استانی 11:51 - 04 مهر 1403
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه حمایت مالی بیمه سلامت از بیماران خاص و صعب العلاج افزایش یافته است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 125 میلیارد تومان برای 41 هزار و 282 نفر از بیماران خاص، صعب العلاج و مزمن استان همدان پرداخت شده است.

افزایش حمایت مالی بیمه سلامت از بیماران خاص و صعب‌العلاج

فریبرز نیاستی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه حمایت مالی از بیماران خاص و صعب‌العلاج افزایش یافته، اظهار داشت: به منظور افزایش حمایت مالی از بیماران صعب‌العلاج در سال 1401 صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در سازمان بیمه سلامت ایران تشکیل شد.

وی تصریح کرد: بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج شامل سرطان‌ها، شیمی درمانی، رادیوتراپی، تالاسمی، هموفیلی، MS،  بیماران دیالیزی، پروانه‌ای، انواع تیپ‌های SMA، سیستیک فیبروزس، اوتیسم، پرفشاری شریان ریوی، سکته مغزی، پیوند اعضا، مزمن روانی، رتینوپاتی دیابتی، صرع مقاوم به درمان، جراحی‌های DBS برای بیماران پارکینسون، دیستونی، ترمور، تیک، تورت، بیماران با آسیب شنوایی شدید و دیستروفی‌های عضلانی است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه 107 گروه بیماری در این صندوق تحت حمایت دولت قرار گرفته است، تصریح کرد: در سال 1402 بیش از 235 میلیارد تومان  بابت هزینه‌های درمانی 50 هزار و 449  بیمار خاص، صعب‌العلاج و مزمن استان همدان که بیماران نشاندار شده هستند، پرداخت شده است.

نیاستی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 125 میلیارد تومان برای 41 هزار و 282 نفر از بیماران خاص، صعب‌العلاج و مزمن استان همدان پرداخت شده است. 

60 درصد همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند

وی با بیان اینکه هم اکنون جمعیتی بالغ بر  یک میلیون و 10 هزار و 934 نفر که شامل 60 درصد جمعیت استان است، زیر پوشش بیمه سلامت استان همدان هستند، این جمعیت در چهار صندوق بیمه‌ای شامل صندوق روستائیان، صندوق کارکنان دولت، صندوق سایر اقشار و صندوق ایرانیان عضو هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان، گفت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زوجین نابارور می‌توانند تا سن 49 سالگی و تا سه دوره درمانی از خدمات درمانی نازایی و ناباروری به صورت بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

نیاستی تصریح کرد: در خصوص هزینه‌های درمان ناباروری و نازایی در مراکز دولتی 90 درصد تعرفه دولتی و در بخش خصوصی 90 درصد تعرفه عمومی غیردولتی توسط  بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی افزود: در سال 1401 بالغ بر 16 میلیارد ریال بابت هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری 712 زوج نابارور توسط بیمه سلامت استان همدان پرداخت شده است. این رقم در مقایسه با پرداخت سال 1400 که 36 میلیون تومان برای 13 زوج بوده است، رشد بسیار چشمگیر و قابل توجهی داشته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان، گفت: در سال 1402 مبلغ  160 میلیارد ریال برای هزینه‌های درمان ناباروری و نازایی 5 هزار و 109 زوج  نابارور در استان پرداخت شده است. از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از 63  میلیارد ریال برای 5 هزار و 382 نفر استان پرداخت شده است.

نیاستی تصریح کرد: به منظور افزایش میزان رضایتمندی بیمه‌شدگان و گسترش دسترسی به خدمات تحت پوشش بیمه سلامت، اداره کل بیمه سلامت استان همدان تلاش کرد تا با تعداد بیشتری از مراکز و موسسات درمانی استان قرارداد همکاری منعقد کند. هم اکنون این اداره کل با بیش از هزار  مرکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد است.  

وی گفت: اداره کل بیمه سلامت استان از سال گذشته تمام توان خود را به‌کار گرفته تا با پرداخت به روز مطالبات موسسات طرف قرارداد، پزشکان و داروخانه‌ها نسبت به تسویه مطالبات موسسات و مراکز درمانی استان مبادرت کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان، افزود: در همین راستا مطالبات داروخانه‌های خصوصی استان تا پایان مردادماه امسال پرداخت شده و مطالبات پزشکان بخش خصوصی استان (مطب‌ها) تا پایان تیرماه سال جاری و پزشکان ارجاع شهری تا پایان مردادماه امسال، آزمایشگاه‌های خصوصی تا پایان خردادماه، بیمارستان‌های دولتی تا اردیبهشت‌ماه، بیمارستان خصوصی بوعلی تا خردادماه سال جاری پرداخت شده است.

تداوم طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده

نیاستی به نقش بی‌بدیل پزشک خانواده در سلامت فرد، خانواده و جامعه اشاره کرد و گفت: می‌توان گفت خدماتی که پزشک خانواده به جمعیت تحت پوشش خود می‌دهد، خدماتی با کیفیت، مطمئن، ارزان و سهل‌الوصول هستند.

وی افزود: با اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در استان همدان هم اکنون 171 هزار نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی (ایرانیان) به 126 پزشک خانواده منتسب شده‌اند که تمام جمعیت مذکور از خدمات و مزایای بیمه سلامت بهره‌مند هستند و خدماتی که در این صندوق به بیمه شدگان ارائه می‌شود از نظر نوع خدمت و تعرفه هیچ تفاوتی با سایر صندوق‌ها ندارد.

انتهای پیام/


12096578
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۴ مهرماه را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۴ مهرماه را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: دو هزار کیلوگرم محصولات سلامت محورِ تاریخ مصرف گذشته غیرمجاز در آبادان، خرمشهر و شادگان از چرخه مصرف خارج شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه حمایت مالی بیمه سلامت از بیماران خاص و صعب العلاج افزایش یافته است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 125 میلیارد تومان برای 41 هزار و 282 نفر از بیماران خاص، صعب العلاج و مزمن استان همدان پرداخت...
استانی
«خبرگزاری تسنیم» در پی وقوع حریق گسترده در یکی از نخلستان های شهر بزمان در جنوب استان سیستان و بلوچستان بیش از 10 هزار نخل خرما تبدیل به خاکستر شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» امام جمعه ایلام گفت: تکریم ایثارگران که در راه خدا و برای دفاع از سرزمین خود به جهاد پرداختند، بر همه واجب است و جز اجر خداوند، هیچ مزدی قدردان زحمات ایثارگران نیست.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی گفت: اجرای طرح سپاس از مهمترین برنامه های هفته بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان مرکزی به شمار می رود.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی کوثر سنندج گفت: عمل جراحی تومور وسیع بدخیم پلک تحتانی و گونه راست برای نخستین بار با موفقیت در این مرکز انجام شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مرجع تقلید شیعیان گفت: مسئولان محترم به حال آسیب دیدگان حادثه معدن طبس رسیدگی فوری کرده و در صورت اثبات کوتاهی، با مقصرین آن برخورد قاطع کرده و برای پیشگیری از این حوادث تدبیرات لازم را بیندیشند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل امور عشایری لرستان از توزیع 17 هزار تن نهاده‌ی دامی مدت دار بین عشایر این استان خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است