بین‌الملل 15:32 - 13 تیر 1403
نماینده ویژه بایدن به فرانسه سفر کرد تا درخصوص درگیری میان حزب الله و اسرائیل با مقامات کاخ الیزه مشورت کند.

هوکشتاین برای گفتگو در مورد لبنان به پاریس رفت

آموس هوکشتاین، نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا قرار است با ژان ایو لودریان نماینده ویژه فرانسه برای گفتگو‌های جدید درباره لبنان دیدار کند.

براساس گزارش آر تی، دو منبع دیگر گفتند که هوکشتاین همچنین با یک مشاور در اتاق دیپلماتیک در کاخ الیزه، دیدار خواهد کرد تا از تشدید تنش در مرز لبنان و اراضی اشغالی جلوگیری کند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز سه‌شنبه در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر ضرورت مطلق جلوگیری از شعله‌ور شدن اوضاع بین این رژیم و حزب‌الله لبنان تاکید کرد.

کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مکرون نگرانی عمیق خود را درباره تشدید تنش‌ها بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در امتداد خط آبی (خط که مرز لبنان و اراضی اشغالی فلسطین را جدا می کند) تجدید کرد و بر اهمیت مطلق جلوگیری از تشدید اوضاع که به منافع لبنان و رژیم آسیب می‌زند، تأکید کرد. رئیس جمهور فرانسه به نتانیاهو هشدار داد که توسعه جنگ برای ثبات منطقه بسیار خطرناک است. 

بر اساس این بیانیه، رئیس‌جمهور فرانسه بر نیاز فوری همه طرف‌ها برای حرکت سریع به سمت راه‌حل دیپلماتیک تاکید کرد و نیاز به اعمال حداکثر خویشتن‌داری را یادآور شد.

در اواسط ژوئن، هوکشتاین ابتدا به اراضی اشغالی و لبنان سفر کرد تا تنشی که اکنون به نفع رژیم صهیونیستی نیست را مهار کند. با این حال منابع لبنانی اعلام کردند که نماینده ویژه بایدن به مقامات بیروت گفته است که توانایی مهار رژیم صهیونیستی برای حمله نکردن به لبنان را ندارد.

در همین راستا نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه تنها راه مطمئن برای آرام کردن درگیری میان این جنبش و ارتش صهیونیستی، آتش بس در غزه است، تاکید کرد که تصمیم حزب الله برای پاسخ متناسب به تجاوزات اسرائیل بر اساس میزان حملات رژیم صهیونیستی و در همان سطح خواهد بود. 

مترجم: مینا عظیمی


12069700
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور فرانسه می‌گوید در نتیجه افزایش تنش‌ها در آستانه انتخابات این کشور، برخی نامزد‌ها و فعالان سیاسی هدف حمله قرار گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: مذاکرات برای تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس در غزه هفته آینده از سر گرفته می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل ائتلاف نظامی ناتو احتمال واگذاری بخشی از زمین‌های اوکراین در ازای صلح با روسیه را رد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با درخواست جنبش حماس در توافق پیشنهادی آتش‌بس مخالفت کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که فکر می‌کند توانایی شکست دادن نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو را دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برخی مقامات نزدیک به تیم‌های مذاکره کننده از احتمال بالای دستیابی به توافق در این دور از مذاکرات خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: کمبود شدید سوخت در نوار غزه عواقب فاجعه‌باری بر ارائه خدمات بهداشتی در این منطقه خواهد داشت. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر مجارستان در دیدار با رئیس جمهور روسیه در خصوص «صلح در اوکراین» گفتگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس حزب راست افراطی فرانسه می‌گوید شانس بالایی برای به دست آوردن اکثریت مطلق در انتخابات پارلمانی پیش رو دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از ماه‌ها انتظار، اوکراین سومین سامانه دفاع هوایی پاتریوت را از آلمان دریافت کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است