فرهنگی‌هنری 10:05 - 07 خرداد 1403
کتاب «تبلیغات و رسانه» روش های جذب مخاطب در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را بررسی کرده است.

تبلیغات چه تاثیری بر جذب مخاطب در نمایشگاه کتاب دارد؟

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کتاب «تبلیغات و رسانه» روش‌های جذب مخاطب در نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران  به قلم زینب شکوهی از سوی انتشارات اندیشه احسان منتشر شد.

این کتاب که از تجربه تبلیغاتی نویسنده با استفاده از هوش مصنوعی تجمیع و تکمیل شده است،‌ در 12 فصل با هدف معرفی و بررسی عمیق‌ترین جزئیات و جنبه‌های کمپین‌های تبلیغاتی در دنیای امروز نوشته شده است.

نویسنده ابتدا تاریخچه تبلیغات، اثرگذاری تبلیغات بر روی فروش، اصول و تکنیک‌های طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و نحوه استفاده از رسانه‌های مختلف را بررسی می‌کند، سپس به مطالعه استراتژی‌های تبلیغاتی موفق در صنایع مختلف می‌پردازد. در ادامه نیز تحلیل موردی از کمپین‌های تبلیغی موفق ارائه شده است.

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت ارشاد در مقدمه‌ای که بر این کتاب نگاشته می‌نویسد:‌ «شناخت مسائل و مشکلات اعتقادی و رفتاری و تلاش برای شکل‌گیری زیست فرهنگی جامعه و اصلاح عقاید و رفتارهای نادرست اجتماعی از اهداف محوری برگزاری نمایشگاه کتاب است و براین مبنا تبلیغات جمع‌گرا وجه قالب تبلیغات فرهنگی است.اگرچه به نیازها و ویژگی‌های فردی و اختصاصی مخاطبین نیز نباید بی‌توجهی شود. در فرایند تولید و ساخت تبلیغات فرهنگی توجه به این نکته حائز اهمیت است که یک پیام تبلیغی براساس کدام ضرورت و هدف تدوین می‌گردد و برمنبای کدام عوامل محیطی و کدام مخاطب شکل می‌گیرد.

اکنون با توجه به تاثیر و تاثر متقابل فرهنگ و تبلیغات و تغییرات مثبت و منفی که با گذر زمان در عرصه فضا و ظرفیت‌های تبلیغاتی ایجاد می‌شود حفظ و حراست از آرمان‌ها و اصالت‌های ارزش‌های فرهنگی امری لازم است و اثربخشی تبلیغات نیز منوط به توجه همزمان به آن تغییر و تحول و این تعالی و تداوم است.براین اساس سعی مشکور خانم زینب شکوهی در تدوین کتاب تبلیغات و رسانه گام ارزشمندی است که می‌تواند با ادامه جریان نقد نمایشگاه از سوی صاحب نظران به بهبود کیفیت از یک سو و جذب و افزایش کمیت مخاطبان از سوی دیگر به آسیب شناسی و بهبود کیفیت و رشد مستمر آن و در نهایت به تکوین و تعالی زیست فرهنگی در ایران اسلامی بیانجامد.»

زینب شکوهی درباره ضرورت انتشار کتابش در پیشگفتاری که بر کتاب نوشته می‌گوید: «بهبود دانش و پژوهش در حوزه تبلیغات، نوشتن یک کتاب درمورد تبلیغات را ضروری می‌کند، چرا که کمک می‌کند تا بتوانیم دانش و پژوهش خود را در این حوزه توسعه دهیم.همچنین به ما کمک می‌کند تا نقشی در جامعه تبلیغات بین‌المللی داشته باشیم و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و در عرصه‌های جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم، این عمل موجب می شود دیگران به ما به عنوان یک متخصص معتبر و قابل اعتماد نگاه کنند از سوی دیگر با قدرت بیشتری می توانیم در جهت افزایش سواد رسانه ای و سواد تبلیغاتی گام برداریم.این اثر همچنین می‌تواند ما را در طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی ارتقا دهد، همچنین می‌تواند توجه مدیران صاحبان کسب و کار و سایر حرفه‌ای‌ها را به حوزه‌های علمی نیز جلب کند و باعث ایجاد تغییرات سازنده جدید شود.»

کتاب شامل 12 فصل است، تبلیغات سنتی یا دیجیتال، برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی، انواع کمپین‌های تاثیرگذار برای رویدادهای فرهنگی، ضرورت تبلیغات برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب، اهمیت اپلیکیشن‌های خارجی در تبلیغات مجازی، اهمیت استفاده از فرصت‌های تبلیغاتی، vod ها، استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی، استفاده از اطلاع‌رسانی در لحظه، سامانه‌های پیامکی، اهمیت تولید محتواهای تبلیغاتی مبتنی بر دموگرافی، تقسیم‌بندی سطح تبلیغات در کشور، برنامه‌های تبلیغات نمایشگاه کتاب با بهره‌گیری از هنر عناوین فصل‌های این کتاب است.

انتشارات اندیشه احسان این کتاب را در 265 صفحه به قیمت 46 هزار تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/


12057962
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم کوتاه «شال سیاه» ساخته علیرضا شاه‌حسینی در بیست‌ونهمین دوره جشنواره اکران آزادی در فرانسه برنده جایزه‌ای با عنوان جایزه عمومی و مبلغ ۵۰۰ یورو شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استانی در حال رسیدن به ایستگاه‌های پایانی است و تقریبا تا پایان امسال تمام استان‌ها را دربر خواهد گرفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برای نخستین‌بار در تاریخ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌ای با زیرنویس عبری روی آنتن می‌رود. برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق با زیرنویس عبری اخبار پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست هم‌اندیشی روسای دانشگاه‌های رایج مستقر در تهران با سرپرست شبکه تهران، با هدف ایجاد پیوند مستحکم‌تر بین نخبگان با شبکه تهران برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سریال درام و عاشقانه «ندای دل» از امشب ۲۰ آبان‌ماه هر شب ساعت ۲۳ از شبکه تماشا روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» «چرخ» عنوان مجله علم‌وفناوری شبکه چهار است که فصل دوازدهم آن از اردیبهشت امسال روی آنتن رفته و همچنان مخاطبان خاص خود را دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی گفت: مجموعه نمایشی «پسران هور» به یکی از رویداد‌های بسیار مهم دفاع مقدس که عملیات سخت و پیچیده رزمندگان در منطقه هورالعظیم بود؛ پرداخت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نمایش‌های «قلب نامیرا»، «نقطه عطف»، «خورشید پشت در»، «مصیر» و «تنها نمی‌توانم» به مناسبت ایام فاطمیه با روایت‌های آئینی و مذهبی در حوزه هنری روی صحنه می‌روند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» با ابلاغ آیین‌نامه توسط معاون اول رئیس جمهور، شهر‌های کودک و نوجوان با هدف توسعه مهارت‌های فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان ایجاد می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر نهمین جشنواره تلویزیونی مستند اعلام کرد وقایع پس از دفاع‌مقدس ۱۲ روزه و تولید مجموعه‌های مرتبط با آن، زمان‌بندی جشنواره را دستخوش تغییر کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است