استانی 01:00 - 01 آبان 1399
ایسنا/سمنان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره تعدد واحدهای صنعتی و معدنی در این استان. ارتقا جایگاه استان در ورزش قهرمانی را مستلزم ایجاد آشتی و نزدیکی بیشتر بین ورزش و صنعت دانست.

آشتی ورزش و صنعت زمینه ساز جهش استان سمنان در ورزش قهرمانی

 حبیب الله خجسته پور، در نشستی با روسای هیات های ورزشی استان سمنان با اشاره به مصوبه ی قانونی، مبنی بر واگذاری سالن های ورزشی به بخش خصوصی اظهار کرد: همه ی ما می دانیم که در برخی موارد واگذاری سالن های ورزشی به بخش خصوصی مشکلاتی را برای هیات های ورزشی فراهم می آورد اما من حیث المجموع چنانچه راهکار و یا تبصره ای بتواند در واگذاری سالن ها و مجموعه های ورزشی به هیات های ورزشی موثر واقع گردیده و کمک نماید ما نیز تا حصول نتیجه پیگیرخواهیم خواهد شد .

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به مصوبه ی سال گذشته مبنی بر در اختیار گذاشتن اماکن ورزشی ادارات و سازمانها به ورزش و جوانان گفت: اداره کل ورزش و جوانان باید در قالب برنامه ای منظم نسبت به احصاء توانمندی ها ، امکانات و تجهیزات ورزشی موجود در ادارات و چگونگی کارکرد و استفاده از این امکانات در سازمانهای دولتی اقدام نموده و سپس انتظار همکاری و مشارکت و مساعدت مدیران استان را در اجرای این مصوبه داشته باشد .

خجسته پور با اشاره به شیوع کرونا و مشکلات گسترده ی ناشی از آن در کل دنیا ادامه داد: خسارات و زیان های ناشی از کرونا بر کل اقتصاد دنیا بر هیچ کس پوشیده نیست و در این بین شاید به جرئت بتوان گفت یکی از مشاغل و مجموعه هایی که بیشترین میزان خسارات وزیان را متحمل گردیدند باشگاه داران و سرمایه گذاران در بخش استخر و مجموعه های آبی است که اداره کل ورزش و جوانان باید تلاش کند تا با تامین و اعطای تسهیلات، بخشی از این خسارات را جبران و زیان های وارده را کاهش دهد .

خجسته پور اضافه کرد: کرونا سبب شد تا علاوه بر ممنوعیت حضور تماشاگران ، به عنوان بالاترین سرمایه های مسابقات ورزشی، از شور و نشاط مسابقات نیز کاسته شده و کاهلی عمومی بدلیل توصیه به ماندن در خانه و ... افزایش یابد .وی اظهار کرد: در طول تاریخ حتی در سخت ترین شرایط جنگی و بحرانی دنیا، نیز مسابقات ورزشی و المپیک تا حد ممکن تعطیل نشد ، اما شاهدیم که این اتفاق هم اکنون در دنیا رخ داده و این رویداد بزرگ ورزشی جهان به تعویق افتاده است ، لذا همه باید بدانیم که کرونا مستقیما به سلامت انسان ها لطمه وارد نموده و تنها راه جبران این خسارات و لطمات، ورزش و تحرکات بدنی است که خوشبختانه این روزها در قالب پویش های همگانی و چالش های ورزشی در حال انجام است .

معاون استاندار سمنان در ادامه با اشاره به اهمیت ورزش در شرایط کنونی گفت :لازمه ی شرایط کرونایی امروز ورزش همگانی است و لذا مسئولان اداره کل ورزش و جوانان و هیئت ورزش های همگانی باید تلاش کنند تا آنجا که ممکن است نسبت به توصیه و تشویق اقشار مختلف مردم به انجام ورزش همگانی همت کنند.

خجسته پور همچنین با اشاره به درخواست برخی از صاحبان باشگاههای بدنسازی نسبت به بازگشایی اینگونه مراکز در شرایط کرونایی فعلی گفت: ما تابع دستورات و مقررات اعلامی از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا هستیم و به فرموده ی رهبر معظم انقلاب همگان موظف به رعایت این دستورات و مقررات هستیم و چنانچه شرایط رنج آور و سخت کرونایی در موج سوم قدری کاهش یافته و به وضعیت نرمال بازگردد ، بی شک در این زمینه نیز تصمیمات جدید اتخاذ خواهد شد .

