بین‌الملل 15:04 - 17 شهریور 1403
رسانه آمریکایی گزارش داد آمریکا در برابر ارتش یمن در نبرد دریای سرخ در حال شکست است.

بلومبرگ: آمریکا در حال شکست‌خوردن از یمن در دریای سرخ است

«عملیات نگهبان رفاه» به رهبری ایالات متحده آمریکا توسط یک ائتلاف چند ملیتی در دسامبر ۲۰۲۳ در پاسخ به حملات ارتش یمن به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی که از دریای سرخ جنوبی عبور می‌کردند، اعلام شد.

هدف این بود که یک جبهه یکپارچه بین‌المللی ایجاد شود که هم یمنی‌ها را از حملات بیشتر باز دارد و هم به شرکت‌های کشتیرانی که به دلایل ریسک و هزینه بیمه، دماغه امید نیک را دور می‌زدند، اطمینان خاطر دهد.

رسانه خبری بلومبرگ در گزارشی می‌نویسد: «سال گذشته مملو از اتفاقات غیرمنتظره و شگفتی‌ساز بود و می‌توان به حملات حماس تا بزرگترین حملات موشکی ایران به اسرائیل در تاریخ اشاره کرد. اما یکی از آنها تحت عنوان بحران دریای سرخ نشان داد که چگونه بازیگران کوچک می‌توانند توانمندی‌هایی را از خود نشان دهند.»

عملیات‌های ارتش یمن در راستای همبستگی با فلسطین در تعداد و تنوع شکل تصاعدی به خود گرفته است؛ از ماه ژانویه، نه تنها تعداد حملات به‌طور پیوسته افزایش یافته، بلکه متنوع هم شده است. پهپاد‌ها و موشک‌های کروز با موشک‌های بالستیک همراه شده‌اند. ماه آوریل اولین استفاده از پهپاد سطحی را انجام داده و از آن زمان به بعد این روش افزایش مداومی داشته است. اخیرا هم شلیک سلاح‌های سبک از قایق‌های تندرو به آنها اضافه شده و در چند هفته گذشته میزان حملات به بالاتر از میانگین ۲.۵ مورد در هفته افزایش یافته است.

در این میان هیچ نشانی از کشتی‌ها و ناو‌های آمریکایی و انگلیسی که ادعای حمایت و حفاظت از دیگر کشتی‌ها در دریای سرخ را داشتند، نیست.

وزیر امور خارجه دولت «تغییر و سازندگی» یمن چندی پیش گفت: «آمریکا به همراه ناوگان نیروی دریایی خود از دریای سرخ فرار کرد و در جستجوی جایگزین است و سرخوردگی آن از همان روز نخست درگیری مشخص بود.»

بلومبرگ در ادامه با اشاره به اینکه بحران دریای سرخ، آمریکا را در وضعیت متزلزلی قرار داده است، می‌نویسد: «بحران دریای سرخ، ارتش آمریکا را با خستگی اساسی مواجه ساخته و هم‌چنین این کشور مقادیر کافی موشک‌های هدایت‌شونده، بمب‌های لیزری، جنگنده و ناو جنگی را ندارد. هم‌چنین موفقیت ارتش من یک‌بار دیگر ثابت کرد که ایالات متحده آمریکا به‌عنوان یک ابر قدرت از صحنه جهانی کنار گذاشته می‌شود و بازیگران کوچک می‌توانند توانمندی‌هایی را از خود نشان دهند.»

منبع: ایسنا


12090366
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به دنبال انتشار اخباری مبنی بر تلاش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر برای معرفی «گدعون ساعر» به عنوان وزیر جنگ این رژیم، شهرک‌نشینان صهیونیست مقابل منزل این عضو کنست رژیم صهیونیستی در تل آویو تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از آنکه اسپانیا در ماه مه رسماً دولت فلسطین را به رسمیت شناخت، فردا به این کشور سفر می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی انفجار خط لوله گاز تگزاس بخش‌هایی از یک پارک ملی طعمه حریق شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نزدیک شدن طوفان فرانسین به خلیج مکزیک باعث افزایش بهای طلای سیاه در بازار انرژی شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» استفان دوجاریک در واکنش به دومین سوء قصد ناکام به جان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که خشونت سیاسی را محکوم می‌کنیم.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ترکیه طی حمله پهپادی و نیز درگیری نیرو‌های نظامی خود، ۳ تن از عناصر پ‌ک‌ک را در شمال عراق به هلاکت رساند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ترکیه طی حمله پهپادی و نیز درگیری نیرو‌های نظامی خود، ۳ تن از عناصر پ‌ک‌ک را در شمال عراق به هلاکت رساند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه آمریکا در مورد توافقنامه صلح ایروان و باکو با رئیس جمهور آذربایجان تلفنی گفتگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات پرتغال برای مهار آتش‌سوزی گسترده در این کشور دست به دامان اتحادیه اروپا شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که تنها راه باقی مانده برای این رژیم جهت بازگرداندن ساکنان مناطق شمالی به خانه‌هایشان از طریق اقدام نظامی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است