علمی فناوری 11:26 - 04 اردیبهشت 1401

حمایت از تبدیل فضاهای بلااستفاده شهری برای کارآفرینی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به همراه حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران، به یک کارخانه ای در شهر ری رفت تا ضمن بازدید از این سازه تاریخی و صنعتی، زمینه‌ را برای بازآفرینی و استقرار شرکت‌های فناور و خلاق و شکوفایی را فراهم کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد این کارخانه می تواند به یک مرکز نوآوری برای خلق ایده های جدید و حل مسائل و مشکلات شهری تبدیل شود.

ستاری، با اشاره به همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری ها برای تحقق شهر خلاق و هوشمند گفت: شهر هوشمند جایی است که شهرداری به عنوان یک شتابدهنده کسب و کار عمل می ‌کند. این فضاهای بالقوه و استثنایی که در شهر بدون استفاده مانده و برای شهروندان باعث دردسر و مزاحمت بوده، می تواند به مراکزی برای کسب و کار جوانان خلاق تبدیل شوند و متناسب با قابلیت ها، محیط و شرایط شهر را تغییر دهد.

وی با اشاره به تجربه موفق تبدیل اماکن متروکه و قدیمی در تهران و سایر شهرها به مراکز و کارخانه‌های نوآوری و صنایع خلاق گفت: این مرکز، به عنوان یک مرکز تاریخی که نماد صنعتی شدن است، ظرفیتی ارزشمند به شمار می رود تا به عنوان یک مرکز نوآوری و خلاق شهری استفاده شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از ضرورت نقش آفرینی و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای بازآفرینی و توسعه این دست اماکن گفت و ادامه داد: معاونت علمی و فناوری از این روند حمایت می کند تا تحولات در این دست زیرساخت‌ها و توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری محقق شود.

ستاری، با اشاره به انجام مطالعات و آغاز مقدمات بازسازی ها گفت: مهم‌ترین موضوع، تثبیت مالکیت شهرداری روی این فضاهاست که خوشبختانه انجام شده است. اطمینان دارم که این کارخانه به یکی از فضاهای درخشان و پروژه ای نمونه در زیست بوم فناوری و نوآوری و صنایع خلاق تبدیل خواهد شد.


11543553
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستیار هوش مصنوعی متا (Meta AI) که سپتامبر سال گذشته معرفی شده بود، حالا به‌طور رسمی به تمام پلتفرم‌های این شرکت اضافه شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی باعث ایجاد عدالت آموزشی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: در سطح کشور ۴۰۰ فارغ التحصیل دکترای تخصصی فیزیوتراپی داریم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: کود‌های بیولوژیک را می‌توان به صورت مستقیم و یا مخلوط با بقایای گیاه مزرعه مصرف کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فضانوردان قرار است تلسکوپ «نایسر» ناسا را طی یک پیاده‌روی فضایی در اواخر سال جاری تعمیر کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فعلی سازمان سنجش گفت: رئیس جدید سازمان سنجش بعد از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است