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به خدمات موثر و گسترده ی دولت تدبیر و امید در گسترش ورزش و به خصوص توسعه و افزایش خانه های ورزش روستایی گفت: یکی از اتفاقات خوب و مهم دولت تدبیر و امید توجه ویژه به روستاها و ورزش روستایی است و راه اندازی هزاران خانه ورزش در سطح کشور موید این ادعاست .

خجسته پور با ذکر این نکته که برای کیفیت بخشی بیشتر به ورزش روستایی نیازمند نظارت و پالایش اساسی هستیم افزود: خانه های ورزش روستایی ضمن تجهیز کامل به امکانات و وسایل ورزشی باید کاملا فعال و با برنامه بوده و لذا صرفا ایجاد مکانی تحت عنوان خانه ورزش روستایی کفایت نمی کند.

وی ادامه داد: این خانه ها باید متولی خاص داشته و امکانات و تجهیزات مورد نیاز آن نیز تامین و در اختیار مردم قرار گیرد .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به لزوم برند سازی ورزش در سطح شهرستانهای استان گفت: در همه ی حوزه های مرتبط با اقتصاد، برند سازی یک اصل جدی و آشناست و لذا پیشنهاد می شود: اداره کل ورزش و جوانان استان با مطالعه ی دقیق و امکان سنجی مناسب و توجه خاص به شهرها و روستاها نسبت به برند سازی رشته های ورزشی در سطح شهرستانهای استان اقدام و علاوه بر تقویت سایر رشته های ورزشی در این زمینه ی به خصوص نیز با ارائه راهکار، هدفگذاری کرده و برنامه ارائه دهد.

 خجسته پور با تاکید بر اینکه دولت ها بستر ساز فعالیت های ورزشی هستند گفت: اگر در مجامع رسمی و جهانی دنیا عنوان می شود که فدراسیون های ورزشی نباید دست مایه ی تصمیمات سیاسی دولتها گردیده و الزاما باید در خدمت منافع و فعالیت های ورزشکاران باشند ، لذا این نکته را نباید از نظر دور داشت که در کشور ما و سایر ملل دولت ها باید بستر ساز فعالیت های ورزشی بوده و در ترویج و رشد ورزش تلاش کنند .

وی بهبود روابط ورزش و صنعت را راهکاری مناسب برای رشد وتوسعه ی ورزش  و خصوصا ورزش قهرمانی عنوان کرد و افزود: علی رغم وضعیت نه چندان مناسب صنعت در دوران کرونایی فعلی اما خوشبختانه در استان سمنان ظرفیت های بزرگی از صنعت و معدن به چشم می خورد که باید تلاش کرد تا با نزدیک سازی ورزش و صنعت و بهره گیری از وجود این صنایع و ظرفیت بزرگ بمنظور رشد و گسترش ورزش استفاده کرد .

خجسته پور آشتی صنعت و ورزش را مستلزم داشتن نقشه راه و برنامه دانست و عنوان کرد: اگر نگاهی به پیشینه ی ورزش در استان های موفق کشور داشته باشیم پی خواهیم برد که در این استان ها صنایع در خدمت ورزش بودند و لذا برای بهره مندی از این ظرفیت داشتن نقشه راه و بهره مندی از برنامه ای کاربردی و قابل اجرا از مهمترین اولویت هاست .

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: به عنوان معاون استاندار سمنان هیچ گاه ادعا نکرده ام که بر همه چیز واقف و آگاه بوده و همه چیز را می دانم بلکه بارها و بارها تاکید نموده ام که برای پیشرفت و توسعه در هر امری لازم است تا خبرگان و متخصصان راهکار و برنامه ارائه دهند و در این راستا من و سایر مسئولان نیز از هیچ کوششی در جهت پیگیری و به فرجام رسانی امور دریغ نخواهیم کرد .

خجسته پور با اشاره به اجرایی شدن روند ساخت تالار مرکزی سمنان، انجام این امر را حاصل پیگیری مستمر و جدی مسوولان دانست و گفت: این پروژه که از انتظارات به حق و مطالبه ی عمومی مردم سمنان بوده سال ها به دلیل عدم پیگیری به حال خود رها شده بود اما امسال با مکاتبات استاندار و حضور فرماندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز و پیگیری جدی دکتر گلرو، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی این طرح احیا گردیده و امسال ۱۰۰ درصد اعتبار این تالار ابلاغ و تخصیص یافت.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: در حوزه های ورزش قهرمانی و باشگاهها در استان نیز نیازمند پیگیری هدفمند و جدی بوده و لازمه ی این پیگیری ها نیز وجود یک برنامه دقیق و هدف گذاری مطلوب است.

انتهای پیام


10775077
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است