اقتصادی 18:51 - 06 تیر 1403
با توجه به توقف ۴ساعته قطار تهران _ مشهد در ایستگاه لاهور و از کارافتادن سیستم سرمایشی طبق قانون حقوق مسافر ۵۰ درصد از مبلغ بلیت به مسافران استرداد می‌شود.

استرداد ۵۰ درصد از مبلغ بلیت به مسافران قطار تهران _ مشهد

میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان از کاهش میزان تاخیر و توقف قطار در بخش حمل‌ونقل ریلی خبر داده بود و اعلام کرد در تلاش هستند که میزان تاخیر را به هدف گذاری انجام شده که ۲۰ دقیقه است برسانند‌.

این در حالیست که امروز قطار زندگی مسیر تهران _ مشهد شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا به علت نقص فنی در ایستگاه لاهور بیابانک ۴ ساعت متوقف شد و سیستم سرمایشی این قطار از کار افتاد که باعث گله مندی مسافران شد.

در همین رابطه شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا اعلام کرد  توقف قطار شماره ۳۲۰ (زندگی) شرکت رجا و از کار افتادن سرمایش سیستم تهویه، ناشی از خرابی نیروی کشش (لکوموتیو) بود.

 روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت حمل و نقل ریلی رجا ضمن عذرخواهی از مسافران قطار یاد شده اعلام کرد: قطار زندگی بعد از حرکت از ایستگاه تهران در زمان مقرر، ساعت ۲۲:۱۵ بین ایستگاه لاهور تا بیابانک به دلیل خرابی نیروی کشش (لکوموتیو) متوقف می‌شود و با توجه به اینکه برق لازم برای فعالیت سامانه سرمایشی قطار و برق و هوای سیستم سپتیک سرویس‌های بهداشتی توسط لکوموتیو تأمین می‌شود، خرابی آن ضمن توقف قطار موجب قطع سامانه‌های مذکور شد.

 با پیگیری انجام شده از سوی رئیس قطار و مسئولان این شرکت، ابتدا قطار با دیزل موجود در ناحیه مربوطه، ساعت ۱۵ دقیقه بامداد به ایستگاه بیابانک منتقل شده و پس از رسیدن لکوموتیو امداد، قطار در ساعت ۱:۱۵ از ایستگاه بیابانک به سمت مشهد حرکت کرده است.

 در این راستا تمام امکانات پذیرایی و خدمات در اختیار مسافران بوده و تمام تلاش مأموران داخل قطار بر این بوده تا ناراحتی مسافران  ناشی از توقف ناخواسته کاهش یابد.

 لازم به ذکر است تأخیر قطار از مرز تعیین شده مقررات راه‌آهن مشمول پرداخت خسارت بوده که بر این اساس، همه مسافران  قطار زندگی نیز مشمول دریافت ۵۰ درصد مبلغ بهای بلیت به عنوان خسارت شده‌اند که طبق قوانین می‌توانند برای دریافت خسارت خود اقدام کنند.

خبرنگار: محبوبه کباری 


12067479
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس هواشناسی کشور گفت: هشدار هواشناسی برای بارش‌های سیل آسا و بروز سیلاب در ۵استان شمالی کشور صادر شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک کشور گفت: تجارت ۶۱میلیارد دلاری با ۱۵ کشور همسایه انجام شده که ظرفیت افزایش سه برابری دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور وزیر جهاد گفت: بنابر آمار ۲۶۰ هزارتن بذر اصلاح شده برای کشت گندم در سال زراعی آینده از کشاورزان خریداری شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از حذف چک کاغذی تا ۳ سال آینده خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار سالانه ۶۰ تا ۷۰ تن زعفران در کشور مصرف می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن گفت: یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ متقاضی به بانک‌های عامل برای تسهیلات ودیعه معرفی شده‌اند که این وام به ۴۹۸ هزار و ۸۶۴ نفر پرداخت شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: بنابر آمار سالانه ۱.۵ میلیون تن شیرخام پس از تبدیل به فرآورده‌های لبنی به بازار‌های هدف صادر می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل هوشمندسازی توانیر گفت: افراد حقیقی و حقوقی به ازای معرفی هر ماینر غیرمجاز رمزارز یک میلیون تومان و تا سقف ۲۵ میلیون تومان پاداش خواهند گرفت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رسانه های خارجی متعددی انتخابات ریاست جمهوری را پوشش دادند که با شیطنت برخی رسانه ها نیز همراه بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سه استان تهران، خوزستان و فارس رکورددار تعرض اراضی و زمین‌خواری در کشور شده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است