بین‌الملل 20:38 - 17 شهریور 1403
چندین هزار نفر در پایتخت انگلیس در تظاهرات ضد جنگ غزه شرکت کرده و خواستار توقف عرضه تسلیحات به رژیم صهیونیستی شدند.

تظاهرات گسترده مردم انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به تل‌آویو

گزارش‌ها حاکی از آن است که هزاران نفر در شهر لندن با برگزاری راهپیمایی به سمت سفارت رژیم صهیونیستی خواستار توقف روند ارسال تسلیحات از انگلیس به اسرائیل هستند. 

به گزارش میدل ایست مانیتور، معترضان پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآورده و ضمن درخواست برای برقراری آتش‌بس فوری، خواستار اقدامات جدی‌تر دولت انگلیس برای مقابله با جنگ غزه شدند. 

دولت انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که ۳۰ مجوز از مجموع ۳۵۰ مجوز صادرات اسلحه به اسرائیل را به حالت تعلیق در می‌آورد و هشدار داد که برخی از تسلیحات می‌تواند برای نقض جدی قوانین بشردوستانه مورد استفاده قرار گیرد. گفته شده که این ۳۰ مجوز شامل ارسال اجزای هواپیما‌های نظامی، بالگرد، پهپاد و مواردی است که هدف گیری زمینی را تسهیل می‌کند.

گفتنی است، آفریقای جنوبی از زمستان گذشته علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه تشکیل پرونده داده و استدلال کرد که این رژیم در نوار غزه مرتکب عمل «نسل‌کشی» شده است. این پرونده همچنان در دست بررسی است، اما در صورت صدور رای نهایی دادگاه در خصوص وقوع نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه، شرکت‌های صادرکننده تسلیحات به اسرائیل به جرم نقض قوانین بین‌المللی با محدودیت‌های بسیاری مواجه خواهند شد.

پیش از این برخی رسانه‌های انگلیسی از جمله گاردین گزارش داده بودند که حزب کارگر از زمان تشکیل دولت بدون اعلام رسمی، روند بررسی درخواست شرکت‌های صادرکننده سلاح برای فرستادن تسلیحات به اسرائیل را متوقف کرده است.

مترجم: زهرا نجفی


12090455
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به دنبال انتشار اخباری مبنی بر تلاش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر برای معرفی «گدعون ساعر» به عنوان وزیر جنگ این رژیم، شهرک‌نشینان صهیونیست مقابل منزل این عضو کنست رژیم صهیونیستی در تل آویو تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از آنکه اسپانیا در ماه مه رسماً دولت فلسطین را به رسمیت شناخت، فردا به این کشور سفر می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی انفجار خط لوله گاز تگزاس بخش‌هایی از یک پارک ملی طعمه حریق شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نزدیک شدن طوفان فرانسین به خلیج مکزیک باعث افزایش بهای طلای سیاه در بازار انرژی شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» استفان دوجاریک در واکنش به دومین سوء قصد ناکام به جان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که خشونت سیاسی را محکوم می‌کنیم.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ترکیه طی حمله پهپادی و نیز درگیری نیرو‌های نظامی خود، ۳ تن از عناصر پ‌ک‌ک را در شمال عراق به هلاکت رساند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ترکیه طی حمله پهپادی و نیز درگیری نیرو‌های نظامی خود، ۳ تن از عناصر پ‌ک‌ک را در شمال عراق به هلاکت رساند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه آمریکا در مورد توافقنامه صلح ایروان و باکو با رئیس جمهور آذربایجان تلفنی گفتگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات پرتغال برای مهار آتش‌سوزی گسترده در این کشور دست به دامان اتحادیه اروپا شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که تنها راه باقی مانده برای این رژیم جهت بازگرداندن ساکنان مناطق شمالی به خانه‌هایشان از طریق اقدام نظامی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است