استانی 10:08 - 29 شهریور 1400
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:
ایسنا/اردبیل معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: پنج میلیارد تومان اعتبار برای ادامه بازگشایی محوطه شهیدگاه اردبیل اختصاص یافته است.

خانه مؤذن‌زاده اردبیلی موزه می‌شود

مهدی عبوری روز شنبه ۲۹ شهریورماه در جریان بازدید از طرح‌های بازآفرینی شهری در اردبیل اظهار کرد: در یک سال اخیر سه مرحله سفر به استان اردبیل داشتیم که در آنها سعی کردیم به طرح‌های مصوب به شکل صد درصد منابع مورد نیاز را تزریق و به روند اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری کمک کنیم.

وی تصریح کرد: در مناطق حاشیه شهر اردبیل و محلاتی همچون ایران‌آباد، عدالت‌آباد، ملایوسف، میراشرف و گلمغان طرح‌های متعددی از پارک و فرهنگسرا گرفته تا کلانتری و سالن‌های ورزشی در حال احداث است که با تأمین اعتبار مورد نیاز روند اجرایی آنها را به خوبی رصد کرده و تلاش می‌کنیم تا در ادامه تکمیل این طرح‌ها به عنوان اقدام مشترک با شهرداری به این مجموعه کمک کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در همه طرح‌های مصوب بعد از اجرا پروژه‌ها در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد تا نسبت به مدیریت و نگهداری این طرح‌ها اقدام کرده و حرکت‌های مناسب و مطلوبی را در این فرآیند شاهد باشیم.

عبوری افزود: با تاکید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با خرید و تملک چندین خانه و مغازه بازگشایی محوطه شهیدگاه و اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین به انجام رسید و در مرحله جدید با تخصیص پنج میلیارد تومان سعی داریم این پروژه را به شکل کامل به سرانجام برسانیم.

وی به مرمت و بازسازی بافت فرسوده شهری اردبیل نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه توافق خوبی با شهرداری اردبیل انجام شده تا طرح‌های مهم و اولویت‌دار خود را معرفی کنند تا در کنار تأمین اعتبار برای این طرح‌ها، نسبت به تصویب و اجرای آنها نیز در کوتاهترین زمان صدور مجوزها به انجام برسد.

عبوری از تأمین قیر مورد نیاز برای شهرداری‌ها در محلات هدف تا ۱۰ روز آینده خبر داد و اضافه کرد: حواله قیر در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد تا به سرعت و قبل از شروع فصل سرما آسفالت‌ریزی را در این محلات انجام دهد تا از لحاظ سیمان و منظر شهری در این مناطق مشکلی نداشته باشیم.

وی از تملک و واگذاری خانه مرحوم مؤذن‌زاده اردبیلی خبر داد و خاطر نشان کرد: این خانه بعد از تملک کامل در اختیار شهرداری اردبیل قرار گرفت تا نسبت به تبدیل آن به موزه و یا مکان فرهنگی اقدام و در کوتاهترین زمان این تعهدات به سرانجام برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت:‌ در منطقه وحدت و دروازه مشگین‌ نیز قرار شد برخی از طرح‌ها با تهیه و تدوین شکل اجرایی و عملیاتی آنها به سازمان بازآفرینی شهری ارائه شود تا با تأمین اعتبار مورد نیاز و مصوب در سال‌های آینده شاهد اجرای این طرح‌ها در استان اردبیل باشیم.

انتهای پیام


11235971
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است