استانی 19:53 - 30 دی 1400
نیمه اول سال آینده؛
ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: با تصمیماتی که اتخاذ شده، ساختمان پاویون و طرح توسعه‌ ترمینال فرودگاه بیرجند نیمه اول سال آینده تکمیل می‌شود.

طرح توسعه‌ ترمینال فرودگاه بیرجند تکمیل می‌شود

به گزارش ایسنا، جواد قناعت، امروز پنجشنبه ۳۰ دی در حاشیه بازدید از برج مراقبت، پاویون و طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: یکی از برنامه‌های توسعه‌ای خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف بر روی فرودگاه کلید خورده و فرودگاه برای استان موضوع حیاتی است.

وی  افزود: هر استانی که قرار است به دنبال جذب سرمایه‌گذار باشد، یکی از شاخصه‌های مهم که پیشانی استان هم به حساب می‌آید، فرودگاه است زیرا معمولا اولین سوال سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی درباره فرودگاه منطقه و وضعیت پروازهای آن است. ما به موضوع فرودگاه فقط به عنوان موضوع رفاهی و خدمات‌دهی نگاه نمی‌کنیم و نقش آن را در مسیر توسعه استان بسیار با اهمیت می‌دانیم.

وی با اشاره به بازدیدش از ساختمان پاویون فرودگاه بیرجند که مدیران کل راه و شهرسازی و فرودگاه‌های خراسان جنوبی نیز حضور داشتند گفت: مقرر شده در چهار یا پنج ماه نخست سال ۱۴۰۱ ساخت پاویون را به اتمام برسانیم و استان هم مساعدت خواهد کرد.

قناعت افزود: طرح توسعه‌ ترمینال فرودگاه بیرجند هم ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طرح الان فعال است و پیمانکاران پای کار هستند که در مجموع تا خرداد سال آینده به‌صورت کلی طرح توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: جایی که نیاز است ما از نظر مالی کمک خواهیم کرد و پیگیری‌های لازم را برای تامین اعتبار از طریق شرکت فرودگاه‌های کشور انجام می‌دهیم تا این پروژه زودتر به سرانجام برسد و در نیمه نخست سال آینده در بیرجند یک فرودگاه کامل از نظر زیرساخت‌ها داشته باشیم.

وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم در این بازدید گفت: یکی از مواردی که در خراسان جنوبی کمبود داشتیم، پاویون فرودگاه بیرجند بود برای اینکه مسوولان کشوری که به استان سفر می‌کنند، جلساتی را با مدیران و خبرنگاران برگزار کنند از طرفی ورود و خروج هم با انضباط مشخصی انجام شود.

وی افزود: ساخت پاویون فرودگاه بیرجند شامل ۲ بخش ساختمان اصلی و محوطه‌سازی در دستور کار قرار گرفت که ساختمان اصلی با زیربنای ۶۰۰ مترمربع تکمیل و امسال بهره‌برداری شده و شامل سالن تشریفات یک و دو، اتاق استراحت، امور اداری، حفاظت، نمازخانه، اتاق خبرنگاران و تاسیسات بوده و بخش دوم شامل محوطه‌سازی، مسیر دسترسی و پد بالگرد، دیوارکشی، نگهبانی و ساختمان‌های الحاقی است.

داعی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۵ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است گفت: طوری برنامه‌ریزی شده که همزمان با استفاده و بهره‌برداری از پاویون، ساختمان‌های جانبی و محوطه نیز تکمیل شود که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ۱۵ میلیارد تومان است و با تزریق اعتبار مورد نیاز، بخش باقیمانده هم در کوتاه‌ترین زمان تکمیل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: همزمان با تکمیل ساختمان، ساختمان جانبی از جمله سرایداری، خوابگاه و نصب مجسمه مشاهیر استان به مرور تکمیل می‌شود که امیدواریم با بازدید امروز و تزریق اعتبار لازم بخش باقیمانده این پروژه هرچه سریعتر تکمیل شود.

وی گفت: در مجموع برای تکمیل کل پروژه پاویون فرودگاه بیرجند به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم که با توجه به استانی بودن پروژه، اگر اعتبارات توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اخصاص یابد تلاش ما این است که طی ۶ ماه آینده تکمیل شود.

استاندار خراسان جنوبی امروز با هدف اطلاع از شرایط موجود و بررسی راهکارهای تسریع در روند تکمیل پروژه‌های در دست اقدام فرودگاه بیرجند از این مجموعه بازدید کرد.

ساختمان پاویون فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند شامل ۲ سالن تشریفات شهریور امسال به بهره‌برداری رسید و در بازدید امروز درخصوص تسریع در روند اجرای پروژه محوطه‌سازی این ساختمان تصمیم‌گیری شد.

طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه نیز به مساحت ۴ هزار و ۱۵۰ مترمربع با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه، فضای قدیمی ترمینال موجود وارد فاز بهسازی می‌شود.

انتهای پیام


11419200
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است