سیاسی 15:37 - 08 آذر 1400

دوران مذاکرات مماشاتی به پایان رسیده/ قانون چک اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بیان مواضع هفتگی این حزب، با تاکید بر اینکه دولت باید در مذاکرات طرف مقابل را توجیه کند که ایران نیازی به آمریکا ندارد، گفت: ایران قطعا راستی‌آزمایی خواهد کرد و پیگیری می‌کند که آمریکا چرا به تعهدات خود در برجام عمل نکرده و نمی‌کند.

وی ادامه داد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، مصوبات مجلس شورای اسلامی و مطالبات به حق ملت قهرمان ایران، راه‌گشای تیم مذاکره‌کننده است و دوران مذاکرات مماشاتی به پایان رسیده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره گزارش مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر به تهران، گفت: وی به خوبی می‌داند که ایران در مسیر استفاده نظامی از دانش هسته‌ای نبوده، به تعهدات خود عمل کرده است. هنگامی که طرف مقابل، به تعهداتش عمل نکرد ایران راه مستقل خود را پیمود.

بادامچیان عنوان کرد: ایران ثابت کرد که در پی سلاح هسته‌ای نبوده و نیست؛ در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای بر اساس حقوق حقه ملت ایران به اجازه دیگران نیازی ندارد و به کسی اجازه طرح ادعاهای واهی را نمی‌دهد.

بادامچیان در ادامه اظهاراتش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید فخری‌زاده و سایر شهدای هسته‌ای ایران تاکید کرد: خون پاک این شهدا و خواسته به حق ملت ایران، تضمین کننده فعالیت‌های دانش هسته‌ای است و هیچ قصور و کوتاهی قابل قبول نیست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو درباره تجمع کشاورزان اصفهان و چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: دولت سیزدهم رسیدگی قاطع و همه‌جانبه‌ای را درباره خواسته‌های به حق این اعتراضات و حل مشکلاتشان در نظر دارد که مورد حمایت مؤتلفه اسلامی و مردم دو استان قرار دارد.

وی تصریح کرد: متأسفانه در دولت اصلاحات و اصلاح‌طلبان اعتدالی، نسبت به حل مسأله کم‌آبی، جبران آن و نوع کشت، کوتاهی و قصور فراوان رخ داد و نتیجه آن مشکلات پدید آمده برای این دو استان است و دولت فعلی به ناچار باید آن قصورها و تقصیرها را چاره کند. حل این مشکل به یک طرح علمی و استوار برای توزیع صحیح آب و مصارف آن نیاز دارد که مستلزم طی شدن زمان لازم است.

بادامچیان با اشاره به اینکه مردم منطقه می‌دانند که خشکسالی، عواقب خاص خودش را دارد، بیان کرد: اکتفا به آب موجود نیازمند همراهی و همکاری مردم با دولت مسئولیت‌پذیر است و حق آبه در خشکسالی باید بر حسب شرایط کم‌آبی باشد.

وی تاکید کرد: آنچه مهم است تفاهم و همراهی مردم منطقه با دولت و طرح‌های عملیاتی است تا پاسخ مثبت می‌دهد و در این موضوع مردم خودشان عناصر ماجراجو و نفوذی‌های جریانات منحرف را شناسایی کرده و از جمع خود طرد کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی دو رقمی شدن درگذشتگان ناشی از کرونا را از موفقیت‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: آمار فوتی‌ها اوایل شهریور، ۷۰۰ نفر بود و کاهش چشمگیر آن نشانه عزم جدی دولت و مسئولان برای حل مشکلات جاری است.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد تا با فراگیری واکسن و همت مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، این بلا از کشور ما زایل شود و به زودی آمار درگذشتگان کرونایی به صفر برسد.

بادامچیان ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله مدرس و شهدای قوه مقننه، با اشاره به روز مجلس از نمایندگان و هیات رئیسه مجلس خواست که در وظایف مقرره در قانون اساسی و تکالیف مجلس، راهی نو را در پیش بگیرند زیرا انتظارات مردم از این مجلس هنوز باقی است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مجلس قوانین و مقرراتی که مانع تولید هستند و برای معیشت مردم مزاحمت ایجاد کرده‌اند را احصا کرده و آنها را به قوانین راهگشا تبدیل کنند.

بادامچیان در پایان گفت: مردم و کارکنان بانک‌ها، همه از قانون چک ناراضی هستند و آن را مانعی بزرگ در راه تولید و رفع مشکلات اقتصادی می‌دانند که باید نمایندگان در این زمینه اقدام کنند وگرنه نارضایتی‌ها در آینده به نمایندگان آسیب می‌زند.


11342460
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده، دستوراتی را برای رفع این موانع صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است