استانی 14:59 - 09 آذر 1401

سازوکار علمی برای پیشگیری و مدیریت بحران در مازندران وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور بعدازظهر چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران استانداری، پیش بینی را تقدم بر پیشگیری دانست و افزود: خشکسالی و کم آبی از جمله دغدغه‌ها به شمار می‌رود ولی امکان پیشگیری از بروز چنین حوادثی وجود دارد و باید طرح‌ها را به سیاست‌های اجرایی مبدل کنیم.

وی با عنوان این که در حوزه پیش بینی انسجام و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی دیده نمی‌شود، افزود: در امر پیشگیری اگر حوادث و اتفاقات را با دقت پیش بینی کنیم، هزینه‌های اقدامات پیشگیرانه و حین بحران بسیار کاهش خواهد یافت.

وی با اظهار این که حوادث و بحران آثار وپیامدهای زیانباری برجای خواهد گذاشت، ادامه داد: گاه به دلیل ترک فعل‌ها یک مسئله عادی تبدیل به بحران می‌شود در حالی که با پیشرفت امکانات، می‌توان حوادث طبیعی را پیش بینی و پیشگیری کرد.

استاندار مازندران بابیان این که متأسفانه هماهنگی سیستمی بین دستگاه‌ها برای پیشگیری و مدیریت بحران دیده نمی‌شود، گفت: سازوکار علمی برای پیشگیری از بحران‌ها وجود ندارد و ستاد بحران باید به مسئله پیشگیری توجه اساسی داشته باشد.

حسینی با اشاره به آثار وتبعات سیل و راهبندان جاده‌ای ادامه داد: عدم پیشگیری و پیش بینی سبب می‌شود گاه مردم هشت تا ۱۰ ساعت در راهبندان جاده‌های استان گرفتار شوند.

وی با اظهار این که نیازمند مدیریت قوی بحران هستیم، تصریح کرد: در مازندران بیشترین بحران‌ها در زمینه عمرانی است و سیل، زلزله از جمله تهدیدها به شمار می‌رود.

وی داشتن انسجام و هماهنگی بین دستگاه‌ها و کارگروه‌های زیرمجموعه ستاد مدیریت بحران را لازم دانست و گفت: شش کارگروه مرتبط در حوزه مدیریت بحران وجود دارد و اقدامات پیشگیرانه در آن در اولویت قرار گیرد.


11752221
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است