فرهنگی‌هنری 15:23 - 25 بهمن 1398

جشنواره برلین در برابر کرونا مقاومت می‌کند/ به کار ادامه می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، برگزار کنندگان جشنواره فیلم برلین تاکید کردند شیوع ویروس کرونا موجب تغییر برنامه این جشنواره نخواهد شد و این جشنواره طبق برنامه از ۲۰ فوریه تا یکم مارس (۱ تا ۱۱ اسفند) برگزار می‌شود.

با این حال این جشنواره یادآوری کرد که همه اقدامات ایمنی در برابر ویروس کرونا را رعایت خواهد کرد. اقداماتی که توسط این جشنواره اجرا می‌شود شامل تجهیز تمامی سرویس‌های بهداشتی در طول جشنواره و محل‌های برگزاری بازار فیلم با مواد ضدعفونی کننده و آماده کردن کارکنان و شرکت کنندگان در جشنواره در صورت شیوع بیماری در طول این رویداد است.

انستیتو ویروس‌شناسی برلین و واحد ویژه قرنطینه در بیمارستان «چریتی» نیز برای مقابله با هر نوع شرایط اضطراری در این دوره آماده خواهند بود.

برلین همچنین گفته مهمانان از چین و یا دیگر کشورهایی که تحت‌تاثیر این ویروس قرار گرفته‌اند با توجه به نکات ایمنی که انستیتو روبرت کخ به آن‌ها ارایه می‌کند به کشور وارد می‌شوند. این موسسه از سوی دولت آلمان برای کنترل و پیشگیری از این بیماری مسئول است.

این جشنواره افزوده است با مشورت با انستیتو کخ، به نسبت پیشرفت ریسک ارزیابی شده، اقدامات بعدی لازم را بررسی می‌کند.

سخنگوی جشنواره فیلم برلین با تاکید گفت قطعاً لغو جشنواره به هیچ وجه مد نظر نخواهد بود.

تاکنون حداقل ۲۵ کشور تایید کرده‌اند که با مواردی از این ویروس روبه رو شده‌اند.

در عین حال اعلام شده ورود بیش از ۵۰ مهمان چینی به این مراسم لغو شده و شماری از مدیران بین‌المللی به این جشنواره نخواهند رفت.

ماتیج ووتر کنول مدیر بازار فیلم اروپایی تایید کرده که یک هیات نماینده از شرکت‌های بزرگ چینی نتوانسته‌اند ویزاهای لازم برای سفر به آلمان را به دست آورند. تاکنون ورود ۵۹ نفر از چین برای حضور در بخش بازار لغو شده و ۱۳ نفر نیز از دیگر کشورها در این رویداد شرکت نخواهند کرد.

با این حال امسال سه فیلم بلند و یک فیلم کوتاه از چین در جشنواره فیلم برلین باقی خواهند ماند و ژیا ژانگکه کارگردان چینی نیز در برلین خواهد بود تا با هموطن خود هو منگ در بخش گفت‌وگو شرکت کند.

سال پیش در بخش بازار فیلم اروپایی حدود ۱۰ هزار نفر شرکت داشتند و به نظر می‌رسد لغوهایی که صورت گرفته تاثیر تعیین کننده‌ای بر این بخش نداشته باشد، هرچند عدم حضور نمایندگان چین احساس خواهد شد، زیرا سینمای پررونق این کشور این روزها با سلیقه بسیاری از مردم هماهنگ است.


10393440
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بکتاشیان گفت: من نتوانستم آنچه ایده‌آلم در تصویر است، در متن پیاده کنم. هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسانه ملی برنامه و سریال‌های مختلفی را برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ تدارک دید که می‌توانید آمار بازدید آن‌ها را مشاهده کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هشتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» با عنوان «لال باید بشوم از تو اگر دم نزنم» با استناد به آیات قرآن به معرفی خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شاعر و داور مسابقه سرزمین شعر گفت: سرزمین شعر برنامه‌ای است که در ادامه جشنواره بین‌المللی شعر فجر تعریف شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، برنامه اجرای آثار این جشنواره را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در حدیثی به حضرت علی (ع) فرمودند: یا اباالحسن! به درستی که خدای تعالی قبر تو و فرزندان تو را بقعه‌هایی از بقعه‌های بهشت قرار داده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نمایشگاه بنا‌های تاریخی ایران به مناسبت روز جهانی بنا‌های تاریخی در عمارت مسعودیه گشایش یافت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی گفت: سندتحول، میثاق‌نامه دوره مدیریتی جدید است و با قاطعیت دنبال خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران»  تولید و رونق تاریخ شفاهی در دهه اخیر، اتفاق مبارکی است که باید آن را با فال نیک گرفت و از آن استقبال کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد سینما گفت: اکبر خواجوی با «پدرسالار» و اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شدند و همانطور که پدر سالار را زندگی کردیم، با عروسک هم زندگی می‌کنیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است