استانی 12:00 - 28 خرداد 1403
استاندار خراسان شمالی گفت: هر 35 ساعت یک کلاس درس در استان احداث شده که این یک رکورد تاریخی در دولت سیزدهم است.

هر ۳۵ ساعت یک کلاس در خراسان شمالی احداث شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد امروز در همایش خیرین مدرسه‌ساز استان، اظهار داشت: در بازدیدهای میدانی از نقاط مختلف استان مشکل مدارس احصاء شده که دو نوبته بودن و کمبود فضای آموزشی باید حل شود هر چند که تاکنون اهتمام جدی در ساخت مدارس اعمال شده است.

وی با بیان اینکه ساخت مدارس استان در تحویل هر 35 ساعت یک کلاس بی‌نظیر است، افزود:  به دلیل محرومیت‌های این استان نیازمند تحولات بیشتری در ساختار هستیم.

استاندار خراسان شمالی، گفت: تشویق و ترغیب خیرین مدرسه‌ساز و برگزاری جشنواره‌های مختلف می‌تواند در مسیر این تحول به مجموعه نوسازی و آموزش و پرورش کمک کند.

حسین‌نژاد تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین ارکان تولید، نیروی انسانی و دانش است، لذا بستر لازم برای دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور فراهم شود.

علیرضا راشکی، معان سازمان نوسازی مدارس نیز امروز در همایش خیرین مدرسه‌ساز استان خراسان شمالی، اظهار داشت: یکی از سنت‌های سازمان نوسازی کشور، برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز است که برای استان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بر ضرورت حضور بیشتر خیرین مدرسه‌ساز در استان تاکید کرد و  افزود: دیدگاه استاندار خراسان شمالی نسبت به شورای آموزش و پرورش و پیگیری مصوبات ستودنی است. استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت زمانی می‌توانند تصمیم‌گیری درست اتخاذ کنند که شاخص‌ها و آمارها به درستی بیان شود. یکی از سیاست‌های سازمان نوسازی مدارس کشور در بودجه امسال، افزایش اعتبارات در حوزه استان هاست که می‌تواند منجر به تحول در ساختار شود.

راشکی بیان کرد: در توزیع اعتبارات امسال، شهرستان‌های بجنورد و شیروان مشکل مدارس دو نوبته دارند که در حال پیگیری و شناسایی این مناطق هستیم  تا از طریق اعتبارات این موضوع حل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: از 400 مدرسه دو نوبته 30 مدرسه حذف شده و 15 درصد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی هستند. نیم متر مربع فضای آموزشی استان ارتقا یافته است. 

وی عنوان کرد: سفر مقام معظم رهبری همچنان برای مجموعه آموزش و پرورش منشا خیر و برکت بوده است.

اکبری با بیان اینکه تعهدات خیرین 80 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، گفت: 112 میلیارد تومان تعهدات خیرین ما در سال گذشته بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیش از 39 مدرسه با 185 کلاس درس و  با اعتبار 205 میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش داده شد  که 56 درصد آن با مشارکت خیرین مدرسه ساز صورت گرفته است.

انتهای پیام/311/


12064356
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۶ تیر را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ دوشنبه ۴ خرداد را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ دوشنبه ۴ خرداد را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت سیزدهم ممنوعیت‌های جدی که در دولت قبل برای واردات ماشین‌آلات معدنی ایجاد شده بود را برداشت و اکنون معدن‌کاران می‌توانند با سهولت ماشین‌آلات معدنی را وارد کشور کنند.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۳ تیر را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۲ تیر را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنج‌شنبه ۳۱ خرداد را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به پرورش میگو در 13 سایت ساحلی استان گفت: تاکنون یک میلیارد و 300 میلیون قطعه بچه میگو در مراکز پرورشی نقاط مختلف ساحلی استان ذخیره شده است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مردمی برای پیشگیری از جرائم، رفع اختلافات و کاهش پرونده های ورودی به دادگستری گفت: سال گذشته 235 فقره پرونده قصاص نفس با گذشت اولیای دم به سازش ختم شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» فرماندار ویژه دزفول گفت: 2 شعبه اخذ رای و تمام عوامل برگزاری توسط بالگرد و یک شعبه نیز با قطار به مناطق سخت گذر دزفول اعزام می شوند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است