گوناگون 00:40 - 06 فروردین 1402

آمریکا با کمبود داروهای حیاتی مواجه است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، این گزارش که از سوی مجلس سنای ایالات متحده ارائه شد، رکورد ۲۹۵ کمبود داروی فعال را در پنج سال اخیر نشان می‌دهد.

در این گزارش آمده است که به دلیل نحوه تنظیم سیستم و این واقعیت که بسیاری از داروها یا مواد تشکیل دهنده آنها در خارج از ایالات متحده ساخته می‌شوند، به احتمال زیاد مشکل به زودی بهبود نمی‌یابد.

به گفته مقامات سنا، از سال ۲۰۰۷، سازمان غذا و داروی آمریکا به طور متوسط بیش از ۱۰۰ کمبود دارو در سال شناسایی کرده است. در سال ۲۰۱۱، سازمان غذا و داروی آمریکا تعداد ۲۶۷ داروی کمیاب را شناسایی کرد و علیرغم داشتن خلاقانه‌ترین صنعت پزشکی در جهان، ایالات متحده قادر به حفظ یک منبع ثابت از حیاتی‌ترین داروها نیست.

بر اساس گزارش ارائه شده در جلسه استماع سنا، این کمبودها خطری برای امنیت ملی است و تجهیزات پزشکی ایالات متحده را آسیب پذیر می‌کند.

طبق گزارش، میانگین طول مدت کمبود یک دارو ۱.۵ سال است، اگرچه برخی از داروها برای مدت طولانی‌تری با کمبود مواجه بوده اند. حتی حدود ۱۵ محصول دارویی مهم برای یک دهه کمیاب بوده اند.

«سولفات آلبوترول» که برای مشکلات تنفسی استفاده می‌شود، از ماه اکتبر کمبود آن گزارش شده است، در حالی که انجمن داروسازان سیستم سلامت آمریکا از تابستان گذشته نسبت به کمبود آن هشدار داده بودند.

سایر داروهایی که با کمبود مواجه هستند عبارتند از داروی اختلال بیش فعالی Adderall.

طبق این گزارش، داروهایی مانند آنتی بیوتیک آموکسی سیلین نیز با کمبود زیادی مواجه هستند.


11848126
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است