استانی 13:51 - 16 مرداد 1399
مدیرکل استاندارد استان کردستان:
ایسنا/کردستان مدیرکل استاندارد استان کردستان، به نظارت بر جایگاه‌هایCNG در استان اشاره کرد و گفت: از 59 جایگاه CNG در استان یک جایگاه تعطیل است و 12 جایگاه گواهی‌نامه ایمنی دارند.

58 جایگاه‌ CNG در استان کردستان فعال است

ژیلا یزدانی امروز(16 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: یکی از مسئله‌های بسیار ضروری در سال جهش تولید بحث استانداردها است که پیشرفت تولید را به دنبال دارد.

وی با اشاره به تمدید 99 پروانه استاندارد در سال جاری، افزود: تمدید پروانه استاندارد تنها برای واحدهایی امکان‌پذیر است که در مدت سه‌ساله اعتبار پروانه دارای استمرار کیفیت باشند و در بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌های مستمر انجام‌شده، عدم انطباق آن‌ها کمتر از حد مجاز باشد.

مدیرکل استاندارد استان کردستان، بیان کرد: صدور گواهی استاندارد به این معنا است که تولیدکننده توانایی تولید یک محصول باکیفیت موردنظر از لحاظ استاندارد را دارند.

یزدانی به کد استاندارد اشاره و ذکر کرد: کد 10 رقم استاندارد زیر علامت استاندارد ثبت‌شده و با یک پیامک به سامانه 10001517 اعتبار پروانه آن نشان داده می‌شود که می‌تواند در راستای حق‌وحقوق کمک‌کننده باشد.

وی عنوان کرد: در سال گذشته طبق اطلاعات 9 هزار بازرسی در سطح بازار انجام‌شده که از این تعداد 9 مورد جعل علامت استاندارد شامل دستمال‌کاغذی، رب گوجه‌فرنگی، نمک و روغن شناسایی شد.

مدیرکل استاندارد استان کردستان، گفت: در شرایط کرونایی سازمان استاندارد از روش‌های ارزیابی از راه دور توسط حضور مدیر کنترل کیفیت که در واحد تولیدی روزانه تولیدات واحدها را رصد می‌کند از فضای مجازی در کنار بازدیدهای فیزیکی و حضوری استاندارد استفاده می‌کنیم.

یزدانی با اشاره به اینکه تعداد 83 مورد گواهینامه اولیه آسانسور صادرشده است، افزود: در راستای اجرای استاندارد ملی آسانسورهای برقی در چهار ماه اول سال جاری تعداد 33 تأییدیه ایمنی آسانسور و تعداد 35 گواهینامه ادواری توسط شرکت‌های بازرسی صادرشده است.

وی با اشاره به نظارت بر مصنوعات طلا، بیان کرد: امسال تعداد 20گشت مشترک در کل استان انجام‌شده که از 91 مرکز صنفی 171 گرم مصنوعات طلای قاچاق قیچی شده است.

مدیرکل استاندارد استان کردستان، با اشاره به اینکه کد عیار طلا در استان کردستان حرف انگلیسی N است، افزود: سازمان استاندارد برای شناسایی به هر استانی یک کد شناسایی داده که توسط این سازمان مصنوعات هر واحد تولید مشخص می‌شود و قابل‌شناسایی و ردیابی است.

یزدانی بیان کرد: خریداران توجه داشته باشند تمام مصنوعات طلا باید دارای کد شناسایی سازنده که ترکیبی از یک حرف انگلیسی و یک عدد است، باشد.

وی با اشاره به اینکه در استان تعداد ۲۷ واحد طلاسازی که هیچ‌کدام از آن‌ها واحد تولید نیستند وجود دارد و موفق به دریافت تأییدیه شده‌اند، همچنین 11 مورد جایگاه در محله دریافت گواهینامه بوده و گاز 8 جایگاه قطع‌شده است.

یزدانی به اداره اوزان و اندازه‌شناسی اشاره کرد و گفت: بازرسی نازل سوخت به دلیل شیوع بیماری کرونا این بازرسی از تیرماه امسال شروع شد که از 550 جایگاه نازل شوخت بازرسی به عمل آمد.

وی بابیان اینکه 207 باسکول ثابت همکف در چهار ماه اول امسال آزمون شده است، عنوان کرد: انجام آزمون اوزان سبک در تیرماه سال جاری در شهرستان سنندج آغازشده و 500 مورد ترازو آزمون شده است.

مدیرکل استاندارد استان کردستان، افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مکان‌های سرپوشیده و سرباز شهربازی‌های بازرسی از این مکان‌ها صورت نگرفته است.

انتهای پیام


10655537
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است