استانی 10:02 - 29 شهریور 1400
رییس پارک علم فناوری کرمان:
ایسنا/کرمان رییس پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: دانشگاه آزاد به واسطه جایگاه فرهنگی خود می‌تواند با فعال نمودن مراکز رشد گام بزرگی در ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی مبتنی بر علم بردارد.

دانشگاه آزاد با ایجاد مرکز رشد می تواند در ترویج فرهنگی کارآفرینی گام بردارد

به گزارش ایسنا، به جهت ایجاد و استقرار یک واحد مرکز رشد زیر ‌نظر پارک علم و فناوری در دانشگاه آزاد کرمان با هدف توسعه فناوری و تجاری‌سازی آن، تفاهمنامه همکاری ما بین پارک و دانشگاه آزاد منعقد شد.

"محمدرضا سپهوند" رییس پارک علم و فناوری استان کرمان در این نشست اظهار کرد: مسیر موجود برای تحقق این اهداف، مسیری سخت و دشوار است که می‌توان با همکاری و حمایت دو مجموعه به خوبی آن را پشت سر گذاشت.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد به دلیل خصوصی بودن قابلیت ایجاد شتابدهنده و سرمایه‌گذاری بر روی شرکت های فناور و دانش بنیان را دارد و ورود دانشگاه آزاد به بحث سرمایه گذاری و حمایت مالی ایده‌های فناورانه می‌تواند موجب کسب درآمد برای دانشگاه و زمینه رغبت دانشجویان و اساتید دانشگاه به فعالیت های کارآفرینی شود. همچنین دانشگاه به واسطه جایگاه فرهنگی خود می‌تواند با فعال نمودن مراکز رشد گام بزرگی در ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی مبتنی بر علم بردارد.

سپهوند با تاکید بر وظیفه پارک علم و فناوری در خدمات‌دهی به تمامی ارکان جامعه گفت: پارک علم و فناوری وظیفه ایجاد بستر و حمایت از شرکت‌های داشن‌بنیان برای رشد و توسعه را به عهده داشته و تامین سرمایه برای این شرکت‌ها در رویدادهای مختلف که با حضور سرمایه‌گذاران برگزار می‌شود، صورت می‌گیرد.

"علیرضا منظری توکلی" رییس دانشگاه آزاد کرمان نیز در این نشست با تاکید بر توسعه فرهنگ کارآفرینی و تجاری‌سازی علم و تبدیل آن به ثروت گفت: دانشگاه‌های نسل اول بر پایه انتقال اطلاعات به نسل‌های آینده فعالیت می‌کردند. این روند در دانشگاه‌های نسل دوم تبدیل به تولید علم و انتقال دانش صورت پذیرفت، اما می‌توان با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور علم را به تولید ثروت رساند.

وی افزود: دانشگاه‌های نسل چهارم، علاوه بر موارد یاد شده می‌بایست پاسخ‌گوی نیازهای اجتماعی جامعه نیز باشند. مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در جهت ارتقاء خود به یک دانشگاه کارآفرین و محل کسب ثروت به یاری پارک علم وفناوری در این زمینه نیاز دارد.

انتهای پیام


11235953
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است