بین‌الملل 21:48 - 06 تیر 1403
هلند سفیر رژیم صهیونیستی را به علت گزارش‌ها در مورد جاسوسی این رژیم از دیوان کیفری بین‌المللی احضار کرد.

هلند سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

روزنامه گاردین امروز چهارشنبه نوشت که وزارت خارجه هلند از سفیر اسرائیل خواسته تا در مورد گزارش‌ها درباره کارزار جاسوسی و نظارت مخفیانه سرویس‌های اسرائیلی علیه دادگاه لاهه گزارشی دهد که این مسائل را توضیح دهد.

تحقیقات روزنامه گاردین فاش کرده است که سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در یک بازه زمانی ۹ ساله تلاش کردند تا دفتر دادستانی کل دیوان کیفری بین‌المللی را تضعیف کرده و در آن نفوذ کنند. در همین راستا مقام‌های هلندی خواستند تا با «مودی افرایم» سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور دیدار و در مورد این مساله نگرانی‌های خود را مطرح کنند.

بر اساس این گزارش، روز سه‌شنبه یک سخنگوی وزارت خارجه هلند گفت که از سفیر اسرائیل خواستند تا گزارشی را در رابطه با مسائل مطرح شده در مقاله‌های گاردین و نشریه «۹۷۲+» ارائه دهد.

این سخنگو ابراز داشت که نگرانی‌های هلند در جریان این گفتگو ابراز شده است. 

هلند به عنوان میزبان دیوان کیفری بین‌المللی در شهر لاهه، ذیل یک توافقنامه با این دادگاه موظف است تا از امنیت و ایمنی کارکنان آن حفاظت کند و باید تضمین کند که این نهاد عاری از هر گونه مداخله است.

منبع: تسنیم 


12067519
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مجله تایم آمریکا با انتشار پوستری از کناره گیری بایدن حمایت کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پنتاگون اعلام کرد ایالات متحده به پرواز‌های خود بر فراز آب‌های بین المللی دریای سیاه ادامه خواهد داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته جان مرشایمر، دانشمند علوم سیاسی آمریکایی واقعیت در میدان نبرد اظهارات سران ایالات متحده در مورد اوکراین را رد می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «نیویورک پست» از تجمع اعتراضی حامیان فلسطین و درگیری خشونت آمیز پلیس آمریکا با معترضان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال فلسطینی درباره شیوع قحطی و گرسنگی در شمال غزه هشدار داد و گفت مردم در شمال غزه از گرسنگی برگ درختان را می‌خورند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی عملکرد ضعیف بایدن در نخستین مناظره خود با ترامپ، برخی از دموکرات‌ها به گمانه زنی درباره گزینه‌های جایگزین وی روی آورده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اسپانیا روز جمعه به صورت رسمی درخواست پیوستن به پرونده نسل‌کشی در غزه را داد که پیش از این آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه کرده بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تحرکات جدید رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک سازی در کرانه باختری، واکنش سازمان همکاری اسلامی را به همراه داشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد پیروزی نهایی یعنی آزادسازی فلسطین و آزادی منطقه از سلطه آمریکا به ادامه تلاش و جهاد نیاز دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی برای نشست شهدای مدافع حرم تاکید کرد پیروزی نهایی یعنی آزادسازی فلسطین و منطقه به تلاش و جهاد مستمر نیاز دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است