اجتماعی 14:17 - 12 اسفند 1402
معاون شهردار تهران با اشاره به عملیات اجرایی توسعه شمال‌غربی خط ۷ گفت: در بودجه سال آینده بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای دو ایستگاه این بخش در نظر گرفته شده است. با توافقی که با قرارگاه خاتم انجام شده این دو ایستگاه ظرف ۱۸ ماه به شهروندان تحویل خواهد شد.

احداث ۲ ایستگاه بخش شمال غربی خط ۷ طی ۱۸ ماه آینده

 آغاز عملیات اجرایی ضلع شمال غربی خط ۷ مترو و افتتاح ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان در منطقه ۲ در قالب یکصد و چهارمین پویش امید و افتخار صبح امروز -شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲- با حضور محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سیدمحمد آقامیری رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، پرویز سروری نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران، سردار اکبری جانشین قرارگاه خاتم الانبیا، گودرزی شهردار منطقه ۵ و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ابتدا ضمن تبریک ایام شعبانیه اظهار کرد: سال گذشته ایستگاه شهید دادمان به بهره برداری رسید و کمتر از یک سال ورودی دوم این ایستگاه تحویل شهروندان شد. با این افتتاح دسترسی مردم به بیمارستان آتیه و خیابان‌های اطراف راحت می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالعات عملیات اجرایی توسعه شمال غربی خط ۷ سال گذشته شروع شد، اما نواقصی داشت، گفت: در ماهی که گذشت مطالعات این پروژه مصوب شد. پروژه‌ای که امروز کلنگ آن به دست مسئولان به زمین زده خواهد شد؛ پروژه‌ای است که منطقه شمال غرب تهران که از نعمت مترو بی بهره است را دارای حمل و نقل ریلی می‌کند و بیش از ۱۵ درصد به ظرفیت متروی تهران اضافه خواهد کرد.

هرمزی با اشاره به اینکه تمام تملکات این اقدام با دانشگاه آزاد انجام شده است، ادامه داد: قرارگاه خاتم نیز با ۹ جبهه کاری عملیات را آغاز می‌کند. بودجه این عملیات نیز از محل منابع غیرنقد واریز می‌شود. برای این پروژه سه زمین کاندید شده بود که هر سه را تحویل گرفتیم.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای دو ایستگاه دانشگاه علوم تحقیقات و بلوار اشرفی اصفهانی از محل اوراق مشارکت بودجه در نظر گرفته شده است. با توافقی که با قرارگاه خاتم انجام شده این دو ایستگاه ظرف ۱۸ ماه به شهروندان تحویل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تونل این دو ایستگاه سال آینده تمام خواهد شد و امیدوارم متروی تهران روز‌های بهتری در پیش داشته باشد، اظهار کرد: قرارداد ساخت خط ۹ نیز با دستان پر توان قرارگاه خاتم انجام خواهد شد و امیدوارم برای مردم تهران منشا خیر و برکت باشد.


12035369
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا روی عدد ۱۰۱ است و در وضعیت نارنجی و آلوده برای گروه‌های حساس قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» توقف در محل‌های اختصاصی معلولان و جانبازان جزو تخلفات رانندگی است که ۱۰۰ هزار تومان جریمه در پی دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مردی که متهم است ۹ سال پیش یک دستفروش را به قتل رسانده در دادگاه کیفری یک استان تهران خودش را بی‌گناه دانست و مدعی شد دوستش مرتکب قتل شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجرایی شرکت فنی و مهندسی شهر تهران از بکارگیری همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکل فرو نشست زمین در خیابان ولیعصر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس محیط‌زیست گفت: افزایش دمای جهانی، اکوسیستم‌ها را نابود می‌کند به همین دلیل بحران زیست‌محیطی پیش رو، نیازمند اقدام فوری و همکاری جهانی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده و جایگزینی با خودرو‌های برقی توضیحاتی ارائه کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران گفت: ساعت کاری ادارت دولتی استان تهران با توجه به تداوم گرما و خطرات ناشی از آن، فردا شنبه ششم مردادماه، تا ۱۲ خواهد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران گفت: ساعت کاری ادارات دولتی استان تهران با توجه به تداوم گرما و خطرات ناشی از آن، فردا شنبه ششم مردادماه، تا ۱۲ خواهد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران گفت: ساعت کاری ادارات دولتی استان تهران با توجه به تداوم گرما و خطرات ناشی از آن، فردا شنبه ششم مردادماه، تا ۱۰ خواهد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۲ تهران در نشست طرح توسعه محله امامزاده یحیی (ع)، اجرای کارویژه متفاوت در ورودی‌های این محله را راهکاری برای احیای هویت آن دانست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است