فرهنگی‌هنری 12:52 - 28 مرداد 1401

«پناه جان» به شبکه مستند آمد/ روایت میترا حجار از جراحی دندان شیر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، مجموعه مستند «پناه جان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی کتایون جهانگیری تولید جدید شبکه مستند است که فصل اول آن چندی پیش روی آنتن رفت و پخش فصل دوم آن در ۷ قسمت از امشب جمعه ۲۸ مردادماه آغاز می‌شود.

جهانگیری درباره سوژه این فصل از «پناه جان» گفت: در فصل اول این مجموعه، تمرکز اصلی ما روی موضوع امداد و نجات حیوانات به ویژه حیات وحش بود. در این فصل نشان دادیم که وقتی حیوانی آسیب می‌بیند، برای بازگردان او به زندگی چه تلاش‌هایی می‌شود و تکنیک‌های جدید و خلاقیت چگونه به کمک می‌آیند.

وی اضافه کرد: فصل دوم به طبع ادامه راه فصل اول است؛ همانطور که سوژه جلوی دوربین پیشرفت کرده، ما هم با اطلاعات بیشتر و تداوم ارتباط‌مان با گروه‌های درمانی توانستیم موضوعات بکرتری را جلوی دوربین بیاوریم. پیچیدگی کارهای درمانی انجام شده در این فصل، نشان می‌دهد دامپزشکی ایران درهای جدید علم را به روی خود باز کرده و دامپزشکانی حاذق، متعهد و محقق در ایران هستند که این گام‌ها را بر می‌دارند. البته باید اشاره کنم که به دلیل استقبالی که مخاطبان از فصل اول داشتند، شروع به ساخت فصل دوم کردیم.

وی افزود: این بخش تنوع زیادی دارد و حوزه‌های تخصصی را شامل می‌شود که از آن جمله می‌توان به مواردی همچون پوست، دندان، چشم، سرطان و کاربرد پرینت سه بعدی در عمل‌های جراحی پیچیده اشاره کرد.

کارگردان «پناه جان» با اشاره به همکاری گروه‌های پزشکی و دامپزشکی درعمل‌های جراحی پیچیده گفت: از دیگر موارد قابل تامل، مشارکت دو بخش پزشکی در حوزه انسانی و حیوانی در کنار یکدیگر است. پزشکان معروف و متخصصان حاذق در حوزه‌های مغز و اعصاب و ترمیمی در کنار تیم دامپزشکی قرار می‌گیرند و تجارب جدیدی خلق می‌کنند که حتماً برای بینندگان بسیار جذاب است.

جهانگیری درباره تصاویر استفاده شده در فیلم خود گفت: به محض اینکه سوژه مورد نظر پیدا و انتخاب می‌شد، سر صحنه حاضر می‌شدیم و از انجام عمل جراحی تصویر می‌گرفتیم. در این مجموعه هم گفتگو و هم راوی داریم، چرا که می‌خواستیم برای مخاطب خسته‌کننده نباشد و همه جزئیات بیان شود.

وی درباره سوژه قسمت نخست این مجموعه که امشب ساعت ۲۲ روی آنتن می‌رود، گفت: قسمت اول این مجموعه درباره پروتزگذاری دندان یک شیر است که اولین بار در ایران اتفاق می‌افتد.

از دیگر عوامل ساخت این مستند می‌توان به تدوین، پرهام وفایی، مهدی ایروانی، محمدرضا گودرزی مهر و درسا جهانگیری اشاره کرد. همچنین داستان این مستند از زبان میترا حجار روایت می‌شود.

مجموعه مستند «پناه جان» جمعه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.


11659483
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است