اقتصادی 15:14 - 04 تیر 1403
کارشناس هواشناسی گفت: هشدار هواشناسی برای در ۱۰ استان کشور به منظور افزایش میزان بارش‌ها وسیلابی شدن شهر‌ها صادر شده است.

صدور هشدار هواشناسی برای ۱۰ استان کشور

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از صدور هشدار هواشناسی برای رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ از فردا تا پایان هفته در ۱۰ استان کشور خبر داد.

وی ادامه داد: اردبیل، زنجان، قزوین، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، دامنه و ارتفاعات در استان‌های گیلان، مازندران، تهران، البرز و سمنان امروز درگیر بارش باران وسیلاب خواهند شدند.

گودرزی در خصوص اثرات این سامانه بارشی گفت: جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی افزود: احتیاط در سفر‌ها به‌ویژه بین‌شهری، عدم اتراق و برپا کردن چادر‌های مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، عدم دپوی محصولات در فضای باز و آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌های اجرایی توصیه می‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری


12066852
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: واحد‌های پرورش قارچ در فصل گرما حداکثر با ۷۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح خودکفایی برنج گفت: در برنامه هفتم بر سیاست خودکفایی ۱۰۰ درصدی برنج و بی نیازی از واردات تاکید شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: بنابر آمار تاکنون در سطح ۹۴ هزار هکتار در کشور مبارزه علیه ملخ‌های بومی صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گفت: براساس آمار در خردادماه ۱۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور در گفت: ترافیک سنگین در تمامی مسیرهای شمالی کشور گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: هشدار هواشناسی برای بارش‌های سیل آسا در شهر‌های شمالی کشور صادر شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه پرورش آبزیان گفت: با وجود پتانسیل تولید ۳ تا ۳.۵ میلیون تن محصولات شیلاتی در کشور اما اکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن آبزی در کشور تولید می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: بازار اجاره مسکن طی یک ماه گذشته در شرایط رکود تورمی رفته و هنوز رونق معاملات مسکن آغاز نشده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس کشاورزی گفت: بنابر آمار، سال گذشته یک میلیون و ۴۴۰ هزارتن شکر تولید شد و پیش‌بینی می‌شود که امسال به یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده از مرز ۲۸۸هزار واحد مسکونی در کشور عبور کرد که نشان دهنده یک رکود بی سابقه است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است