استانی 08:07 - 05 خرداد 1402

۳۱ مرکز خرید گندم تضمینی در استان سمنان ایجاد شده است

عبدالرحیم تحصیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به فرا رسیدن فصل برداشت دانه‌های روغنی کلزار و همچنین گندم در استان سمنان، تاکید کرد: امیدواریم با استقبال حداکثری کشاورزان استان از طرح خرید تضمینی بتوانیم گندم مورد نیاز جامعه را تأمین کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی برای خرید تضمینی گندم در استان سمنان افزود: دستگاه‌های مرتبط شامل استانداری، جهاد، تعاون روستایی، فرمانداری‌ها و بانک عامل برای پرداخت وجه کشاورزان در جلسات هماهنگی خوبی را با هم پیدا کرده‌اند و لذا از کشاورزان می‌خواهیم که حتماً مشخصات خودشان را در سامانه پهنه بندی جهاد استان سمنان ثبت و حساب بانکی نیز در بانک عامل داشته باشند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه ۳۱ مرکز خرید گندم و هفت مرکز خرید کلزا در استان پیش بینی شده است، ابراز کرد: همه این مراکز به امکانات شامل سخت افزار و نرم افزار و وسایل آزمایشگاهی تجهیز شده و آماده خرید گندم را داریم.

تحصیلی با بیان اینکه بلافاصله بعد از تحویل گندم از سوی کشاورزان امر خرید و تحویل محصولات کشاورزان با سرعت انجام خواهد شد، گفت: در سال‌های قبل برداشت و خرید گندم و کلزا از غرب شامل گرمسار شروع و کم کم به سمت شرق گسترش می‌یافت چرا که گندم در این مناطق زودتر محصول می‌دهد.

وی افزود: در شهرستان گرمسار به دلیل رسیدن زودتر محصول، چهار مرکز خرید گندم تضمینی کشاورزان دایر شده و در شهرستان آرادان نیز دو مرکز خرید وجود دارد که کشاورزان می‌توانند همین حالا نیز به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل غله استان سمنان با بیان اینکه در سمنان دو مرکز خرید گندم تضمینی وجود دارد، ابراز کرد: در سرخه یک مرکز، در مهدی شهر یک مرکز، در دامغان چهار مرکز، در شاهرود ۱۰ مرکز خرید و در میامی نیز هفت مرکز خرید تضمینی گندم دایر شده است.

تحصیلی بیان کرد: به هر میزانی که گندم به دولت عرضه کنند به صورت علی‌الحساب با همان وجه قبلی مصوب دولت پرداخت خواهد شد و به محض نهایی شدن قیمت گندم ما به‌التفاوت آن نیز به حساب کشاورزان واریز می‌شود.


11900091
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است