اقتصادی 20:04 - 06 تیر 1403
معاون بنیاد مسکن از ساخت و تحویل ۵۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در آینده نزدیک خبر داد

ساخت و تحویل ۵۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان کشور

سادات مشاور وزیر راه در حوزه مسکن در برنامه میز اقتصادی گفت:ما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۸۰ هزار تسهیلات روستایی انجام داده است ولی در این دوسال ۱۶۵ تسهیلات روستایی پرداخت شده است.

او افزود: امروز هم ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد مسکونی و واگذاری زمین رایگان به ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی واجد شرایط نهضت ملی مسکن در سراسر کشور انجام شد.

سادات بیان کرد:این واحد‌های مسکونی در قالب طرح بزرگ نهضت ملی مسکن و به صورت حمایتی، خود مالکی، بازآفرینی، روستایی و مسکن مهر به همت وزارت راه و شهرسازی و با همکاری بنیاد مسکن و صندوق ملی مسکن در ۳۱ استان کشور احداث، تکمیل و به مرحله بهره برداری رسیده است.

مشاور وزیر راه اضافه کرد:تامین زمین به مساحت بالغ بر ۴۸ هزار هکتار و به ظرفیت احداث ۱.۹ میلیون واحد مسکونی در مناطق شهری کشور، بسترسازی و اخذ مجوز‌های لازم استانی برای احداث ۲۷ شهر ساحلی در ۴ استان جنوبی کشور با رویکرد ایجاد و توسعه مناطق سکونت معیشتی دریاپایه، اجرای طرح نهضت ملی مسکن و شروع عملیات اجرایی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۲۰۱ واحد مسکونی، واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی تنها بخشی از اقدامات دولت مردمی در راستای رفع مشکل مسکن مردم و ساماندهی بازار مسکن طی دو سال و نیم گذشته بوده است.

او با تاکید بر اینکه فرایند ساخت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی، کشور را به کارگاه مسکن سازی تبدیل کرده است، گفت: برنامه ریزی ما چهارساله بود و امید داشتیم تا در سال سوم عملا مردم طعم خانه دار شدن را بچشند. برنامه این بود تا پایان چهارساله دولت سیزدهم به بیش از یک میلیون متقاضی در شهر‌ها زمین واگذار شود. همچنین بیش از یک میلیون متقاضی در روستا‌ها نیز زمین دریافت کنند که دولت سیزدهم سه ساله شد.

سادات گفت:یکی از افتخارات این دولت زمین‌های اجاره‌ای ۹۹ ساله بود و امروز با کمک بنیاد مسکن ۵۰ هزار زمین در روستا تعبیه شده است که این عدد قابل توجه است و از این رو ساخت مسکن در روستا‌ها قابل توجه خواهد بود، در روز‌های باقیمانده دولت سیزدهم تا استقرار دولت چهاردهم همکاران ما در سراسر کشور در تلاشی مضاعف هستند تا بتوانند به تعهدات این دولت جامه عمل بپوشانند.

سادات تاکید کرد: قطعا رونق تولید مسکن می‌تواند بر متعادل کردن بازار مسکن و ثبات قیمت‌ها تاثیرگذار باشد. قطعا دولت برای سال آینده برنامه‌های ویژه‌ای برای کنترل بازار مسکن خواهد داشت که یکی از این برنامه‌ها سرعت دادن به تکمیل واحد‌های نهضت ملی مسکن و ورود این واحد‌های مسکونی به بازار مسکن است.

ساداتی با بیان اینکه بر اساس ماده ۷ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها دولت مکلف شده است در استان‌هایی که تورم بالای ۳۰ درصد است، نرخ رشد اجاره‌بها را تعیین کند گفت: نرخ اجاره‌بها بعد از جلسه امروز شورای‌عالی مسکن تعیین خواهد شد که رقمی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد در استان تهران است.

به گفته سادات، قانون براساس مصلحت و براساس تورم نرخ اجاره بها را تعیین و ابلاغ می‌کند



او گفت: نرخ اجاره بهای استان تهران امروز نهایی شد به طوری که این قانون پس از تایید نهایی لازم الاجراست و اگر این موضوع توسط موجر رعایت نشود در قانون ضمانت‌های جدی دیده شده به طوری که مستاجر می‌تواند تا ۵ سال از موجر شکایت و مبلغ اضافی را مستاجر را به برگرداند و موجر جریمه و به حساب دولت پرداخت می‌شود.

به گفته سادات، همچنین موجرانی که تمکین به قانون داشته باشند حمایت لازم و خوبی برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

در ادامه سهرابی معاون بنیاد مسکن گفت:پرداخت تسهیلات ساخت مسکن خود باعث می‌شود که روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کشور افزایش یابد و ما بتوانیم زودتر پروژه‌های مسکن شهری را به متقاضیان تحویل دهیم.

او افزود:در حال حاضر از ۳۴۰ هزار متقاضی واجد شرایط برای دریافت واحد خود هستند و زمین در روستا‌ها به نحوه مطلوبی در حال انجام است، همکاری بانک در ارائه تسهیلات به روستا‌ها به مراتب بهتر از تسهیلات شهری است

معاون بنیاد مسکن از ساخت و تحویل ۵۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در آینده نزدیک خبر داد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن خود باعث می‌شود که روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کشور افزایش یابد و ما بتوانیم زودتر پروژه‌های مسکن شهری را به متقاضیان تحویل دهیم.

خبرنگار: رضا زارع 


12067493
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس هواشناسی کشور گفت: هشدار هواشناسی برای بارش‌های سیل آسا و بروز سیلاب در ۵استان شمالی کشور صادر شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک کشور گفت: تجارت ۶۱میلیارد دلاری با ۱۵ کشور همسایه انجام شده که ظرفیت افزایش سه برابری دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور وزیر جهاد گفت: بنابر آمار ۲۶۰ هزارتن بذر اصلاح شده برای کشت گندم در سال زراعی آینده از کشاورزان خریداری شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از حذف چک کاغذی تا ۳ سال آینده خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار سالانه ۶۰ تا ۷۰ تن زعفران در کشور مصرف می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن گفت: یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ متقاضی به بانک‌های عامل برای تسهیلات ودیعه معرفی شده‌اند که این وام به ۴۹۸ هزار و ۸۶۴ نفر پرداخت شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: بنابر آمار سالانه ۱.۵ میلیون تن شیرخام پس از تبدیل به فرآورده‌های لبنی به بازار‌های هدف صادر می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل هوشمندسازی توانیر گفت: افراد حقیقی و حقوقی به ازای معرفی هر ماینر غیرمجاز رمزارز یک میلیون تومان و تا سقف ۲۵ میلیون تومان پاداش خواهند گرفت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رسانه های خارجی متعددی انتخابات ریاست جمهوری را پوشش دادند که با شیطنت برخی رسانه ها نیز همراه بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سه استان تهران، خوزستان و فارس رکورددار تعرض اراضی و زمین‌خواری در کشور شده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است