بین‌الملل 22:27 - 31 شهریور 1403
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در نشست صلح اوکراین که پاییز امسال برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

روسیه در نشست صلح اوکراین شرکت نمی‌کند

با وجود اینکه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده که قرار است این بار برای برگزاری نشست صلح روسیه را نیز دعوت کند، مسکو می‌گوید در نشست‌هایی از این دست شرکت نخواهد کرد. 

به گزارش مسکو تایمز، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص گفت: «نشست صلح جدید همان اهداف نشست قبلی را دنبال می‌کند. در این گفتگو‌ها فرمول صلح زلنسکی به بحث گذاشته می‌شود تا حمایت اکثریت را جلب کند و در انتها از روسیه می‌خواهند که تسلیم شود». 

او افزود: «ما در چنین نشست‌هایی شرکت نخواهیم کرد». 

شایان ذکر است که فرمول صلح زلنسکی خواستار عقب‌نشینی نیرو‌های روسیه به مرز‌های ۱۹۹۱ شده است. همچنین براساس این فرمول، مسکو ملزم به پرداخت غرامت به کی‌یف است. بسیاری از کارشناسان این طرح را ناممکن می‌دانند.

رئیس جمهور اوکراین ابتدای تابستان امسال اعلام کرد که قصد دارد در ماه نوامبر یک نشست صلح با موضوع اوکراین برگزار کند و قصد دارد از روسیه بخواهد که نمایندگانی را به آن بفرستد. 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش از این گفته است که آمادگی دارد در صورت ارائه پیشنهاد‌های جدی از سوی اوکراین که «واقعیت‌های جدید» را در نظر می‌گیرد، پای میز مذاکره بنشیند. منظور روسیه از واقعیت‌های جدید، زمین‌های تصرف شده در اوکراین است. مسکو به ویژه در هفته‌های اخیر موفق شده پیشروی قابل توجهی در منطقه «دونتسک» واقع در شرق اوکراین داشته باشد.

مترجم: زهرا نجفی


12095004
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نامزد جمهوری خواهان می‌گوید برای برگزاری یک مناظره جدید «دیر شده است». 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ۱۱ هفته پس از انتخابات زودهنگام فرانسه، سرانجام دولت جدید این کشور با چرخش به راست مشخص شد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در نشست صلح اوکراین که پاییز امسال برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نامزد دموکرات‌ها مناظره در شبکه سی‌ان‌ان را که قرار است آبان ماه برگزار شود، پذیرفته و ترامپ را به چالش فرا خواند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هریس در ماه گذشته چهار برابر ترامپ کمک مالی جمع‌آوری کرده و سه برابر او برای انتخابات هزینه کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه اجتماعی ایکس سرانجام اعلام کرد از دستورات اعلام شده از سوی دستگاه قضایی برزیل تبعیت خواهد کرد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی از هزینه ۱۰۰ میلیارد دلاری اسرائیل برای جنگ علیه نوار غزه و لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی شلیک ده‌ها موشک از سوی لبنان به سرزمین‌های اشغالی، رژیم اشغالگر سطح آماده‌باش خود را افزایش داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت وضعیت برای ارائه پیشنهاد توافق آتش‌بس که مورد قبول رژیم صهیونیستی و حماس باشد، مهیا نیست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «سید عبدالملک الحوثی» امروز گفت: ملت عزیز یمن به هدف بزرگ استقلال و آزادی در انقلاب ۲۱ سپتامبر خود رسیدند و دشمنان در نقشه خود برای سیطره دوباره بر کشور ما شکست خوردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است