استانی 00:13 - 06 فروردین 1402

اعلام هشدار سطح نارنجی بارندگی در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد زیویار شامگاه شنبه در ستاد مدیریت بحران لرستان از وضعیت نارنجی بارندگی به ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان طی ۴۸ ساعت آینده خبر داد و اظهار داشت: از هم استانی‌های عزیز و مسافران انتظار داریم طی این مدت در حواشی رودخانه‌ها و مسیل‌ها قرار نگرفته و مراقب سیلاب‌های احتمالی باشند.

وی عنوان کرد: در شرایط کنونی دستگاه‌های اجرایی مربوطه به ویژه فرمانداران، راهداری، هلال احمر، اورژانس، پلیس راهور و شهرداری‌ها در شرایط آماده باش برای هر گونه بحران احتمالی قرار دارند.

استاندار لرستان، ادامه داد: در مواردی که ما مسئولین بتوانند باید شرایط پیشگیری و مقابله با بروز بحران احتمالی را فراهم کنند.

زیویار در خصوص شرایط اسکان برای مسافران در صورت بروز بارندگی زیاد، اظهار کرد: شهرداری‌ها و هلال احمر به ویژه در مرکز استان امکانات خود را به گونه‌ای مدیریت خواهند کرد که شرایط جابجایی برای مسافران فراهم باشد.

وی ادامه داد: از رؤسای دانشگاه‌ها نیز خواستیم که فضای لازم را برای اسکان مسافران نوروزی فراهم کنند.

استاندار لرستان، شهرستان‌های کوهدشت، رومشکان، پلدختر، چگنی و بخش سپیددشت را حساس‌ترین مناطق برای بروز بحران احتمالی عنوان کرد و گفت: در این مناطق احتمال اینکه بارش‌ها برای لحظاتی بیش‌تر از حد معمول باشد خیلی بیش‌تر است.

زیویار در ادامه به حادثه‌ای که سال گذشته بر اثر بارندگی لحظه‌ای و شدید در جنوب استان منجر به فوت یک نفر شد، اشاره کرد و گفت: باید از تجربیات حوادث گذشته برای پیشگیری به موقع در بارندگی امسال استفاده کنیم.

وی، نقش صداوسیما در امر اطلاع رسانی را بسیار حیاتی قلمداد کرد و گفت: نقش صداوسیما در خط مقدم اطلاع رسانی مردم برای آمادگی مقابله با بروز هر گونه بحران احتمالی طی بارندگی‌های ۴۸ ساعت آینده بسیار تأثیر گذار است.

استاندار لرستان، ادامه داد: در خط‌های بعدی اطلاع رسانی فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی ذیربط هستند که باید هشدارها و حساسیت لازم را برای مردم به وجود آورند.

وی همچنین بارش نزولات آسمانی را یک نعمت از طرف خداوند که نصیب مردم ما شده قلمداد کرد و گفت: در برخی از مناطق استان به ویژه غرب و جنوب که سال گذشته با بحران خشکسالی مواجه بودند ۱۰۰ درصد افزایش بارندگی داشتیم که جای شکر دارد.

استاندار لرستان، تاکید کرد: با این وجود باید مراقب باشیم که بارش‌های شدید پیشرو خسارتی نداشته و اگر هم داشته باشد در کمترین حد ممکن باشد.


11848117
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است