری اعمال شود.

معاون وزیر کشور در افزود: تیم های نظارت ویژه با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی استان و شهرستان و حضور نیروی انتظامی، هلال احمر، بازرسی اتاق اصناف و بسیج تشکیل شود و به صورت روزانه و مستمر بر اجرای پروتکل های بهداشتی ابلاغی و اجرای الزامات طرح محدودیت های هوشمند در سازمان های دولتی و سایر بخش های پنج گانه طرح، نظارت دقیق و به فوریت با هرگونه تخلف برخورد کنند.

وی تاکید کرد: لازم است گزارش نظارت ها روزانه توسط مسئول تیم بازرسی در جلسات استانی ارائه و تدابیر لازم اتخاذ شود.

دین پرست خطاب به استانداران ادامه داد: در اجرای ابلاغیه های موصوف فرمانده قرارگاه عملیاتی و تصمیمات جلسه مورد اشاره قرارگاه، حداکثرظرف مدت ۲۴ ساعت ضمن برگزاری جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا موارد عنوان شده درگزارشات مذکورکه مرتبط با آن استان است، دقیقاً مورد بررسی و مداقه قرار گیرد و با بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود استانی و برپایه اختیارات و مسئولیت های قانونی مصرح درطرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های مصوب ستاد ملی، تمهیدات لازم در راستای اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی و در نتیجه کنترل هرچه سریعتر بیماری کووید-۱۹ درسطح آن استان اتخاذ شود.

دین پرست با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات روزانه ستادهای استانی و شهرستانی، بازرسی و نظارت دقیق بر اعمال کامل محدودیت های قانونی متناسب با وضعیت شیوع و بروز بیماری در هر شهر، برخورد قانونی و بلادرنگ با تمامی ناقضان و متخلفان از دستورالعمل های ابلاغی تاکید کرد: ضرورت دارد که گزارش اقدامات انجام شده به‌صورت روزانه به کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد و این قرارگاه منعکس شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور وی در پایان تصریح کرد: طبق مصوبه روزگذشته قرارگاه عملیاتی مقررشده است وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با تکیه بر اختیارات و مسئولیت های قانونی خود و به‌ویژه کمیته عالی نظارت، ضمن انجام تکالیف و وظایف قانونی مربوطه، گزارشات هفتگی مربوط به آخرین تحولات مربوط به دو حوزه "وضعیت اجرای پروتکل های بهداشتی در کشور در مقابله با ویروس کرونا" و "وضعیت کووید- ۱۹"در سراسر کشور را در مقایسه با هفته قبل، به همراه مصادیق دقیق تخلفات و تعلل های بخش های مختلف در سطح کشور، به قرارگاه عملیاتی منعکس کند که قطعاً روند اعلامی به عنوان مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد ستادهای استانی مدیریت بیماری کرونا درمهار این بیماری محسوب خواهد شد.

انتهای پیام


11035847
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز در ایام نوروز بی سابقه و تاریخی بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معابر و بزرگراه‌های پایتخت همچنان خلوت است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است