استانی 13:13 - 08 خرداد 1402

۱۰۰۰ اصله درخت نخل در نخلستان دهنو سوخت

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به حادثه آتش سوزی در نخلستان مزرعه دهنوی شهرستان خور و بیابانک اظهار داشت: این حادثه با حضور تیم‌های آتش نشانی شهرهای منطقه و دیگر ظرفیت‌های موجود شهرستان اطفا شد.

وی افزود: بر اثر این حادثه بیش از یک هزار اصله درخت نخل آسیب دید.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه علت یابی حادثه در دست بررسی است، اضافه کرد: با توجه به وسعت شهرستان و بعد مسافت برای حضور به موقع تیم‌های امدادی برای کنترل حریق نیاز به تجهیزات ایمنی و آتش نشانی برای روستاهای منطقه بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: ضروری است اعتبارات ملی برای تأمین ماشین آلات امدادی مورد نیاز برای مراکز دهستان‌ها و شهرداری‌های منطقه به استان تخصیص یابد.

شیشه فروش با اشاره به افزایش دما و وزش بادهای فصلی وخشکی گفت: به این دلیل درختان و مزارع و پوشش‌های گیاهی در تابستان و بهار دچار حریق می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون هشت مورد حریق در مراتع و پوشش‌های جنگلی در مناطق غرب و جنوب استان به ۱۰ هکتار از مراتع آسیب رسید، ابراز داشت: در این رابطه نیاز استان به بالگرد مجهز به سبد آبپاش از اولویت‌ها است.

وی گفت: ضروری است سازمان منابع طبیعی کشور در جهت تجهیز استان به بالگرد و تأمین اعتبار برای تقویت یگان حفاظت منابع طبیعی استان مساعدت کند.


11902786
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است