اجتماعی 11:54 - 10 اسفند 1399
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۶ رای موافق کلیات ۴۱ تبصره بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران را به تصویب رساندند.

تصویب کلیات ۴۱ تبصره بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران

به گزارش ایسنا، در جریان دویست و هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران در دستور کار اعضا قرار داشت که در همین راستا سید حسن رسولی در ارائه گزارش کیمسیون برنامه و بودجه، گفت: امروز با سه روز تاخیر بحث تبصره‌ها که بخش دوم بودجه است مطرح می‌شود. سرجمع درآمد و هزینه‌ها در لایحه شهرداری ۴۹ هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان پیشنهاد شد که با کاهش در کمیسیون تلفیق و صحن شورا به ۴۸ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان رسید. 

وی افزود: تبصره‌های پیشنهادی ۳۳ مورد بود و طی این مدت ۲۰۰ پیشنهاد از سوی اعضاء دریافت شد و از این تعداد در حدود ۶۵ مورد در کمیسیون‌ها رای نیاورد و باقی در بتن مصوبات شهرداری اضافه شد و تعداد ۸ تبصره نیز به صورت الحاقی نهایی شد. در مجموع امروز ۴۱ تبصره بررسی و رای گیری خواهد شد. در بودجه سال آینده تمامی بار ردیف‌های بودجه‌ای تبصره‌ها به ماموریت‌های ۵گانه تخصصی شهردرای انتقال یافته است و هیچگونه تبصره بازی نداریم که قدم بسیار مهمی در جهت تکمیل اصل شفافیت است. 

وی ادامه داد: شهردار تهران دو هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های محله‌ای پیشنهاد دادند و با پیشنهاد روز گذشته آقای سالاری هزار میلیارد دیگر نیز به آن اضافه شد و در سال آینده ۳ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان برای پروژه‌های محله محور تامین اعتبار شد. همکاران قراردادی در دو شرکت شهربان و حریم بان مراجعات مکرری داشتند و متقاضی بودند تا وضعیت استخدامی آن‌ها به سایر نیروهای شرکتی تبدیل شود. این از اختیارات قانونی شورای شهر نیست اما گفتیم تلاش می‌کنیم در بودجه سال ۱۴۰۰، در ردیف‌هایی که برای تامین هزینه کارهای حجمی در نظر می‌گیریم به گونه‌ای تامین منابع شود که مزایای ثابت همکاران ما در دو شرکت شهربان و حریم بان که در حدود ۴هزار نفر هستند با سایر حوزه‌های پیمانکاری یکسان باشند و برای رفع تبعیض کمک کرده باشیم.

وی تاکید کرد: اگر فردی با یکی از این دو شرکت طرف قرارداد است شهرداری تهران موظف است آگهی مناقصاتی که منتشر می‌کند و عمدتا خرید خدمت نیروی انسانی است و عددی که برای هر نفر روز و یا هرنفر سال تعیین می‌کند، مطابق با مدارک تحصیلی و سایر سوابق فردی کارکنان، شبیه کسانی باشد که در سایر حوزه‌ها هستند. 

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران نهایتا ۱۶ رای موافق با کلیات ۴۱ تبصره بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران موافقت کردند.

انتهای پیام


10970358
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است