اقتصادی 11:06 - 08 تیر 1403
کارشناس کشاورزی گفت: بنابر آمار، سال گذشته یک میلیون و ۴۴۰ هزارتن شکر تولید شد و پیش‌بینی می‌شود که امسال به یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن برسد.

تولید شکر به یک میلیون و ۴۴۰ هزارتن رسید

غلامحسین بهمنی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به فراوانی عرضه و روند مناسب واردات، التهابات بازار شکر کاهش یافته است.

او قیمت مصوب هر کیلو شکر با ارزش افزوده ۱۰ درصد در سامانه بازارگاه را ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی شکر در بسته بندی‌های یک کیلویی برای مصرف کننده ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان است.

بهمنی درباره آخرین وضعیت واردات شکر گفت: بنابر آمار در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۱۷۱ هزارتن شکر وارد کشور شده، هرچند بنابر آمار غیررسمی تا پایان خرداد ۴۰۰ هزارتن شکر وارد شده است.

دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر ادامه داد: بنابر آمار، سال گذشته یک میلیون و ۴۴۰ هزارتن شکر تولید شد که با احتساب کشت پاییزه، تعادل در بازار ایجاد شده است. برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال تولید شکر به یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن برسد.

او نیاز سالانه شکر را ۲ میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: با احتساب تولید داخل، ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزارتن کسری شکر در سال باید از طریق واردات تامین شود. کمااینکه سال گذشته ۷۲۶ هزارتن شکر وارد شد.

کارشناس کشاورزی گفت: طبق روال همه ساله در فصل گرما مصرف ماهانه شکر به بالای ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزارتن می‌رسد، اما به دلیل شرایط مساعد عرضه نوسان قیمتی در بازار نخواهیم داشت.

خبرنگار: آزاده محبی


12067918
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب تا پایان هفته در نواحی غرب و شمال غرب کشور شاهد تشدید بارش‌ها خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: بنابر آمار استان‌های خوزستان، گلستان، فارس، ایلام و خراسان رضوی پیشرو در خرید تضمینی گندم هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: سی و ششمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران سه شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هواپیما‌های جدید به صنعت هوایی کشور الحاق شده که زمینه‌ساز تقویت این بخش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل توانیر گفت: بیشترین اوج مصرف ثبت شده در کشور رشد مصرف ۸.۲ درصدی را نشان می‌دهد؛ این درحالی است که رشد متعارف برق در ایران حدود ۴ درصد است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مهلت تسلیم اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۲ مالیات اشخاص حقوقی و املاک اجاری اشخاص حقیقی، تا پایان تیرماه امسال تمدید شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل ایران ایر گفت: مدیریت کاهش تاخیرات پروازی و سرخط کردن هواپیما‌ها از طریق راه اندازی مرکز occ اجرایی می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دستورالعمل خاصی برای تعیین نرخ سوخت نیامده است گفت: مشکلی از لحاظ سوخت برای پروازهای حج نداشته‌ایم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح کشت پنبه گفت: برآوردها حاکی از آن است که سطح کشت پنبه به ۹۰ هزارهکتار برسد که براین اساس ۷۵ درصد برنامه کشت محقق می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل امور مشترکان توانیر گفت: ۲۰ درصد مشترکان با ۱۰ تا ۱۵ درصد صرفه جویی در آغاز طرح پاداش مدیریت مصرف ،شامل دریافت جوایز مختلف شده اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است