استانی 00:29 - 12 بهمن 1401

دولتمردان از گرانی و مشکلات باخبرند/اصلاح اقتصادی هدف اول دولت

به گزارش خبرنگار مهر سید محمد حسینی شامگاه سه شنبه در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و نهضت جهاد تبیین که در حوزه علمیه امام صادق علیه السلام ورامین برگزار شد، طی سخنانی گفت: نقش فضای مجازی در اغتشاشات اخیر و به صحنه آوردن جوانان بسیار مهم بود به همین خاطر باید سواد رسانه‌ای خود را بالا ببریم و در این زمینه هوشمندانه عمل کنیم.

وی افزود: در دولت سیزدهم‌کارهای زیادی شده است اما چون مشکلات زیاد است، بسیاری از اقدامات زیربنایی دولت شاید به چشم نیامد، در دهه ۹۰ به دلیل رخوت و کم کاری برخی مدیران به ویژه مدیران بالادستی، مشکلات متعددی در حوزه اقتصاد رقم خورد و دولت سیزدهم در حالی کار خود را شروع کرد که تورم به نزدیک ۶۰ درصد رسیده بود و برخی می‌گفتند باید نظام کوتاه بیاید و شروط غرب را بپذیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: دولت سیزدهم، با نشاط و تحرک فراوان کار خود را آغاز کرد اما مشکلات متعددی پیش پای دولت قرار داشت و بدهی‌هایی که دولت قبل برجا گذاشته بود، دولت را بسیار به زحمت انداخت اما دولتمردان با تلاش مضاعف، بسیاری از بدهی‌ها را پرداخت و فعالیت‌های عمرانی را آغاز کرد.

حسینی ادامه داد: در دهه گذشته، ضریب جینی در کشور افزایش پیدا کرد یعنی فاصله طبقاتی افزایش پیدا کرد و دولت فعلی در تلاش است ضریب جینی در کشور کاهش پیدا کند و در یکسال اخیر، فاصله طبقاتی کاهش یافت، دولت هم اکنون ماهیانه ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را پرداخت می‌کند و این کار بزرگی است.

وی اصلاح اقتصادی را هدف اول دولت دانست و گفت: امروز پروژه‌های اساسی و بزرگ در کشور آغاز شده اما اجرایی شدن آن زمان بر است. از طرف دیگر با تلاش دولت، تورم بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته اگر چه همچنان تورم بالاست و باید در این زمینه تلاش کرد.

حسینی تلاش دشمنان در ضربه زدن به نظام اسلامی را هدف واحد همه آنها دانست و اظهار داشت: دشمن در این عرصه بیکار ننشسته است و در همین اغتشاشات اخیر، خسارات فراوانی بر کشور وارد کرد، رویه دولت فعلی در سیاست خارجی با دولت قبل متفاوت است. چرا که برخی قبله آمال خود را غرب می‌دانستند اما دولت سیزدهم از ظرفیت کشورهای مختلف استفاده می‌کند و امروز بازار آفریقا و آسیای میانه و آمریکای لاتین که زمانی حیات خلوت آمریکا بوده است، برای فعالیت اقتصادی ایران آماده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: یکی از مشکلات ما، تحریم بانکی کشور است اما امروز با ۱۰۰ بانک روسی ارتباط داریم و از این طریق با ۱۳ کشور ارتباط بانکی برقرار کردیم که این موضوع قطعاً منشأ درآمد برای کشور است‌.

وی گفت: امروز دولت از گرانی و مشکلات اقتصادی مطلع هست اما باید توجه داشت که دشمن با تمام توان، جنگ ترکیبی را بر علیه ملت ایران به راه انداخته است.

حسینی تلاش‌های دولت را برای بهبود وضعیت اقتصادی شبانه روز عنوان کرد و افزود: امروز دولت تلاش دارد تا از نظر اقتصاددانان مختلف و با دیدگاه‌های گوناگون استفاده کند تا بهترین تصمیم گرفته شود، دولت سیزدهم به نظرات مشورتی اهمیت می‌دهد به طوری که امسال فقط ۱۸ جلسه مشورتی درباره بودجه برگزار شد و از نظرات و دیدگاه‌های مختلف برای بستن یک بودجه خوب استفاده گردید

حسینی ادامه داد: متأسفانه در جامعه همیشه نقاط ضعف و کاستی‌ها برجسته می‌شود اما نقاط قوت دیده نمی‌شود به همین‌خاطر در دهه فجر، تمامی دستگاه‌ها موظف شدند برنامه‌ها و عملکرد خود را ارائه و تبیین کنند.


11801612
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است