بین‌الملل 18:00 - 01 بهمن 1400

خلق «فجایع انسانی» در یمن/ جنون ائتلاف سعودی پس از حمله به ابوظبی

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل - رامین حسین آبادیان: «ریاض» و «أبوظبی» طی چند روز گذشته در انتقام از عملیات بزرگ و راهبردی «طوفان یمن» در عمق خاک امارات، فجایع انسانی هولناکی را در نقاط مختلف یمن رقم زده اند. جنگنده‌های ائتلاف سعودی در جدیدترین جنایت خود علیه یمنی‌ها امروز جمعه زندان مرکزی «صعده» را طی چند نوبت هدف سنگین‌ترین حملات هوایی خود قرار دادند.

رسانه‌های یمنی اعلام کردند که در این حمله بیش از ۶۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ تَن دیگر به شدت زخمی شده اند. وزارت بهداشت یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: شماری از قربانیان حمله مذکور از غیر یمنی‌ها هستند. در همین ارتباط، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن یک پست توئیتری در خصوص بمباران مناطق مختلف این کشور منتشر کرد. رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در این پست توئیتری آورده است: «هدف قرار دادن غیرنظامیان به مثابه جنایت جنگی است و هیچ چیز نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند».

پس از عملیات بزرگ، راهبردی و موفقیت آمیز «طوفان یمن»، ائتلاف سعودی فجایع انسانی زیادی را در استان‌های مختلف این کشور رقم زده است رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه توئیت خود آورده است: «اگر آمریکایِ شکست خورده در افغانستان از ائتلاف متجاوز سعودی حمایت می‌کند، ما صراحتاً خطاب به این ائتلاف اعلام می‌کنیم که شکست شما در یمن از شکست آمریکایی‌ها در افغانستان سنگین‌تر خواهد بود».

افزون بر این، سعودی‌ها پیش از بمباران ددمنشانه زندان مرکزی صعده جنایت جدیدی را در استان الحدیده مرتکب شدند. در همین راستا، جنگنده‌های ائتلاف سعودی منطقه «المواصلات» واقع در الحدیده را به شدت بمباران کردند.

به دنبال حملات ددمنشانه مذکور ۴ غیرنظامی به شهادت رسیدند. این درحالی است که منابع یمنی اعلام کردند حملات تجاوزکارانه ائتلاف سعودی به الحدیده ۱۷ زخمی نیز برجای گذاشته است.

خلق «فجایع انسانی» در یمن/ جنون ائتلاف سعودی پس از حمله به ابوظبی

به نظر می‌رسد که باید طی روزها و هفته های آتی نیز منتظر حملات شدیدتر ائتلاف متجاوز سعودی به الحدیده و به ویژه بندر الحدیده باشیم؛ بندری که قریب به ۸۰ درصد از نیازهای مردم یمن به مواد غذایی از طریق آن برطرف می‌گردد. مقامات عربستان سعودی پس از عملیات بزرگ و موفقیت آمیز «طوفان یمن» مقدمه چینی برای انجام حملات گسترده به الحدیده و به خصوص بندر الحدیده را کلید زدند.

ائتلاف سعودی به منظور فراهم آوردن مقدمات تجاوز نظامی بزرگ خود به بندر «الحدیده» در صدد است اینگونه القا کند که این بندر یک پادگان نظامی است در همین ارتباط، چندی پیش «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی بار دیگر ادعاهای پیشین خود در خصوص بندر «الحدیده» را مطرح کرد. وی مدعی شد: «بندر الحدیده یک پادگان نظامی است»!

این مقام ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه سخنانش همچنین ادعا کرد: «بندر الحدیده به دلیل برخورداری از ماهیت نظامی و امنیتی تهدیدی برای امنیت منطقه‌ای و حتی امنیت جهانی محسوب می‌شود»!

کارشناسان و ناظران تحولات سیاسی و میدانی معتقدند که اصرار ائتلاف متجاوز سعودی بر اینکه در بندر الحدیده فعالیت‌های نظامی صورت می‌پذیرد، تنها مقدمه چینی برای ارتکاب جنایتی جدید در این بندر است؛ کما اینکه «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نیز این مسأله را تأیید کرده است. وی می‌گوید: «دروغ‌های ائتلاف سعودی در خصوص بندر الحدیده تلاشی از سوی این ائتلاف برای مقدمه چینی جهت هدف قرار دادن بندر مذکور است.

هشام شرف تصریح می‌کند: «۸۰ درصد از نیازهای غذایی مردم یمن از طریق بندر الحدیده تأمین می‌شود. این در حالی است که ائتلاف سعودی صراحتاً تهدید می‌کند که این بندر را مورد هدف قرار خواهد داد.

خلق «فجایع انسانی» در یمن/ جنون ائتلاف سعودی پس از حمله به ابوظبی

پر واضح است که سلسله جنایات جنون آمیز ائتلاف متجاوز سعودی علیه غیرنظامیان در یمن و به ویژه آخرین جنایت آنها یعنی بمباران زندان مرکزی صعده و به خاک و خون کشیدن صدها یمنی نشأت گرفته از خشم و عصبانیت آنها از حملاتی است که قلب امارات را به لرزه درآورد. تشدید جنایات ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان در یمن خود به تنهایی یکی از مهمترین عواملی است که نشان می‌دهد عملیات «طوفان یمن» در قلب ابوظبی تا چه اندازه موفقیت آمیز بوده است.

ائتلاف سعودی با ارتکاب جنایات جنون آمیز در یمن به دنبال ایجاد رعب و وحشت در صفوف یمنی‌هاست تا بدین ترتیب، آن‌ها از انجام عملیات‌های مشابه «طوفان یمن» خودداری کنند در حقیقت، ائتلاف متجاوز سعودی و در رأس آن عربستان و امارات از رهگذر تشدید حملات ددمنشانه به غیرنظامیان یمنی ۲ هدف اصلی و اساسی را دنبال می‌کنند؛ هدف اول همان انتقام جویی کینه توزانه به دلیل عملیات موفقیت آمیز در ابوظبی است.

در واقع، ائتلاف سعودی به دنبال آن است تا به زعم خود این پیام را به طرف یمنی مخابره کند که عملیات‌های نظامی آن در پایتخت‌های ائتلاف، بی پاسخ نمی‌ماند.

دومین و مهمترین هدفی که ائتلاف سعودی از طریق به خاک و خون کشیدن غیرنظامیان در یمن برای تحقق آن تلاش می‌کند، ایجاد موجی از رعب و وحشت در صفوف ارتش و کمیته‌های مردمی است تا بدین ترتیب، آنها از انجام عملیات‌های مشابهی نظیر آنچه که در «طوفان یمن» اتفاق افتاد، خودداری کنند.

این درحالی است که مقامات سیاسی و فرماندهان نظامی صنعاء بارها و در مناسبت‌های گوناگون تأکید کرده اند که پاسخ حمله را تنها با حمله می‌دهند و اینگونه نیست که تنها به تماشای حملات تجاوزکارانه کشورهای ائتلاف بنشینند. پس از سلسله جنایات عربستان سعودی و امارات علیه یمنی‌ها به ویژه جنایت فجیع زندان مرکزی صعده باید منتظر عملیات راهبردی و انتقام جویانه نیروهای مسلح یمن ماند.


11420270
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است